Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 26. januar 2012 #1 Skrevet 26. januar 2012 Hvordan oppbevarer dere dette? Og hvor? I en bod, eller i et eget skap? Sammen med andre ting, eller for seg selv?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #2 Skrevet 26. januar 2012 Under vasken på kjøkkenet eller vaskerommet.
Moscato Skrevet 26. januar 2012 #3 Skrevet 26. januar 2012 Her i Oslo har vi det i skapet under kjøkkenvasken, der søpla står. Men jeg lurer på å etablere ny plass til det i det ene kjøkkenskapet, der både bøtte, mopp og kluter også får plass. Hjemme, der jeg deler med kjæresten, har vi noe under kjøkkenvasken, men mesteparten på en hylle på badet. Der skal jeg i alle fall finne på noe nytt lurt, men jeg aner ikke hva enda..
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #4 Skrevet 26. januar 2012 Hvorfor er dette spørsmålet interessant? Ser du noen problemer i fbm oppbevaring av vaskemidler? 1
Pria Skrevet 26. januar 2012 #5 Skrevet 26. januar 2012 Rengjøringsmidlene står i skapet under vasken. Det er uten tvil mest praktisk hvis man ikke har et eget skap som egner seg.
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 26. januar 2012 #6 Skrevet 26. januar 2012 Ok. Jeg ser jeg må forandre spørsmålet: Dere som har små barn og som dermed ikke kan ha slike saker lett tilgjengelig i deres høyde. Hvordan er det dere oppbevarer slike saker? Ikke vondt ment til deg som svarte først, men jeg kan bare ikke oppbevare slike saker så langt nede ved gulvet hos oss pga barnet..
Pria Skrevet 26. januar 2012 #7 Skrevet 26. januar 2012 Hvorfor er dette spørsmålet interessant? Ser du noen problemer i fbm oppbevaring av vaskemidler? Ikke umulig det hvis man har små barn.
CoffeeCup Skrevet 26. januar 2012 #8 Skrevet 26. januar 2012 Det dagligdagse som Jif og Zalo har vi i et skap på kjøkkenet. Mens alt annet har vi på vaskerommet i kjelleren.
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 26. januar 2012 #9 Skrevet 26. januar 2012 Hvorfor er dette spørsmålet interessant? Ser du noen problemer i fbm oppbevaring av vaskemidler? Vi har begrenset med plass her hos oss. Har noe en plass, og noe en annen plass.Vil gjerne få det samlet på et sted som egner seg når man har barn i huset.
Moscato Skrevet 26. januar 2012 #10 Skrevet 26. januar 2012 Ok. Jeg ser jeg må forandre spørsmålet: Dere som har små barn og som dermed ikke kan ha slike saker lett tilgjengelig i deres høyde. Hvordan er det dere oppbevarer slike saker? Ikke vondt ment til deg som svarte først, men jeg kan bare ikke oppbevare slike saker så langt nede ved gulvet hos oss pga barnet.. Men er det ikke da problematisk i forhold til søppelbøttene også? Mener i alle fall å huske at vi gikk for barnesikring på søppelskapet uansett...
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 26. januar 2012 #11 Skrevet 26. januar 2012 Jo, litt problematisk er det i forhold til søppelbøttene. Men stort sett skjønner minsten at der kaster man det som er "æsj". Gullet er til og med så stor at h*n gjør det selv, men er for liten til å skjønne at h*n ikke skal holde på med vaskeartikler om h*n skulle få tak i det. Har sett noe barnesikring på dører, men ikke funnet noe som fungerer for oss.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #12 Skrevet 26. januar 2012 De farligste sakene sto nok under kjøkkenbenken og da med barnesikring. Vaskepulver, mykningsmiddel, Zalo mm sto nok fritt åpent.
Gjest navnelapp Skrevet 26. januar 2012 #13 Skrevet 26. januar 2012 Vi brukte ei barnesikring som du måtte kneppe ned på ein spesiell måte på kjøkkenskapa. Då kunne vaskemidla stå der. Ein annan ting er at flaskene med klorin og salmiakk er barnesikra uansett.
Moscato Skrevet 26. januar 2012 #14 Skrevet 26. januar 2012 Vi brukte ei barnesikring som du måtte kneppe ned på ein spesiell måte på kjøkkenskapa. Då kunne vaskemidla stå der. Ein annan ting er at flaskene med klorin og salmiakk er barnesikra uansett. Det var det vi også hadde Fem barn uten et eneste uhell (av den typen, vel å merke. Andre uhell var det nok av :gjeiper:). Men jeg har et annet forslag, som avhenger veldig av innredningen deres: Kurver/esker/kasser som kan plasseres oppå overskap, enten det er Kjøkkenskap, på badet eller garderobeskap. En løsning kan også være å montere en enkel hylle rett over dørkarmen på badet/kjøkkenet. Det er som regel plass som er tilgjengelig selv om man bor trangt, og hyllen blir ikke et blikkfang siden den er så høyt oppe (man kan selvsagt også bruke kurver på disse hyllene for å få det til å se ryddigere ut). 1
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 26. januar 2012 #15 Skrevet 26. januar 2012 Vi brukte ei barnesikring som du måtte kneppe ned på ein spesiell måte på kjøkkenskapa. Då kunne vaskemidla stå der. Ein annan ting er at flaskene med klorin og salmiakk er barnesikra uansett. Det høres interessant ut. Selges det slike barnesikringer fortsatt? Eventuelt hvor? Du har for så vidt rett i det med at klorin og slikt er barnesikret uansett..
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 26. januar 2012 #16 Skrevet 26. januar 2012 Det var det vi også hadde Fem barn uten et eneste uhell (av den typen, vel å merke. Andre uhell var det nok av :gjeiper:). Men jeg har et annet forslag, som avhenger veldig av innredningen deres: Kurver/esker/kasser som kan plasseres oppå overskap, enten det er Kjøkkenskap, på badet eller garderobeskap. En løsning kan også være å montere en enkel hylle rett over dørkarmen på badet/kjøkkenet. Det er som regel plass som er tilgjengelig selv om man bor trangt, og hyllen blir ikke et blikkfang siden den er så høyt oppe (man kan selvsagt også bruke kurver på disse hyllene for å få det til å se ryddigere ut). Det med kurver og esker hørtes ikke dumt ut. Må tenke mer på det
Casall Skrevet 26. januar 2012 #17 Skrevet 26. januar 2012 Har det i et eget skap på kjøkkenet (har ikke plass på badet og vi har ikke vaskerom.)
Gjest Cessie Skrevet 26. januar 2012 #18 Skrevet 26. januar 2012 Zalo-flaska står på oppvaskbenken, tablettene til oppvaskmaskinen er i et gammelt Norgesglass som også står på oppvaskbenken (helt inne ved veggen). På vaskerommet står vaskepulver og tøymykner på ei hylle over vaskemaskinen, og andre vaskemidler står i et skap over vasken. Vi har ikke barn, men en veldig nysgjerrig hund...
Gjest navnelapp Skrevet 26. januar 2012 #19 Skrevet 26. januar 2012 Vi kjøpte våre på IKEA. Desse, trur eg, bortsett frå at våre var kvite.
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 27. januar 2012 #20 Skrevet 27. januar 2012 Men er det ikke vanskelig å åpne dem igjen for voksne også da? At det blir tidkrevende når man trenger det som er i skapet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå