Gå til innhold

Kle deg etter kroppsfasong

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer titt og ofte over disse artiklene og blogginleggene som forklarer hvordan du kan kle deg mest flatrende basert på kroppsformen din:

http://www.klikk.no/mote/altfordamene/mote/article723092.ece

Er det noen som får disse rådene til å fungere? Jeg er selv epleform, og det dem råder eplene til å kle seg i er noe av det absolutt verste jeg kan ta på. Empirieliv f.eks., skal jo være så bra for epler. Jeg ser 20 kilo tyngre ut med en gang! Jeg kan ikke under noen omstendigheter bruke empirie liv med mindre det å se gravid ut kommer på moten :fnise:

Er det bare jeg eller? :tristbla:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke bare du. Rådene for eplefasong er ofte helt rare. Og omslagskjole? Det er jo noe av det minst flatterende jeg kan ha på meg...

Skrevet

Jeg som er "rett" kan visst gå med nær sagt hva som helst, haha :fnise: Og mønster/dyreprint? Da drukner jeg vel fullstendig.

Skrevet

Jeg har stor rumpe (overvektig timeglass) og skal visst nok ha A-linen skjørt. Nei, det kler jeg ikke! Mister jo den formen jeg har da!

Den artikkelen TS linker til er jo enda mer på jordet. jeg skal ikke ha kroppsnære klær for da ser jeg vist nok gravis. Samtidig som de skriver "fremheve det som er bra" - skal jeg da drukne det beste med min kropp (smal livvidde) i tøy??

Puffermer til timeglass, skuldrene bli jo eksreme da!

Nei du, om dette stemmer for alle anbefalinger for ulike kroppstyper, så er de helt på jordet.

Skrevet

Jeg er epleformet, og hadde jeg kledd meg i noe som helst med empireliv ville folk kommet og gitt meg en ørefik når jeg står i røykekroken på jobb. Tenk å røyke når man er høygravid :fnise:

Omslagstopper kan i noen få tilfeller fungere på meg, men det kommer an på stoffkvalitet og mønster også.

Det artikkelen fra klikk har rett i er anbefaling av bootcut-jeans. Jeg ser smashing ut med bootcut og høye hæler. V-hals er også riktig for meg. Rund hals får meg derimot til å likne på min egen oldemor...

Skrevet

Man skal ikke tro på alt man leser nei.

Men synes det er MYE finere å kle seg etter kroppsfasong, fremfor å følge moten, uansett.

Skrevet

Jeg kommer titt og ofte over disse artiklene og blogginleggene som forklarer hvordan du kan kle deg mest flatrende basert på kroppsformen din:

http://www.klikk.no/mote/altfordamene/mote/article723092.ece

Er det noen som får disse rådene til å fungere? Jeg er selv epleform, og det dem råder eplene til å kle seg i er noe av det absolutt verste jeg kan ta på. Empirieliv f.eks., skal jo være så bra for epler. Jeg ser 20 kilo tyngre ut med en gang! Jeg kan ikke under noen omstendigheter bruke empirie liv med mindre det å se gravid ut kommer på moten :fnise:

Er det bare jeg eller? :tristbla:

Syns empire snitt fungerer bra. Det får fram midjen min, den virker slankere, og gir dermed feminin fasong på kroppen. Jeg er også epleform.

Men ofte har jeg erfart at det kommer helt an på hvilken klesbutikk jeg handler på. Noen plagg ser fine ut på stativet, men når jeg prøver den sitter den helt feil. Hvis jeg derimot går på en ordentlig klesbutikk (ikke lindex, kappahl, vivikes), opplever jeg oftere at den sitter bra. Noe helt annet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg aner ikke hvilken kroppsform jeg er. Små bryster, smal midje (men legger raskt på meg på magen, selv om midjen fremdeles er smal), brede hofter og stor rumpe, ganske tynne lår i forhold. Hjelp?

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Det er vanskelig å vite hvem kroppsfasong man har :)

Endret av Stariel
Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Det er ikke bullshit, det er bare folk som ikke har selvinnsikt.

Skrevet

jeg kjøptedenne syns den sitter fint! selv på min kropp i min alder. har mye å si på snittet og fasongen på klærne syns jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...