Liemie Skrevet 26. januar 2012 #1 Skrevet 26. januar 2012 Jeg bor i en leilighet hvor det er registrert høy fukt på soverommet, kjøkkenet og badet. Jeg fikk beskjed om at det var fint mulig å bo der grunnet at det er lufteannlegg i leiligheten(og luften derfor kontirnuerlig skiftes ut). Jeg merker heller ikke noe av dette problemet, FORUTEN når de skrur av lufteannlegget (dersom de skal være borte ect). Da får jeg utslett over hele ansiktet. Det er ikke så synlig, men jeg får rødlig hud med flekker som svir. Huden føles ekstremt tørr og som om den er blitt for stram for ansiktet. Jeg prøver å kompensere dette med å smøre meg inn med krem, men dette fører bare til at det svir enda mer. Det jeg lurer på er hva som kan være årsaken til denne svien i og med at den forsvinner dersom lufteannlegget skrus på? Er det kun fukten alene? Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg vurderer om jeg fremdeles kan bo her. Jeg ønsker ikke å ende opp med å bli hyperallergisk. (Noe jeg har hørt at å bo i hus med mugg kan føre til). Er det noen som har noen innspill? Opplevd noe lignende?
Lutetium 71 Skrevet 26. januar 2012 #2 Skrevet 26. januar 2012 For min del forundres jeg over at de ikke fikser fuktproblemet? Det skal ikke være unormalt mye fukt i en leilighet, det er som å be om fremtidige problemer (mugg/soppvekst). Når de da skrur av lufteannlegget, som høres ut som den eneste "kuren" de har, lurer jeg på om de er litt tette.
Sykepl.student Skrevet 26. januar 2012 #3 Skrevet 26. januar 2012 jeg har ei venninne som både fikk utslett og luftveisinfeksjon da hun bodde i en leilighet med muggsopp på soverom og badet. hun ble selvsagt ikke kvitt det før hun flyttet derfra, så mitt råd er at du bør finne deg et annet sted å bo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå