AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #1 Skrevet 26. januar 2012 Vi bestemte oss for å begynne å prøve for 3 år siden. Men etter 1 år la vi det litt på hylle pga en veldig tøff periode i familien med mye sykdom. Vi bestemte oss for å ta opp igjen prøvingen januar 2011. Men TR dukket aldri opp og jeg har nå vært uten i snart 15mnd. Jeg har alltid hatt veldig uregelmessig mens, men den har aldri vært så lenge vekke som dette. Jeg har blitt utredet for PCOS, men nå er de usikker på om det er det jeg har likevel. Er det noen som har vært lenge uten mens/eggløsning som vil dele litt erfaringer om hva dere gjorde videre. Hva anbefalte legen at dere testet ut? og var det effektivt? Gikk dere på noen form for hormoner og var det mye bivirkninger? Håper noen vil dele erfaringer
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #2 Skrevet 26. januar 2012 Jeg startet pg ta progesteron og vips, eggløsning og mens, og normal syklus.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #3 Skrevet 26. januar 2012 Jeg startet pg ta progesteron og vips, eggløsning og mens, og normal syklus. Hadde du mye bivirkninger?
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #4 Skrevet 29. januar 2012 Nei absulutt ingenting:-) føler jeg er av den typen som alltid får alle bivirkningene, men nada . Verdt og prøve :-)
AnonymBruker Skrevet 16. april 2012 #5 Skrevet 16. april 2012 Hva het de progesteron tabelettene? Og hvor lenge gikk du på de?
^^Belle^^ Skrevet 16. april 2012 #6 Skrevet 16. april 2012 Jeg tør påstå at det er pergotime AB snakker om? Det er ihvertfall det man vanligvis får for å få eggløsning. Og det er også vanligvis ''første steg'' i en utredning fordi det er enkelt å greit å prøve for å se om det virker. Jeg begynte på det selv om jeg hadde regelmessige eggløsninger kun for å ha prøvd det liksom, i påvente av IVF-oppstart. Jeg gikk på pergotime i 2 sykluser og for meg var det et helvete uten like. Heldigvis hører jeg til sjeldenhetene da, for jeg reagerte kraftig. Sinnsyke humørsvingninger og sopp (som jeg klarte å smitte mannen med sånn at det ble hastetur på legevakten pga. ballongtiss ) var det jeg sleit med. De fleste kjenner lite eller ingenting til det heldigvis. Og det er mange som lykkes med pergotime altså. Mest sannsynligvis er det ''bare'' eggløsningen som mangler i deres tilfelle.
Athene Skrevet 16. april 2012 #7 Skrevet 16. april 2012 Pergotime er det første preparatet som forsøkes når man ikke har eggløsning. Virker ikke det går man på sterkere hormonstimulering. Jeg har gått på 7 pergokurer. Jeg fikk eggløsning, men ble ikke gravid. Bivirkningene var til tider ille. Jeg slet med søvnen og nattesvette, hormonhodepine, hetetokter og konsentrasjonsproblemer. Også i periodene mellom kurene. Men det ble bedre etter de første 2-3 kurene, da var kroppen vant med hormonene. Og når det gjelder PCOS/ikke PCOS, og hva som er grunnen til syklusforstyrrelsene, har det egentlig lite å si. Behandlingen er lik uansett. Først pergotime, deretter sterkere midler, deretter prøverør.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #8 Skrevet 17. april 2012 Pergotime er det første preparatet som forsøkes når man ikke har eggløsning. Virker ikke det går man på sterkere hormonstimulering. Jeg har gått på 7 pergokurer. Jeg fikk eggløsning, men ble ikke gravid. Bivirkningene var til tider ille. Jeg slet med søvnen og nattesvette, hormonhodepine, hetetokter og konsentrasjonsproblemer. Også i periodene mellom kurene. Men det ble bedre etter de første 2-3 kurene, da var kroppen vant med hormonene. Og når det gjelder PCOS/ikke PCOS, og hva som er grunnen til syklusforstyrrelsene, har det egentlig lite å si. Behandlingen er lik uansett. Først pergotime, deretter sterkere midler, deretter prøverør. Hvor lenge gikk du mellom hver kur? Og hvor stor dose tok du?
Athene Skrevet 17. april 2012 #9 Skrevet 17. april 2012 Hvor lenge gikk du mellom hver kur? Og hvor stor dose tok du? For meg virket dobbel, prøvde enkel først men det fikk jeg ikke eggløsning av. Jeg tok kur hver måned. Gyn ville dette. Og gikk som sagt på det i 7 måneder, før det ble konstatert at i tillegg til mine problemer hadde mannen så dårlig sædkvalitet at det ikke hjalp uansett hvor mange ganger vi traff på eggløsning... Så jeg gjentar sikkert meg selv til det kjedsommelige her inne: Selv om du er problemet, sjekk alltid mannen ut av saken først. Test av mannen er en enkel og preparatfri øvelse, hormonbehandling av kvinnen er en helt annen historie.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #10 Skrevet 19. april 2012 Takk for svar!! Jeg ønsker å forstå mere av hvorfor jeg ikke får eggløsning/ menstruasjon.. Rett og slett bli kjent med kroppen min.. Har lest mye og nesten bare fått avsmak og tenkt at siden jeg har pcos, ikke menstruasjon i tillegg til mye annet som har skjedd i livet mitt har jeg tatt avstand... Dumt ja det vet jeg, men legene har ikke tatt noe skikkelig tak i det heller føler jeg.. Noe som igjen har ført til at jeg bare har tenkt at det ikke er så nøye..MEN det er nøye og vi ønsker oss jo barn.. Jeg må ta tak i meg selv,bygge meg opp igjen før det er for sent. Greit at jeg har ME og har hatt spiseforstyrrelse, men det kan vel ikke få skylden for alt? Er fortvilt som dere sikkert ser og beklager dårlig formulert innlegg.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #11 Skrevet 19. april 2012 Hva het de progesteron tabelettene? Og hvor lenge gikk du på de? Jeg tror ikke den AB'en snakker om Pergotime. Progesterontabletter er vel Provera og Primolut?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå