Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har et fullført vitnemål, men trenger to fag til jeg ikke har hatt tidligere for å komme inn på den høyere utdanningen jeg ønsker. Jeg har lett rundt, men finner ikke svar på om man er nødt til å bytte ut gamle fag med de nye man tar, altså ; Så lenge jeg har et fullført vitnemål fra før, kan jeg da pøse på med så mange fag jeg vil i ettertid? Eller må jeg bytte dem ut med fagene jeg har hatt tidligere?

Et siste sprs : kan man bytte ut gamle fag fra vitnemålet fra f.eks VG1, med nye fag fra VG3 så lenge man fortsatt har de fagene som utgjør timene som kreves for å få studiekompetanse i enten

realfag eller samfunnsfag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ha så mange programfag du vil.

Du må ha fordypning i minst 2 fag innenfor realfag eller samfunnsfag, og du må ha minst 30 timer programfag. (Tror dette var reglene iallefall!) Dersom dette + fellesfag er ferdig kan du stryke alt du ikke trenger.

Så la oss si at du har 35 timer programfag, og at du fikk 2 i et fag så kan du godt fjerne hele faget dersom du fortsatt oppfyller kravene til vitnemål.

Om du kan bytte ut VG1 fag aner jeg ikke, men vet at du kan det med VG2 og VG3iallefall. Jeg skal stryke et gammelt ubrukelig fag jeg fikk 2 i selv,

Skrevet

Tusen takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...