Gå til innhold

Ditt beste husmortips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er ditt beste husmortips?

Kan jo være greit med en tråd der vi samler ulike tips for hvordan holde hjemmet rent og ryddig.

Mitt gode tips er å bruke barberskum for å vaske stål-hetten på ventilatoren på kjøkkenet. Blir gullende rent og det tar bort fettet som samler seg på en rask og effektiv måte :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt tips dersom du får besøk og ikke rekker å vaske: ta ei kjapp runde med støvsugeren, samle løse ting som hører sammen på en plass, lag til ei skål med vann og grønnsåpe, og sett bak et bilde, på ei hylle eller annen plass :)

Skrevet (endret)

Kok gullet ditt.

Gammelt triks fra besta. Litt vann (noen cm i en liten kjele) en dæsj grønnsåpe. Gullringer, kjeder og armbånd i kjelen. Kok opp. La koke et par minutter, trekk av. La kjølne til du kan ta i dem. Polér med mykt håndkle.

Det blir ikke helt som nypusset hos gullsmeden (de tar riper også) men jeg har en rosett-ring med mye stener som etterhvert bærer preg av både lo, og død hud og møkk. Som blir som ny etter koking.

Edit: Ikke akkurat med husvask å gjøre, men sølvpuss og sånt tells jo også? Ikke sant? :)

Endret av Tirkes
  • Liker 3
Skrevet

Kok gullet ditt.

Gammelt triks fra besta. Litt vann (noen cm i en liten kjele) en dæsj grønnsåpe. Gullringer, kjeder og armbånd i kjelen. Kok opp. La koke et par minutter, trekk av. La kjølne til du kan ta i dem. Polér med mykt håndkle.

Det blir ikke helt som nypusset hos gullsmeden (de tar riper også) men jeg har en rosett-ring med mye stener som etterhvert bærer preg av både lo, og død hud og møkk. Som blir som ny etter koking.

Edit: Ikke akkurat med husvask å gjøre, men sølvpuss og sånt tells jo også? Ikke sant? :)

Utrolig bra tips!

Skrevet

Eddik for å fjerne såperester i dusjen.

Gjest Consensio
Skrevet

Barberskum på baderomspeilet, så dugger det ikke igjen neste gang man dusjet

Skrevet

Jif tørrmopp på støvete overflater! Bruker den på TV-bord og på kanten på TV'n. Den er i sort pianolakk, blir fort skjoldete med vanlige middel. Denne er gull!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...