Gå til innhold

Sove ute i vogn ved feber...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er hjemme med sykt barn på 1,5 år i dag. Hun har 38,4 i feber og jeg lurer på om jeg bør unngå at hun sover ute. Hun bruker å ta duppen sin i vogna, og i dag har vi håndtverkere i huset, så det er del bråk inne. Det er minus 2 ute...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ville prøvd inne i bråket først...

Skrevet

Jeg ville ikke la henne sove ut med feber nei.

Skrevet

Jeg hadde lagt henne ut. Er ikke farlig med frisk luft selv om hun har feber. Men jeg ville tittet oppi vogna oftere enn vanlig.

• Liker 3
Gjest karikari
Skrevet

Det er ikke farlig å sove ute med feber. De har bare godt av frisk luft. (skjønner ikke hvor dere som sier han bør sove inne tar det fra?)

• Liker 3
Skrevet

Hvis barnet også har hoste, ville jeg kanskje være mer skeptisk, for kald luft kan være hardt for små, syke lunger.

Men minus to og lett feber ville jeg ikke være redd for!

Skrevet

Om du pakker godt rundt henne, og legger et teppe over vognen, så blir det jo som å sove på et soverom med åpent vindu :)

Skrevet

Så lenge barnet ikke ligger i direkte trekk så er det ingenting i vegen for at det sover ute... det fikk i allefall vi beskjed om da vårt yngste barn var lite. H*n nektet nemlig å sove inne.

Skrevet

Hvis barnet også har hoste, ville jeg kanskje være mer skeptisk, for kald luft kan være hardt for små, syke lunger.

Men minus to og lett feber ville jeg ikke være redd for!

Enig med helenaa :)

Skrevet

Helsestasjon og helsesøster fraråder iallfall å ha barn ute når de har feber. Enkel regel å forholde seg til.

Og nei, å sove ute i minusgrader, er ikke det samme som å sove på et soverom med åpent vindu. Man anbefales forresten at barn sover på rom med en temperatur på ca 18 grader, så det blir ganske stor forskjell.

Unødvendig å utsette barnet for å bli sykere.

Skrevet

Jeg var skeptisk til kroppens evne til å regulere temperaturen i forhold til uteluft, varm vognpose osv når datteren min hadde feber... Ville ikke at hun verken skulle fryse eller bli overopphetet liksom....

Dvs at det hendte at hun sov ute med 38,0-38,1 liksom, men ikke med feber nærmere 39, så jeg er ikke sikker på hva jeg ville gjort i ditt tilfelle....

Skrevet

TS her. Jeg endte opp med å legge henne inne. Kunne sikkert ligget ute, men tok ikke sjansen da hun nettopp har blitt kvitt en litt stygg hoste. Men takk for råd alle sammen!

Skrevet

Er temperaturen rundt en del lavere enn kroppstemperaturen, så vil den delen av hjernen som styrer temperaturen overkompensere og dermed øke den. Det er derfor man har gått vekk ifra isposer ved førstehjelp, med mindre det er for å roe ned pasientens psyke(ifølge leger og røde kors kriseteam jeg har snakket med).

Så ville da passet ekstra godt på barnets tilstand og isolert vognen mer enn vanlig hvis det blir å sove ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...