Gå til innhold

Hvor i Oslo bor du?  

27 stemmer

1. 1. Hvor bor du i Oslo

• Nord - Grünerløkka, Sagene, Nordre Aker
      9
    • Nordøst - Bjerke, Grorud, Stovner
      0
    • Øst - Gamle Oslo, Alna, Østensjø
      5
    • Sørøst - Søndre Nordstrand
      0
    • Sør - Nordstrand
      0
    • Sørvest - Frogner
      3
    • Vest - Ullern
      2
    • Nordvest - Vestre Aker, St.Hanshaugen
      4
    • Sentrum
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Lurer på hvor alle som leier i Oslo, bor?

Og hva betaler dere i mnd?

Kanskje si noe om standard? Nytt, gammelt, nyoppusset, morkent, stort, lite?

Si gjerne om dere trives og hva dere syns om miljøet. :)

Jeg har inndelt Oslo etter dette kartet HER. :sjenert:

Endret av Bølle
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grünerløkka, 10.060 kr i mnd. Ca 60 kvadrat, tre meters takhøyde med rosetter og lysekroner :rodmer: Trives..

Skrevet

St.Hanshaugen Linderen. Ganske nyoppusset 38 kvm inkl balkong, varmtvann, gratis vaskekjeller og bod. Kr 6000,- per mnd.

Gjest boblebrus
Skrevet

Sokkelleilighet i nyere enebolig (2007 tror jeg), Lambertseter-området. Betaler 8500 i leie (4250 på hver, siden vi er to). Strøm og tv/nett er utenom. Forholdsvis god standard, 55 kvm. Litt lang vei til skole og jobb, men rolig og trygt område med pensjonister og barnefamilier. Eneste jeg savner er tilgang til hage/uteplass.

Skrevet

Bydel Grorud, betaler 10300 i mnd fordelt på 3 stk inkl. strøm. Er en sokkelleilighet, men det er store vinduer både i stue og på soverommene, så den virker ikke som en sokkel. Trives godt, men kunne ønske det var litt nærmere t-bane/tog, evt. nærmere sentrum..

Skrevet

Studentbolig i sentrum, 7300 inkludert strøm, internett og tv - 36kvm.

Trives ikke noe særlig... vil gjerne flytte til Holmlia/Hauketo/Nordstrand/Kolbotn :)

Skrevet

nedre kampen, ungdomsbolig 38 kvm 6700 kr. Stor balkong. Fin leilighet til denne prisen:-) Føler meg heldig som fikk den...

Skrevet (endret)

Grefsen, tilbygg på enebolig, 6 500 kr/mnd + strøm. Har tilgang til egen uteplass, samt hage og garasje. Vet ikke når det ble pusset opp sist (huseier med familie kjøpte huset et halvt år før de annonserte etter leietakere), men det kunne gjort seg med noen malingsstrøk og isolere vegger i stuen. Huseier har skiftet ut to ruter for meg, og lagt inn isolation "på loftet" (det vil si hulrommet mellom der mitt tak slutter og utetaket starter). Stortrives her, tre minutter å gå til trikken og butikken, rett ved Storo, som har masse tbaner, busser og Oslos største kjøpesenter ;)

EDIT: Glemte å skrive størreslen. Leiligheten er 30 kvm :)

Endret av Green Lady
Skrevet

Grefsen, tilbygg på enebolig, 6 500 kr/mnd + strøm. Har tilgang til egen uteplass, samt hage og garasje. Vet ikke når det ble pusset opp sist (huseier med familie kjøpte huset et halvt år før de annonserte etter leietakere), men det kunne gjort seg med noen malingsstrøk og isolere vegger i stuen. Huseier har skiftet ut to ruter for meg, og lagt inn isolation "på loftet" (det vil si hulrommet mellom der mitt tak slutter og utetaket starter). Stortrives her, tre minutter å gå til trikken og butikken, rett ved Storo, som har masse tbaner, busser og Oslos største kjøpesenter ;)

EDIT: Glemte å skrive størreslen. Leiligheten er 30 kvm :)

Haha, trodde du skulle skriver størrelsen på Oslos største kjøpesenter :fnise:

Ellers er det interessant å lese det dere skriver her alle sammen. Keep it coming!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Oppsal, hører tydeligvis til Østensjø :)

Bor i en leilighet på 64 kvm som ble pusset opp for ca to år siden. Deler den med hun som eier leiligheten, og vi har da hvert vårt soverom og felles stue, gang, bad og kjøkken. Og ganske stor altan, da :jepp: Elsker at vi har mye bodplass og enkel tilgang til gratis parkering, og så er det tre minutter å gå til marka!

