AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #1 Skrevet 26. januar 2012 Jeg trenger å trene kondisjon/cardio. Det er ikke aktuelt med treningsstudio pga avstand. Det er heller ikke aktuelt å kjøpe inn sykkel, tredemølle mm. Det er heller ikke aktuelt med jogging/gåturer nå i vinter. Da er mitt spørsmål hvordan jeg kan få til en effektiv kondisjonstrening hjemme og inne. Styrke går helt fint. Har fitnessball, håndvekter og matte. Lett å finne gode øvelser her, men så var det den kondisjonstreningen da. Må legge til at jeg ikke har all verdens stueplass heller.
Gjest LilleTusenfryd Skrevet 26. januar 2012 #2 Skrevet 26. januar 2012 Du kan ikke danse eller rocke med rockering da?
Supraspinatus Skrevet 26. januar 2012 #3 Skrevet 26. januar 2012 Styrke metcons som det så fint heter på crossfitsk. Hjemmetrening I pdf-dokumentet er det laget forslag til noen økter du kan trene. Både med begrenset eller uten utstyr. Hvis det står runder, eller rounds så betyr det at du skal gjennomføre alle rundene UTEN pause mellom rundene, eller øvelsene. Det finnes ikke pause. Og du skal gjennomføre så fort du klarer. For de forskjellige øvelsene kan du spørre her eller søke på youtube. Hvis det er noen andre begreper du lurer på. Bare spør.
Fantomina Skrevet 26. januar 2012 #4 Skrevet 26. januar 2012 Hoppetau. Jeg bor veldig trangt, men hvis jeg flytter litt på et bord og noen stoler har jeg fint plass til å hoppe
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #5 Skrevet 26. januar 2012 TS her. Skal sjekke ut styrke metcons. Junimarie. Er ikke hoppetau en halvtime kjedelig?
Fantomina Skrevet 26. januar 2012 #6 Skrevet 26. januar 2012 (endret) , Endret 23. februar 2015 av Fantomina 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #7 Skrevet 26. januar 2012 Jeg hopper aldri så lenge som en halvtime (men så hater jeg kondisjonstrening og løper sjelden mer enn tjue minutter). Kombinerer det med f.eks. tabata-trening (20 sek aktivitet, 10 sek pause i fire minutter). For meg er hoppetau og annen hjemmetrening ting jeg gjør når jeg ikke har tid til å komme meg på treningssenteret, men likevel har 10-20 minutter til overs. Og jeg må finne noe i erstatning for treningssenter. Har gått på en del gruppetrening der, men ser at det koster for mye av tid pga avstand. Da må jeg finne noe som virkelig funker på hjemmebane. Skal sjekke opp tabata-trening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå