Gå til innhold

Noen med samme erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er ny på forumet her. Jeg bare lurer på om noen har noen erfaringer å dele med meg om et tema.

Mannen min gjennom tre år er ufattelig dårlig på å skifte bleie på babyen vår. Han unngår det i det lengste :( Dette begynner å tære på meg og det hjelper ikke å ta det opp med han.

så jeg lurer på om det er andre som har hatt menn som ikke er noe særlig på bleieskift og hvordan taklet dere dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok at de aller fleste her har menn som elsker å skifte bleier, og gjerne gjør det ofte på eget initiativ...

Det må jo være slik siden så få svarer????? Eller?

Min mann hatet det, men gjorde det, og vi byttet på det. Men jeg måtte nesten alltid si at "nå er det din tur" eller lignende...

Skrevet

Tror nok at de aller fleste her har menn som elsker å skifte bleier, og gjerne gjør det ofte på eget initiativ...

Det må jo være slik siden så få svarer????? Eller?

Min mann hatet det, men gjorde det, og vi byttet på det. Men jeg måtte nesten alltid si at "nå er det din tur" eller lignende...

Tusen takk for svar! Trodde ingen ville svare meg jeg...

Gjorde han det greit når du sa det til han?

Skrevet

Tusen takk for svar! Trodde ingen ville svare meg jeg...

Gjorde han det greit når du sa det til han?

Min mann var også veldig lite begestret for å bytte bleie.. Å jeg måtte spørre han, eller si at nå var det hans tur. Han gjorde det ikke på eget initsiativ, bare hvis han var alene med han.

Ble også veeeldig iritert! Men så lenge jeg sporte så gjorde han det jo, så måtte nesten bare la det ligge. Nå har vi fått nr 2, å det er litt bedre :P Men føler enda jeg må mase litt.

Det eneste han ALDRI gjorde med ungen/ungene var å bade de alene før de kunne sitte selv. Fordi han var redd, rett og slett. Å det er greit :)

Skrevet

Min mann var også veldig lite begestret for å bytte bleie.. Å jeg måtte spørre han, eller si at nå var det hans tur. Han gjorde det ikke på eget initsiativ, bare hvis han var alene med han.

Ble også veeeldig iritert! Men så lenge jeg sporte så gjorde han det jo, så måtte nesten bare la det ligge. Nå har vi fått nr 2, å det er litt bedre :P Men føler enda jeg må mase litt.

Det eneste han ALDRI gjorde med ungen/ungene var å bade de alene før de kunne sitte selv. Fordi han var redd, rett og slett. Å det er greit :)

Samme her. Er som om han tar det som en selvfølge at jeg tar det når jeg er hjemme. Men tar det så klart når han er alene med babyen.

Uff, den irritasjonen min går utover alt i hverdagen nå... Det er ikke alltid han skifter når jeg spør/ber, men stort sett gjør han det.

Skrevet

Joda han gjorde det, men var ikke noe solstråle akkurat...

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Menn er menn :gjeiper: Så ja har opplevd det at de ikke vil bytte bleier. Helt normalt at de forsøket å lure unna eller ser på det som en selvfølge at vi tar det når vi er hjemme :)

Skrevet

Menn er menn :gjeiper: Så ja har opplevd det at de ikke vil bytte bleier. Helt normalt at de forsøket å lure unna eller ser på det som en selvfølge at vi tar det når vi er hjemme :)

Nei, det er ikke helt normalt. Er det noen som synes det er stas å skifte bleier? Jeg tenker ikke at det er ille, men det finnes da morsommere ting å finne på. Likevel så kan man ikke ma være å gjøre ting fordi man ikke liker det når man har barn å passe på. Synes det er direkte umodent hvis man ikke er sitt ansvar bevisst og skifter bleie uten større om og men.

Hadde blitt ekstremt irritert hvis mannen min var slik.

• Liker 5
Skrevet

Det er nok jeg som skifter mest bleier her også. Jeg erfarte at mannen tok my mer ansvar etter at jeg reiste bort noen dager, da måtte han jo skifte bleie og skjønne konsekvensene av å ikke gjøre det. Han synes det er lettere når barnet kan se på tv mens han gjør det. Og hvis han selv har funnet ut noe, f.eks. en spesiell krem han har kjøpt mot utslett, da blir han veldig ivirig etter å bruke den.

Han klarer heller ikke bade barnet alene. Jeg tror han føler seg klossete og han er dessuten lat og liker ikke å gjøre ting han ikke mestrer. Det er litt irriterende, men jeg ser gjennom fingrene med det. Han leker masse med barnet og er verdens beste far ellers. Pick your battles. :)

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Nei, det er ikke helt normalt. Er det noen som synes det er stas å skifte bleier? Jeg tenker ikke at det er ille, men det finnes da morsommere ting å finne på. Likevel så kan man ikke ma være å gjøre ting fordi man ikke liker det når man har barn å passe på. Synes det er direkte umodent hvis man ikke er sitt ansvar bevisst og skifter bleie uten større om og men.

Jo det er HELT normalt :) Både jeg , flere av mine venner har opplevd det og du ser det jo her inne og. Så ja det er normalt

Skrevet

Skjønner de godt, jeg. Å skifte bajsbleier er jo ekstremt ekkelt! Nå har ikke jeg barn selv, men når vi passer småbarn i familien, så er det gubben som må skifte bleier. Jeg kan strekke meg til å skifte tissebleier, men jeg syns det er ille nok, det. :urk: Dere får gjøre klare avtaler med gubbene deres. Så lenge dere er hjemme i permisjon, så er bleieskift og bytting av klær grunnet gulping mannens domene på ettermiddag og kveld, siden dere må gjøre drittjobben på dagtid. Og vice versa.

