Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en privatist-eksamen før jul, men har ikke fått vite karakter enda..

Problemet er at jeg må nesten vite den snart, for det er jo ikke mange dagene til 1.februar, og om jeg ikke har gjort det bra nok på denne eksamenen må jeg melde meg opp til våren.

Vil ikke mase på privatistkontoret heller, men jeg burde vel ta kontakt med de imorgen og høre hva som skjer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har de ikke treukersregel på privatisteksamener også? Jeg ville sjekket opp i det, for om det er slik så må de jo følge samme reglene som alle andre.

Skrevet

Har de ikke treukersregel på privatisteksamener også? Jeg ville sjekket opp i det, for om det er slik så må de jo følge samme reglene som alle andre.

Den forstod jeg ikke ... hva mener du med 3-ukersregel?

Jeg hadde forresten tilrettelegging med skriftlig istedenfor muntlig, så kan det ha noe med saken å gjøre?

Skrevet

Universiter og høyskoler er pålagt en sensurfrist.

(4) Sensuren skal foreligge innen tre uker hvis ikke særlige grunner gjør det nødvendig å bruke mer tid. Styret selv kan gjøre unntak for enkelteksamener og kan i midlertidig forskrift etter sjuende ledd fastsette en lengre frist når det ikke er mulig å skaffe det antall kvalifiserte sensorer som er nødvendig for å avvikle sensuren på tre uker. Styret selv kan i forskrift etter sjuende ledd fastsette lengre frist for avhandlinger og tilsvarende større skriftlige arbeider.

Kanskje det er andre ting som gjelder andre steder, men det kan du jo sjekke opp i.

Skrevet

Ring dem så snart du kan! Det er ikke masing når du allerede har ventet i flere uker.

Skrevet

Skulle ikke karakterene for høstterminen ha kommet nå? Er nokså sikker på det altså. De sender jo ut et brev der det står når du skal ha mottatt karakterene dine. Får du dem ikke innen den datoen så er det bare å ringe.

Eneste er at det kan være de ikke svarer deg før etter 1.februar grunnet nye oppmeldinger for våren. Vet de stort sett prioriterer henvendelser om det nå.

Skrevet

Skulle ikke karakterene for høstterminen ha kommet nå? Er nokså sikker på det altså. De sender jo ut et brev der det står når du skal ha mottatt karakterene dine. Får du dem ikke innen den datoen så er det bare å ringe.

Eneste er at det kan være de ikke svarer deg før etter 1.februar grunnet nye oppmeldinger for våren. Vet de stort sett prioriterer henvendelser om det nå.

Problemet er at jeg må vite det før 1.februar, siden jeg vil melde meg opp i faget igjen om jeg ikke har gjort det bra nok ...

Skal ringe de eller sende mail ...

Skrevet

Ring eller møt opp personlig, mail kommer nok sist i bunken når de er så travle som nå. Dette er jo siste dagen de er åpen før fristen!

Dersom det bare er en eksamen, og du ikke får kontakt med dem ville jeg meldt meg opp for sikkerhetsskyld, skikkelig kjipt å miste et helt år på universitet/høyskole pga en eksamen.

Meld deg opp som nytt fag, det er billigst. Dersom du fikk 2 eller bedre på den før jul så trenger du ikke møte opp til eksamen (kan heller ikke siden det da er forbedring av karakter). Dersom du strøyk eller noe gikk galt kan du møte opp og ta eksamenen på nytt.

Men for all del, ring dem! Mas alt du greier for det er siste dag!

Skrevet

Men eksamenen koster 775 kr, og jeg tar vgs dag som privatist, så fristen er 1.februar.

Hadde eksamen idag, så jeg skal ta kontakt med privatistkontoret på mandag.

Jeg må ha litt gode karakterer, skjønner du. Om det var bare å stå, så hadde jeg ikke bekymret meg sånn :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...