Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lager ofte salat til lunsj. Ruccolablanding, agurk, mais, paprika, tomat, oliven, feta, gresskarkjerner, kidneybønner og løk. Forholdet er relativt likt mellom ingrediensene, litt mindre løk og oliven. Lager en bolle slik at jeg blir passelig mett.

Inneholder et slikt måltid det jeg treger? Skal ned i fettprosent, kaloriunderskudd men proteinoverskudd. Burde noen av ingrediensene sløyfes, evt begrenses?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er positivt at du har bønner i salaten, ettersom dette inneholder proteiner og metter. Men flere vil kanskje si at mais ikke er det beste du kan ha i salaten med tanke på karbohydrater.

Skrevet

Jeg syns kokt egg er veldig godt i salat! Mye proteiner og metter. Spinatblader er også veldig godt og kjempe sunt

Skrevet

Lager ofte salat til lunsj. Ruccolablanding, agurk, mais, paprika, tomat, oliven, feta, gresskarkjerner, kidneybønner og løk. Forholdet er relativt likt mellom ingrediensene, litt mindre løk og oliven. Lager en bolle slik at jeg blir passelig mett.

Inneholder et slikt måltid det jeg treger? Skal ned i fettprosent, kaloriunderskudd men proteinoverskudd. Burde noen av ingrediensene sløyfes, evt begrenses?

Tunfisk er bra i den salaten der, ville droppet mais jeg også, men mest fordi jeg ikke synes det passer i salat. Egg og grov pasta er også fint oppi. Fetaen ville jeg droppet, da dette er mye mettet fett. Sats heller på litt dressing, vinaigrette, så får du fettet derfra. For mer grønnsaker kan du ha oppi paprika, avocado, revet gulrot, kål eller rester fra evnt kokte grønnsaker.

Gjest NozMonster
Skrevet

enig i de andre svarene her!

droppe maisen! og det er veldig mye kalorier i oliven også!

( fetaost også forøvrig, men det er jo sååå godt, og noe fett skal man jo ha :fnise: )

egg, tunfisk eller kylling istedenfor mais ( og evt oliven) jaffal :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...