Gå til innhold

Hvordan gjøre denne oppskriten sunnere, grovere?

Anbefalte innlegg

Gjest navnelapp
Skrevet

Sjå om du finn fint sammalt mel. Det er omtrent det same som fibra, berre billegare.

Videoannonse
Annonse
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg bytter alltid ut 1/4-del eller mer av hvetemelet med grovt mel (type fibra eller fullkornsvarianter)

og synes det fungerer fint!

Skrevet

Jeg bruker som regel en eller flere av disse som tørrvare i mine pannekaker

- fibra

- kruskakli

- bakepro/vaniljeprotein

- fiberhusk

- mandelmel

- av og til havregryn

Blir som regel en mix av flere. Ikke alle som er like billige, men mange av disse har lavere GI enn hvetemel, og proteiner som metter mer. Men fibra er jo et godt alternativ også altså ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Endelig fant jeg igjen tråden, ville bare takke for oppskriftene og fortelle hva det ble til :D

Jeg har laget pannekaker med både fibramel, og fullkorn hvetemel, men fibramel var kjempevanskelig å få tak i her jeg bor, så jeg endte med å kjøpe flere pakker med fullkorn hvetemel.

Pannekakene ble grove og KJEMPEGODE, så blandet jeg noen dråper ublanda, søtlig bærsaft som vi selv har laget oppi litt cottage cheese, og hadde det på pannekakene.

Det ble rosa cottage cheese som smakte jordbær og kirsebær på pannekakene mine, og det var utrolig godt! Skal lage det igjen i kveld, det må jo være utrolig digg og ganske sunt lørdagsgodt? =) Nam.

TUSEN TAKK for hjelpen! :dagens-rose:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...