Ellers kommer TV, strøm og internett utenom leiga, men siden oppvarming og varmtvann er inkl i felleskostnadene (pluss at vi har fellesvaskeri) blir strømregninga særdeles grei :D

EDIT: Haha, glemte prisen! :fnise: 3800 per mnd.

Endret av Moscato
Skrevet

Oppsal, hører tydeligvis til Østensjø :)

Bor i en leilighet på 64 kvm som ble pusset opp for ca to år siden. Deler den med hun som eier leiligheten, og vi har da hvert vårt soverom og felles stue, gang, bad og kjøkken. Og ganske stor altan, da :jepp: Elsker at vi har mye bodplass og enkel tilgang til gratis parkering, og så er det tre minutter å gå til marka!

Ellers kommer TV, strøm og internett utenom leiga, men siden oppvarming og varmtvann er inkl i felleskostnadene (pluss at vi har fellesvaskeri) blir strømregninga særdeles grei :D

EDIT: Haha, glemte prisen! :fnise: 3800 per mnd.

Det var et kupp!

• Liker 1
Skrevet

Det var et kupp!

Oh yes! Hater å bo i Oslo, men leiligheten og prisen gjør det nesten levelig :fnise: Og det verste av alt? Jeg tok leiligheta usett uten å ha møtt hun jeg bor med eller i det hele tatt sett området!

Skrevet

Når jeg leser slike tråder blir jeg ekstra takknemlig for at jeg kom meg tidlig inn på boligmarkedet og eier enebolig...:sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Betaler 5450 pr. mnd for en 59 kvm. leilighet som inkl. strøm og fibertv/internett. Nyoppusset i 2009, flyttet inn like etter at arbeidene var ferdige. Høyt under taket og rolige eldre naboer. Har lav leie pga. han som eier bygården er barndomsvenn av pappa.

Skrevet

Bor i studentleilighet på Kringsjå/Sognsvann. 32 kvm som deles med samboer, og standarden er helt grei. Betaler 5200,- i mnd inkl. internett + strøm/varmtvann (rundt 600-900 mnd). Vaskeri i kjelleren der hver maskin koster 20 kr + 20 kr for tørketrommel om man bruker det.

Har heldigvis relativt lave boutgifter, men bor fryktelig trangt.

• Liker 1
Skrevet

Bor rett øst for Schaus plass, i en 3-4 år gammel blokk. Ca 60 kvm, 2 soverom og balkong. Kjæresten og jeg betaler til sammen 13000 kr, jeg betaler 4500 kr.

• Liker 1
Skrevet

Når jeg leser slike tråder blir jeg ekstra takknemlig for at jeg kom meg tidlig inn på boligmarkedet og eier enebolig...:sjenert:

Og jeg blir takknemlig for at jeg definitivt ikke skal bli i Oslo :)

Gjest Nuppdupp
Skrevet

bor på grensa til oslo/akershus. ved jar et sted.

4120kr innkludert strøm og internett. hus bygd i 2003. 30kvm

Skrevet

Ekeberg, ca 35 kvd, 6500,- pluss strøm som er ca 500 i mnd. Rett ved buss og trikk, turområder, kort vei til byen :)

Ville egentlig til kjelsås når jeg flyttet til byen, men umulig å finne noen som vil leie ut til hundeeiere. Men var heldig med denne da :)

Skrevet

Og jeg blir takknemlig for at jeg definitivt ikke skal bli i Oslo :)

Hvor går veien videre? Liker du deg ikke i Oslo? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...