AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #1 Skrevet 26. januar 2012 Nå har jeg purret på lånekassen i et par uker allerede, og hver gang jeg tar kontakt med dem får jeg til svar at de kan ikke behandle søknaden min siden de ikke har fått det skjemaet de trenger fra lærestedet. Når jeg tar sier dette til den ansvarlige på lærestedet får jeg som svar at de har ikke fått noen melding fra lånekassen om at de skal sende noen slike opplysninger til dem om meg, så derfor har de heller ikke sendt det. Jeg får da videre vite at de skal sende opplysningene lånekassen trenger så snart som mulig (i løpet av dagen sier de hver gang), men lånekassen har fremdeles ikke fått noe. Disse telefonrundene og diskusjonene har jeg nå hatt 4 ganger på under 2 uker. Og det er de samme svarene hver gang. Lærestedet har ikke registrert at de skal sende noen opplysninger, og har derfor ikke gjort det, og lånekassen har ikke fått det de trenger så da kan de ikke behandle noen søknad. Begge skylder på hverandre med andre ord. Hva kan jeg gjøre for å presse gjennom dette her? Jeg er lei av å vente, og lei av å få høre at den og den har ikke gjort ditt og datt, så derfor så får jeg ingenting. Hvis jeg ikke får penger av lånekassen, må jeg avbryte studiene et halvår før og likevel ha nesten 300000 i gjeld uten å ha noe som helst å vise til. HVA kan jeg gjøre? Jeg må da ha noen muligheter for å få noe til å skje her? Jeg kan da ikke være helt blottet for rettigheter når det er slik som dette?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #2 Skrevet 26. januar 2012 Er det vgs eller høyere utdanning du går? For vgs vet jeg ikke, men på høyskole så sender jo skolen melding til lånekassen at du er semesterregistrert før de betaler ut lånet/stipendet. Semesterregistreringen er etter at du har godtatt utdanningsplan og betalt semesteravgift. Inne på studentweb så står det at jeg er rapportert som semesterregistrert til lånekassen av høyskolen. Har du sjekket at alt sånt er i orden?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #3 Skrevet 26. januar 2012 Er det vgs eller høyere utdanning du går? For vgs vet jeg ikke, men på høyskole så sender jo skolen melding til lånekassen at du er semesterregistrert før de betaler ut lånet/stipendet. Semesterregistreringen er etter at du har godtatt utdanningsplan og betalt semesteravgift. Inne på studentweb så står det at jeg er rapportert som semesterregistrert til lånekassen av høyskolen. Har du sjekket at alt sånt er i orden? Men jeg må jo søke om støtte i lånekassen, og så var det noen opplysninger de måtte ha av lærestedet da. Dette har de ikke klart å gi fra seg, og lånekassen vil heller ikke gjøre noe mer for å rette opp i dette her... Det er høyere utdanning, og jeg har søkt på støtte i lånekassen i desember. Dette skoleåret søkte jeg for hvert halvår siden jeg fremdeles var litt usikker på hva jeg skulle gjøre nå på nyåret når jeg søkte på støtte i August. TS
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #5 Skrevet 27. januar 2012 men du har semesterregistert deg? Alt det formelle er i orden, men det er noe mellom dem og lånekassen som har gått helt galt. Jeg ringte flere ganger i går og maset, og til slutt så skrev de mail mens jeg hørte på og gav endelig fra seg opplysningene de skulle. Ca 10 minutter etter fikk jeg tilsendt en kopi av mailen til lånekassen som en bekreftelse på at det var gjort, og med et ønske om en fortsatt fin dag. Tydeligvis så må en være masete og sta for at ting skal bli gjort i slike situasjoner. Satser på at lånekassen har alt de trenger nå, og at jeg slipper noe mer tull. Er veldig glad for at jeg bare har ett semester igjen for dette har redusert motivasjonen kraftig !! TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå