Momseguri Skrevet 26. januar 2012 #1 Skrevet 26. januar 2012 (endret) Åh, jeg syns dette er så utrolig kleint! Det er sånn at jeg skal søke på master i storbritannia, og der krever universitetene at jeg skal legge ved ett personlig anbefalingsbrev fra en professor/foreleser Men jeg har jo aldri hatt noen som helst kontakt med noen av mine forelesere! Den eneste jeg kan tenke meg å spørre er veilederen min på bacheloroppgaven. Problemet er at vi bare hadde to veiledningsmøter på 30 min, så jeg har jo ikke snakket med ham i mer enn en time! Jeg vet ikke om han husker navnet mitt en gang, og nå skal jeg altså sende en mail og spørre om han kan skrive ett anbefalingsbrev for meg Jeg aner ikke hvordan jeg skal ordlegge meg,jeg syns det er så flaut at jeg rødmer bare ved tanken Noen tips? Endret 26. januar 2012 av Momseguri
Momseguri Skrevet 26. januar 2012 Forfatter #2 Skrevet 26. januar 2012 (endret) *dytt* Hvis ingen svarer kommer jeg til å ligge våken i hele natt og tenke på hva jeg skal skrive Ikke får jeg studert heller, for jeg sitter bare og trykker F5 her inne Endret 26. januar 2012 av Momseguri
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #3 Skrevet 26. januar 2012 Jeg hadde glatt sendt den mailen til veilederen! Kom an!! Du er din egen lykkes smed, eller noe sånt! Vil du til UK, så må du bare bite det i deg! :D Selvom du bare har snakket med ham i én time til sammen, har han nok dannet seg et inntrykk ut i fra bacheloroppgaven? 1
MichelleBelle Skrevet 26. januar 2012 #4 Skrevet 26. januar 2012 Du kan for eksempel skrive noe slikt som: Mitt navn er, XXX XXX, og jeg hadde deg som veileder da jeg skrev min bachloroppgave i semester XX. Nå har det seg sånn at jeg skal søke meg inn på en master i Storbritannia og de krever at jeg legger ved en anbefaling fra en av mine professorer i søknaden. Derfor lurer jeg på om du hadde hatt anledning til å skrive en slik anbefaling for meg? På forhånd takk for hjelpen! Håper dette var til hjelp, går nok bra dette skal du se
Pingting Skrevet 26. januar 2012 #5 Skrevet 26. januar 2012 Ikke noe problem å sende til veilederen, altså. En kompis av meg skulle studere i Liverpool og spurte en tilsvarende person - det gikk så bra så. Jeg synes forslaget til SSS var fint. Pluss at det kanskje kan vært lurt å slenge på ca. hvor langt det bør være - om du har fått noen sånne retningslinjer da.
Momseguri Skrevet 26. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 26. januar 2012 Er det vanlig at veiledere blir spurt om slikt? Jeg syns det virker som om jeg er helt utrolig selvgod når jeg får meg til å be noen om å anbefale meg Ille nok at jeg må skrive ett motivasjonsbrev og skryte av meg selv, men å be noen andre om å gjøre det i tillegg Likte SSS forslag godt, men jeg leverte inn bacheloroppgaven rett før jul i fjor så den første setningen blir kanskje litt rar? Tusen takk for hjelp og oppmuntring!
Swirly Skrevet 26. januar 2012 #7 Skrevet 26. januar 2012 Finn ut hvem som er utenlandskorrespondent på skolen hvor du har studert før. De er vant med å skrive slike brev, og kan sikkert hjelpe deg!
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #9 Skrevet 8. februar 2012 Du spør jo ikke egentlig om en personlig anbefaling. Norske professorer er veldig obs på den utenlandske ordningen, og de vet at det vanlig å ikke ha kontakt med professoren på store universiteter. De skriver et ganske generelt brev. Jeg trengte faktisk to brev til min UK-master, men jeg spurte om jeg kunne slippe unna med ett siden jeg er fra Norge (de forstod systemet her) og endte opp med et anbefalingsbrev fra språklæreren min på utveksling i Frankrike! Det eneste han vet om meg er at jeg møtte opp hver morgen og var aktiv i fransktimene, heh. Og jeg går på topp 10-uni.
Momseguri Skrevet 8. februar 2012 Forfatter #10 Skrevet 8. februar 2012 Jeg får ett generelt brev fra administrasjonen uansett, men jeg tenkte at hvis jeg får veilederen min til å skrive ett også vil det gjøre søknaden sterkere Men han har ikke svart enda da, så det kan jo være han syns det er like kleint som jeg
Gjest Solsmil Skrevet 8. februar 2012 #11 Skrevet 8. februar 2012 Men han har ikke svart enda da, så det kan jo være han syns det er like kleint som jeg neida, han er sikkert bare litt travel. Gi han litt tid på å svare, og håp på det beste. jeg krysser fingrene for deg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå