Gå til innhold

Skal man ikke spise laks?


Gabler

Anbefalte innlegg

Sitter og leser igjennom aviser på nett og kommer til VGs artikkel "Vi spiser oss syke".

http://www.vektklubb.no/artikkel/tittel-20145874

Her står det om nordmenns matvaner og hva man bør gjøre for å være sunn/gå ned i vekt. En ting jeg synes var merkelig var et tips fra den ene ernæringsprofessoren (Svihus). Skal man gå ned i vekt .... og mager fisk. Mager fisk? Jeg trodde det var en bred oppfatning om at fet fisk som laks var bra for kroppen? Er dette en rar påstand han kommer med, eller er det faktisk slik at man må holde seg unna fet fisk for å gå ned i vekt?

Herregud, jeg blir så forvirra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste du må gjøre for å gå ned i vekt er å forbrenne flere kalorier enn du får i deg :jepp:

Laks er en kjempesunn fisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisk generelt er bra :) Spis fisk, fet eller mager! Tror absolutt ikke vedkommende mente at fet fisk ikke er bra og at kun mager fisk duger, men at mager fisk er en veldig god erstatning for mye kjøttmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en rar påstand han kommer med, eller er det faktisk slik at man må holde seg unna fet fisk for å gå ned i vekt?

Man må vel "unngå" det i forhold til at det som alltid er kalorier inn vs kalorier ut som gjelder. Får du i deg fler kalorier enn du forbrenner så vil du gå opp i vekt, enten disse kommer fra potetgull eller makrell.

Nå er jo fet fisk både sunt og mye fornuftigere enn mye annet, så jeg tenker også at det var et merkelig råd. Kanskje det er skrivefeil (magert havnet foran fisk i stedet for kjøtt) eller litt klønete skrevet av journalisten? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan godt hende det bare var en skrivefeil. Nei, skal ikke telle kalorier, tror den forklaringen med kalorier inn og ut er litt for enkel. Gikk ned mange kilo uten å telle tidligere, så det er mulig:) Takk for svar, nå føler jeg meg litt mindre forvirret:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv så er min erfaring at fett må til for å forbrenne fett, men da sunnt fett.

Så selv spiser jeg mye fet fisk, sunne oljer og avocado nå som jeg ønsker å gå ned i vekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...