Skrevet

Hva slags menn er det dere har? Selvsagt skifter samboeren min bleie på datteren sin. På eget initiativ, til og med!

• Liker 1
Gjest Oppgitt
Skrevet

Hva slags menn er det dere har? Selvsagt skifter samboeren min bleie på datteren sin. På eget initiativ, til og med!

Sånne kommentarer blir jeg oppgitt over og får det til å virke som at vi som har funnet menn som ikke gjør det på eget initiativ har funnet udugelige, dumme og slemme menn! Og at dere har verdens mest perfekte mann.

Mannen min skifter også bleier på eget initiativ, når han er alene med barnet! Er begge to hjemme så må jeg si "nå kan du skifte bleie".

Skrevet

Skjønner de godt, jeg. Å skifte bajsbleier er jo ekstremt ekkelt! Nå har ikke jeg barn selv, men når vi passer småbarn i familien, så er det gubben som må skifte bleier. Jeg kan strekke meg til å skifte tissebleier, men jeg syns det er ille nok, det. :urk: Dere får gjøre klare avtaler med gubbene deres. Så lenge dere er hjemme i permisjon, så er bleieskift og bytting av klær grunnet gulping mannens domene på ettermiddag og kveld, siden dere må gjøre drittjobben på dagtid. Og vice versa.

Så du mener ikke at man skal dele jobben på ettermiddagen/kvelden. Den som er på jobb på dagtid skal altså ta alt av drittjobben på ettermiddagen/kvelden, mens den som har vært hjemme skal få fri? En deling er nok tingen her!

Skrevet (endret)

Når jeg har vært hjemme en hel dag og skiftet på bleier så er det hans tur når han kommer hjem fra jobb :gjeiper: Særlig hvis det er en bæsjebleie :lur: Neida, vi deler som regel på det på ettermiddagen/kvelden, men jeg må gi beskjed.. Han forstår det ikke selv. Skal vi rekke noe så gjør jeg det uansett.. Han kan stå der i evigheter!! Man sier at øvelse gjør mester? Jeg er ikke så sikker :fnise:

Endret av Gullo
Skrevet

Sånne kommentarer blir jeg oppgitt over og får det til å virke som at vi som har funnet menn som ikke gjør det på eget initiativ har funnet udugelige, dumme og slemme menn! Og at dere har verdens mest perfekte mann.

Mannen min skifter også bleier på eget initiativ, når han er alene med barnet! Er begge to hjemme så må jeg si "nå kan du skifte bleie".

Det var ikke så seriøst ment. :) Min mann er selvsagt ikke perfekt han heller. Jeg blir bare litt oppgitt på deres vegne når jeg leser sånt, for det er jo virkelig ikke noen naturlov som sier at det bare er mammaen som kan skifte bleie. Er det dere som skjemmer bort pappaene ved å ta alt ansvaret fra starten, eller er de bare usikre fordi de ikke er like mye hjemme den første tiden?

Skrevet

Det var ikke så seriøst ment. :) Min mann er selvsagt ikke perfekt han heller. Jeg blir bare litt oppgitt på deres vegne når jeg leser sånt, for det er jo virkelig ikke noen naturlov som sier at det bare er mammaen som kan skifte bleie. Er det dere som skjemmer bort pappaene ved å ta alt ansvaret fra starten, eller er de bare usikre fordi de ikke er like mye hjemme den første tiden?

Jeg har overhodet ikke skjemt bort mannen min, men han synes det ikke er noe særlig og prøver å snike seg unna.

Jeg liker ikke å ta ut søpla, glemmer det stadig. Han må faktisk be meg gjøre det, og det er ikke alltid jeg gjør det enda han har minnet meg på det. Jeg pleier å si at han må gjøre det selv hvis det er så viktig for ham.

Det handler om forventninger til hverandre, og om holdninger. Hva er hvem sin jobb. Hvorfor mener jeg at det er hans jobb å ta ut søpla da?

Skrevet

Samme her!

Skrevet

Jeg har overhodet ikke skjemt bort mannen min, men han synes det ikke er noe særlig og prøver å snike seg unna.

Jeg liker ikke å ta ut søpla, glemmer det stadig. Han må faktisk be meg gjøre det, og det er ikke alltid jeg gjør det enda han har minnet meg på det. Jeg pleier å si at han må gjøre det selv hvis det er så viktig for ham.

Det handler om forventninger til hverandre, og om holdninger. Hva er hvem sin jobb. Hvorfor mener jeg at det er hans jobb å ta ut søpla da?

Det med søpla er et godt poeng, men forskjellen er at det går ut over barnet hvis bleia ikke blir skiftet. Om man har delt det sånn at mannen tar søpla og støvsuger, mens du tar alle bleieskiftene, så er det vel ikke noe galt i det. Da blir det jo ikke et irritasjonsmoment, siden det er avklart på forhånd.

Skrevet

Det med søpla er et godt poeng, men forskjellen er at det går ut over barnet hvis bleia ikke blir skiftet. Om man har delt det sånn at mannen tar søpla og støvsuger, mens du tar alle bleieskiftene, så er det vel ikke noe galt i det. Da blir det jo ikke et irritasjonsmoment, siden det er avklart på forhånd.

Nei, vi skulle liksom dele på bleieskift. Og det funket fint han gjordet det selvsagt, selv om ikke det var med jubel akkurat. Og så måtte jeg noen ganger si: nå er det din tur.

Den fasen er over nå, og nå er det andre ting vi "liksom" deler på: for eksepmpel ta ut søpla. Men egentlig må jeg innrømme at han gjør den jobben oftest..og jeg ofte sniker meg unna. Dårlig sammenligning kanskje... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...