AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #1 Del Skrevet 26. januar 2012 Kjøpte meg purre i dag, men det drysser sand, og knaser i tennene, og faen ikke måte på. Noen som har tips til hvordan man vasker dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bollemusa22 Skrevet 26. januar 2012 #2 Del Skrevet 26. januar 2012 del den i to og skyll den under vasken..? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #3 Del Skrevet 26. januar 2012 Har skylt den, men tydeligvis ikke skikkelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 26. januar 2012 #4 Del Skrevet 26. januar 2012 hm den pleier jeg å kutte av topp og bunn.Så åpner jeg alle lagene hver for seg og skyller 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moscato Skrevet 26. januar 2012 #5 Del Skrevet 26. januar 2012 Kutt den opp, skyll i dørslag. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 26. januar 2012 #6 Del Skrevet 26. januar 2012 Del den i to. Ta en del av gangen og hold deb ubder rennende vann. Mens du gjör dette så skiller du litt på lagene så vannet kommer godt innimellom og får skylt ut alt av jord. Evnt så kan du kutte den opp i så store biter du vil ha, legge de over i et...hva heter det igjen? Dörslag? Ja eller en sil eller noe, og setter den under rennende vann mens du bruker hendene til å blande det godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLuna Skrevet 26. januar 2012 #7 Del Skrevet 26. januar 2012 Kutt den i biter og skyll den i dørslag. Eller hvis den skal hakkes, skjær et dypt kryss i hver ende og skyll mens du drar flakene fra hverandre, hakk den etterpå fra hver ende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #8 Del Skrevet 26. januar 2012 Mange takk, gikk for alle tipsene her, og det dryssa masse sandkorn ut, mer enn første gang jeg vaska den. Skitne lille sak, men å så godt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tusse75 Skrevet 26. januar 2012 #9 Del Skrevet 26. januar 2012 Jeg også kutter av den hvite delen og delen den opp og vasker lag for lag for å få vekk sanda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pelikanen Skrevet 26. januar 2012 #10 Del Skrevet 26. januar 2012 Kjøpte meg purre i dag, men det drysser sand, og knaser i tennene, og faen ikke måte på. Noen som har tips til hvordan man vasker dette? Purre kuttes på langs. Skolelærdom! Skyll mellom lagene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pelikanen Skrevet 26. januar 2012 #11 Del Skrevet 26. januar 2012 Kjøpte meg purre i dag, men det drysser sand, og knaser i tennene, og faen ikke måte på. Noen som har tips til hvordan man vasker dette? Purre deles på langs,slik får du skkyldt hele purren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fjosa Skrevet 26. januar 2012 #12 Del Skrevet 26. januar 2012 Jeg splitter bare den grønne delen, og skyller. Lettere å skylle når den sitter sammen nederst (at ikke alt faller fra hverandre), dessuten vil jeg oftest ha ordentlige biter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 27. januar 2012 #13 Del Skrevet 27. januar 2012 Jeg syns det enkleste er å kutte opp purren slik jeg vil ha den, og ha den ferdigkuttede purren oppi en bolle med vann en liten stund. Da synken sanden til bunns mens purren flyter på toppen, og det er bare til å fiske opp purren når den skal brukes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #14 Del Skrevet 28. januar 2012 Nei, nei, nei Man kjøper seg en flunkende ny tannbørste, av typen for babyer. Deretter skjære man roten og toppen av purreløken. Man deler så i 2 på langs, og i 5 på tvers. Deretter legger man alle disse delene i en bolle med vann, tilsatt litt eddik i 1 time. Så tar man hver enkelt bit og pusser den skånsomt med babytannbørsten. Når man har gjort det har man alle bitene i et dørslag og skyller under kaldt vann i 5 minutter. På forhånd har man lagt ut tørkepapir over hele kjøkkenbenken, og hver enkelt bit egges nå tiø tærk bortetter papiret. Rent og pent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iskaffe Skrevet 28. januar 2012 #15 Del Skrevet 28. januar 2012 Du lager et langt kutt langs hele purren - fra toppen og nesten ned til roten, men bare halveis, ikke slik at det går igjennom. Da kan du lett separere lagene fra hverandre og skylle bort alt av rusk kjempelett. Uten at noe løsner fra purren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 28. januar 2012 #16 Del Skrevet 28. januar 2012 Jeg pleier å kutte av rota, og deretter dele den i to på langs. Deretter tar jeg de lange stilkene eller kvastene, eller hva man kaller det, og skyller de grundig en og en ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fjosa Skrevet 29. januar 2012 #17 Del Skrevet 29. januar 2012 Nei, nei, nei Man kjøper seg en flunkende ny tannbørste, av typen for babyer. Deretter skjære man roten og toppen av purreløken. Man deler så i 2 på langs, og i 5 på tvers. Deretter legger man alle disse delene i en bolle med vann, tilsatt litt eddik i 1 time. Så tar man hver enkelt bit og pusser den skånsomt med babytannbørsten. Når man har gjort det har man alle bitene i et dørslag og skyller under kaldt vann i 5 minutter. På forhånd har man lagt ut tørkepapir over hele kjøkkenbenken, og hver enkelt bit egges nå tiø tærk bortetter papiret. Rent og pent Hahaha, ser det for meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå