AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #1 Skrevet 26. januar 2012 Hei KG Jeg vil så gjerne lage makroner, men jeg har ingen foodprosessor. Den takket for seg i julen Tror dere det vil være mulig å bruke en blender til å male mandlene? Om jeg tar små mengder av gangen? Vil nødig ødelegge blenderen også, derfor spør jeg dere først.
Taste of Slow Skrevet 26. januar 2012 #2 Skrevet 26. januar 2012 Alternativt kan du kjøpe en god, gammeldags mandelkvern - den koster rundt hundrelappen på butikker som jernia, kanskje enda billigere på clas ohlson. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #3 Skrevet 26. januar 2012 Hvorfor finnes det ikke elektriske mandelkverner?
Sunnshine Skrevet 26. januar 2012 #4 Skrevet 26. januar 2012 Jeg brukte blender en gang. Funket fint det. Men kanskje ikke så lurt å gjøre det til en vane?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #5 Skrevet 26. januar 2012 TS her. Jo, vi har en slik "gammeldags" en, men jeg skal innrømme at jeg er litt lat og svak i armene. Såklart kan jeg bruke den om jeg må, men jeg leter etter mer "lettvinte" løsninger
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #6 Skrevet 26. januar 2012 Jeg brukte blender en gang. Funket fint det. Men kanskje ikke så lurt å gjøre det til en vane? TS, Nei, jeg tenker slik jeg også. Blendere er jo ikke beregnet på slike harde ting. Men jeg tror kanskje jeg skal prøve meg med blenderen. Har lovet bestemor macroner til bursdagen hennes, som er nå i helgen. Jeg må nok gå til innkjøp av en ny foodprosessor etterhvert, tenker jeg. Ikke bare pga mandlene sin skyld altså hihi.
skrue Skrevet 26. januar 2012 #7 Skrevet 26. januar 2012 Jo, vi har en slik "gammeldags" en, men jeg skal innrømme at jeg er litt lat og svak i armene. Såklart kan jeg bruke den om jeg må, men jeg leter etter mer "lettvinte" løsninger Bare bra med litt slit før man inntar feite kaker. 1
Pialill Skrevet 26. januar 2012 #8 Skrevet 26. januar 2012 TS, Nei, jeg tenker slik jeg også. Blendere er jo ikke beregnet på slike harde ting. Men jeg tror kanskje jeg skal prøve meg med blenderen. Har lovet bestemor macroner til bursdagen hennes, som er nå i helgen. Jeg må nok gå til innkjøp av en ny foodprosessor etterhvert, tenker jeg. Ikke bare pga mandlene sin skyld altså hihi. De fleste blendere skal jo kunne knuse is, regner med at mandler er barnemat i forhold?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå