AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #1 Skrevet 26. januar 2012 Hei, Jeg er ikke flink på matte eller fysikk. Skall ta sommerkurset før ingeniører og lurer på hvilke fag de har? Og hvilke bøker som de bruker? Må begynne å øve NÅ for å klare dette.. Uff.. Hvordan får en tak i bøker til en rimelig pris? Kan man låne på biblioteket? Skall studere på HIVE, kanskje fler som skall?
Gjest -J- Skrevet 26. januar 2012 #2 Skrevet 26. januar 2012 Hei, Jeg er ikke flink på matte eller fysikk. Skall ta sommerkurset før ingeniører og lurer på hvilke fag de har? Og hvilke bøker som de bruker? Må begynne å øve NÅ for å klare dette.. Uff.. Hvordan får en tak i bøker til en rimelig pris? Kan man låne på biblioteket? Skall studere på HIVE, kanskje fler som skall? Send en mail til skolen du. Matematikk (R1, R2) intensivt gjennom sommeren, men usikker på hva slags materiell de bruker. Det skal ihvertfall tilsvare R1, R2, men ingeniør forkurs har en egen bok. Fysikk tas ved siden av ingeniørutdanningen etter studiestart. Om du vil begynne å øve vil jeg anbefale deg å mestre pensum for første året på videregående skole allmenn. Har du et godt grunnlag der, er det enkelt å bygge videre. Uten det, er ikke det så lett.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #3 Skrevet 26. januar 2012 Send en mail til skolen du. Matematikk (R1, R2) intensivt gjennom sommeren, men usikker på hva slags materiell de bruker. Det skal ihvertfall tilsvare R1, R2, men ingeniør forkurs har en egen bok. Fysikk tas ved siden av ingeniørutdanningen etter studiestart. Om du vil begynne å øve vil jeg anbefale deg å mestre pensum for første året på videregående skole allmenn. Har du et godt grunnlag der, er det enkelt å bygge videre. Uten det, er ikke det så lett. Okej, får man tak i VGS bøker noen plass? Kan man kjøpe dem/ låne i skolbiblioteket? Kjøpe av gamle VGS studenter? I Sverige så fikk vi en del og en del fikk vi låne fra biblioteket.. I Norge har jeg ingen anelse om hvordan jeg på beste mulige måte kan få tak i slike bøker..?
Gjest -J- Skrevet 26. januar 2012 #4 Skrevet 26. januar 2012 Okej, får man tak i VGS bøker noen plass? Kan man kjøpe dem/ låne i skolbiblioteket? Kjøpe av gamle VGS studenter? I Sverige så fikk vi en del og en del fikk vi låne fra biblioteket.. I Norge har jeg ingen anelse om hvordan jeg på beste mulige måte kan få tak i slike bøker..? Jeg har som regel kjøpt nytt, men det hendte vel at jeg kjøpte brukt av eldre studenter. Vår lokale bokhandel hadde brukte bøker fra fjorårets studenter. Ellers har de fleste store bokhandlere slikt på lager eller kan bestille inn. Evt på nett. Du får søke rundt litt. Ellers hviskret en fugl meg i øret at forumet på www.matematikk.net er en veldig bra ressurs.
Chelmon Skrevet 26. januar 2012 #5 Skrevet 26. januar 2012 Dersom du skal ha R1 og R2 ligger det masse masse gjennomganger ute på youtube, altså lærerer som viser hvordan man skal gjøre det akkurat som tavleundervisning. Jeg elsker disse lærerne som hjelper privatister og andre :strix: Du kan også søke etter en nettside som heter Rogers matematikk, det er en side som blir brukt i undervisning på nett for hans elever (? ser slik ut) men som jeg vet mange mange meg inkludert følger med på for å få all undervisningen! Jeg synes det er litt vanskelig å få tak i brukte bøker, sendte mail til 5-6 stykker i min by men alt ble solgt før jeg rakk å få svar, men det er helt klart verdt å prøve synes jeg. Jeg så bare på finn, det er sikkert flere sider også om du vil ha forkurs bøker. Om du vil ha gode matematikkbøker og styrer unna forkursbøkene kan du trygt bruke Sinus R1 + Sinus R2 og oppgavesamlingene, de er veldig greie. Bibliotekene har også disse bøkene, men de er alltid utlånt i min by, og jeg synes det er greit å eie bøkene slik at jeg kan repetere siden om jeg står fast.
xida Skrevet 24. februar 2012 #6 Skrevet 24. februar 2012 Hei jeg har også søkt på sommerkurs dette året. Kanskje du kunne sendt meg en pm
Gjest SemperFi Skrevet 25. februar 2012 #7 Skrevet 25. februar 2012 (endret) Du skal på TRES, hvilket universitet skal du begynne på? Sommerkurset består av kjapp tur innom R1 matte og for det meste R2. Du må bestå med 45% riktig på eksamen for å komme inn. Eksamen kan ikke kontes, stryker du på 1 så er det over og ut, men du kan søke deg inn på forkurs ingeniør som er 1 årig. Boka de benytter er Sinus Forkurs. Etter at du har bestått har du matte ditt 1 semester, dette kurset må bestås, om ikke får du ikke lov til å fortsette etter nyttår til 2 semester. Kommer du deg til 2 semester begynner du på fysikk. Du vil ha 1 ekstra fag i hvert semester i ditt 1 år. Men om du klarer det så har du spart 1 helt år. Som regel kjører de forelesninger i 8 uker fra 8-12 og øvinger fra 12-1600 med stud.ass så det er hjelp å få. Ønsker deg lykke til. (Jeg gikk TRES selv) Edit: Om du vil så kan du sende meg PM, så kan jeg høre med fagansvarlig hva slags tema som er aktuelle i år for TRES på sommerkurset. Endret 25. februar 2012 av SemperFi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå