Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Farget håret blondt hos frisør, kostet 2100 kr. Jeg sa at jeg ha nærest mulig min naturlige farge, og fjerne mest mulig rødtone fra håret. Fikk en farge jeg ikke ble fornøyd med. Blond med mye gult/rødt i seg. Hun sa jeg kunne komme innom en annen gang og tone det til en kaldere farge. Jeg vil ikke betale en tusenlapp for det og bli misfornøyd. Hvordan er sjansen for å ødelegge hårfargen min helt om jeg tar hjemmefarging? er redd for å få grønn eller oransje hår... Noen som har erfaring med å farge allerede blondfarget hår? Tenker en lys askeblond...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg ekspert, men har forstått det slik at å gå fra en mørkere farge til å bli blond, så er det ofte noe som må tas i flere omganger? Vet ikke hvor mørk du var i utgangspunktet da. men, poenget er at jeg ville ikke tatt sjansen på å gjøre dette hjemme. det kan fort koste deg mye mer enn den tusenlappen.

• Liker 1
Skrevet

Har du brukt en lillashampo (sølvshampo)? Disse kan gjøre underverk for blondt hår med mye gult i! Lee stafford har en veldig god en til 129kr, anbefales! Så kan du heller se ann håret etter noen omganger med lillashampo om du må farge over igjen og eventuelt hvilken farge du trenger.

• Liker 2
Gjest Ruccola
Skrevet

Nå har jeg ikke så innmari peiligng, men skal en komme ut fra en frisør med GUL bleiking....?

Har en da ikke lov å klage og få ordnet på det??? :klø:

For om hårtypen/fargen din ikke duger til den fargen de prøvde å få frem - då burde jo en frisør ikke prøvt på det engang!

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde brunt hår med rødskjær i seg, og var veldig tydelig på at jeg ikke ønsket å gå ut derifra med gulerot hår. Frisøren sa at det var vanskelig å fjerne rødskjær, men det var mulig, så vi kunne prøve. Så hun tok avfarging og farget over med en kald blond tone. Det ble likevel en varmere farge enn jeg er komfortabel med, men er ikke skikkelig gulrot. Men skimter rødskjæret godt. Har brukt lillasjampo i 14 dager, men ser lite endring. Derfor jeg lurer på om det er lurt å prøve å farge håret mitt selv i stedet. TS.

Skrevet

Har du nettopp vært hos frisøren å bleika håret tror eg du helst skal vente en stund med å farge det igjen da bleiking er ganske hardt for håret. Når det er sagt, så burde du gå tilbake til frisøren som farget deg å klage. Han burde prøve å farge håret ditt igjen slik at du får den fargen du egentlig ville ha. Man skal ikke gå ut av en frisørsalong og være misfornøyd, vertfall ikke når du har betalt så masse penger for det! :nei:

Men som flere har sagt, så har jeg også hørt at det å bleike håret fra en mørkere farge er noe som veldig ofte gjøres i omganger. Sa ikke frisøren din noe om det?

Tror også at du burde prøve den lillashampooen som lykkelitenen snakket om, di har visst fått veldig gode tilbakemeldinger. :)

Lykke til med håret! Håper du blir fornøyd :jepp:

Gjest Ruccola
Skrevet

Jeg ville bare gått til samme frisør og spurt om du får rabatter for å reparere på det (evt få dekket alt)

Om du nå begynner å tulle med hjemmebleking tror jeg du risikerer å ødelegge håret ditt. Man kan faktisk miste enormt mye hår av å bleke det for ofte eller å gjøre det feil.

Skrevet

Mulig jeg er litt grønn på området, men jeg ønsker IKKE å bleike håret mitt hjemme, for det tror jeg blir stygt uansett. Ønsker for eksempel denne fargen: Lys askeblond 8.1. http://www.garnier.no/_nb/_no/our_products/shades-haircolor.aspx?tpcode=OUR_PRODUCTS^PRD_HAIRCOLOR^NUTRISSE^NUTRISSE_DISCOVER&prdcode=P53001&varcode=3600540243720&back=3 For jeg vil ha tilbake min natulige hårfarger som ligner litt på den.

Er det en farge som bleiker håret? Eller er det en "vanlig" farge som ikke sliter like mye på håret? Litt klumsete forklart sikkert.. TS

Skrevet

Det er en lysfarge, så den vil kunne fargekorrigere håret ditt til en mindre gylden tone. Men, det er vanskelig å anbefale farge når vi ikke får sett håret ditt i dagslys og sett både kvalitet og farge. Men det kan være det går ann for deg å farge over håret ditt med en ren farge eller en ask om det ikke er veldig gult (ask+gul= grønn).

Du kan jo spørre på en butikk om noen kan anbefale noe? Eventuelt stikke innom frisøren og spørre om de kan anbefale deg noe å gjøre videre.

Skrevet

Jeg hadde brunt hår med rødskjær i seg, og var veldig tydelig på at jeg ikke ønsket å gå ut derifra med gulerot hår. Frisøren sa at det var vanskelig å fjerne rødskjær, men det var mulig, så vi kunne prøve. Så hun tok avfarging og farget over med en kald blond tone. Det ble likevel en varmere farge enn jeg er komfortabel med, men er ikke skikkelig gulrot. Men skimter rødskjæret godt. Har brukt lillasjampo i 14 dager, men ser lite endring. Derfor jeg lurer på om det er lurt å prøve å farge håret mitt selv i stedet. TS.

Det er nettopp der frisøren din gjorde feil. Jeg gikk fra samme utgangspunkt som deg til å bli blond etter kun en time hos frisøren. Vi har sikkert ikke helt likt hår, men i stedet for å avfarge håret bleket hun det i folie - det sliter også mindre på håret. Når håret mitt var bleket, farget hun det i tilnærmet min naturlige blonde farge. Vips så var jeg blond! Jeg mener at frisøren din gjorde en stor tabbe når hun avfarget det, fordi det ofte fører til et ujevnt resultat, samt at det sliter helt ekstremt på håret.

Gjest kittycat
Skrevet

Har aldri farget håret hos frisøren og nesten litt glad for det. Feilet med min ønskede blondfarge mange ganger, men er 16 nå og har mer peiling på hva som skal til. Skummelt mange frisører som roter det til med blondfarge. Det er ikke så rart, man blir ikke blond med en gang!

Lee Stafford sin sølvshampo fra Vita er veldig bra. Den er lilla og fjerner gulskjær. Men er ikke det samme som en farge, og siden det er toningshampo er den sterkere enn vanlig og må brukes 1 gang i uken. Btw klærne, håndkleet og lakenet mitt har fått blå/lilla flekker pga den shampoen, så tørk det skikkelig før du er borti noe særlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...