AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #1 Skrevet 26. januar 2012 Heisann! Jeg er på utkikk etter en bamse til en nyfødt gutt. Mest av alt vil jeg finne en hundebamse men det var ikke så lett. De hundebamsene jeg har funnet til nå, er svindyre og veldig store for en så liten gutt, også har de glassøyer. Så små barn skal vel helst ikke ha bamser med glassøyer, så de potensielt kan tygge av disse med tiden å sette de i halsen? Det er ikke tilfeldigvis noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en hundebamse uten glassøyer, som ikke er alt for dyr?
Gjest Bobler Skrevet 26. januar 2012 #2 Skrevet 26. januar 2012 Dyrebutikk! (De har som regel pip i seg da ) 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #4 Skrevet 26. januar 2012 Dyrebutikk! (De har som regel pip i seg da ) Hehe, kreativt forslag! :gjeiper: Men de er vel som regel ikke hund da men. babyutstyrsbutikk? Jeg har prøvd flere butikker, men kan ikke finne noe. Noen forslag? Det er liksom noe ala dette jeg er på jakt etter (men helst ikke så stor, ikke glassøyer, og helst litt billigere, da jeg egentlig har kjøpt andre gaver til gutten).
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #5 Skrevet 26. januar 2012 eller er det trygt selv om de har glassøyer? Vil jo ikke kjøpe noe som er potensiellt farlig for han heller. :-/
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #7 Skrevet 26. januar 2012 Ikea! Uff, tusen takk for kjempeflott tips gjest, men nærmeste ikea er to og en halv time unna, så det blir nok i lengste laget. :gjeiper:
Kladd Skrevet 26. januar 2012 #8 Skrevet 26. januar 2012 (endret) IKEA har noen hunder: http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/childrens_ikea/18734/?identifier=18740 ..og der hadde du svart i mellomtiden, ja... Endret 26. januar 2012 av Kladd 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #9 Skrevet 26. januar 2012 IKEA har noen hunder: http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/childrens_ikea/18734/?identifier=18740 ..og der hadde du svart i mellomtiden, ja... Hehe, ja, men takk for svaret allikevel.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #10 Skrevet 26. januar 2012 Men ville dere styrt unna bamser med "glass"øyer, eller er de trygge?
Susan Sto Helit Skrevet 26. januar 2012 #11 Skrevet 26. januar 2012 De fleste av dagens "glassøyer" er trygge. De festes bedre idag enn de gjorde før. Men skal den gis til en nyfødt, ville jeg kjøpt noe som var beregnet for så små. (Altså må den ikke være merket med "ikke for barn under 3 år". ) H&M har tidvis hatt små sånne som du linker til i babyavdelingen sin... Men det er veldig varierende hvilket dyr de satser på den gjeldende sesongen. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #12 Skrevet 26. januar 2012 Ville kanskje styrt unna selv (i allefall med min førstefødte, da var jeg veldig påpasselig med slikt). Men det er stor forskjell på hvor god kvalitet det er på slikt, da. Bamser man vinner på tivoli er jo bare å pirke borti, så detter øynene av. Men hvis du går i en lekebutikk og ser på hvordan øyet er festet, kan du sikkert finne ut om det er solid eller ikke. Snuppa vår har en tivolibamse som jeg har gjemt bort i et skap, men vi har fått noen gaver (katt med glassøyne, bl.a.) som jeg vurderer som trygge nok. Er uansett ikke voldsom lek med bamser når de er så små.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #13 Skrevet 26. januar 2012 ja, det er det som er, jeg er litt redd for å gi noe som kan være farlig. Kanskje jeg bare skulle styrt unna hele bamsegreinet. Men samtidig hadde det jo vært litt koselig da. Fant jo denne da, den var egentlig perfekt, bortsett fra glassøyer, også var det reklame på den. (er jo for en god sak da, men jeg vet jo ikke hvordan mor/far tenker på det) :-/
Rararara Skrevet 26. januar 2012 #15 Skrevet 26. januar 2012 (endret) Prøver igjen: Denne Ja, denne fikk vi til jenta vår da hun var liten. (bare i brun) Den er god, myk og lett. Øynene sjekker jeg med jevne mellomrom og sitter som støpt enda (etter 3 1/2 år med massiv kosing) den er ikke så dyr og ikke minst; man støtter SOS barnebyer når man kjøper denne. Vår ble kjøpt på BR leker. edit: irriterende skrivefeil. Endret 26. januar 2012 av Rararara
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #16 Skrevet 27. januar 2012 Ja, denne fikk vi til jenta vår da hun var liten. (bare i brun) Den er god, myk og lett. Øynene sjekker jeg med jevne mellomrom og sitter som støpt enda (etter 3 1/2 år med massiv kosing) den er ikke så dyr og ikke minst; man støtter SOS barnebyer når man kjøper denne. Vår ble kjøpt på BR leker. edit: irriterende skrivefeil. Takk for svar! Det høres veldig bra ut, da tror jeg kanskje jeg går for den. Det er vel ingen som kan bli sinte/sure fordi det er "reklame" på den, eller fordi det ikke støtter den organisasjonen de ville støtte håper jeg. (alt hva man bekymrer seg for, men for enkelte er det jo veldig viktig at de støtter de og de organisasjonene, men ikke de og de, men denne kan vel umulig bli feil)
Gjest Eurodice Skrevet 28. januar 2012 #17 Skrevet 28. januar 2012 Jeg tror ikke at nyfødte har glede av noen form for kosedyr. Vent til han er to-tre måneder.
Labello Skrevet 28. januar 2012 #18 Skrevet 28. januar 2012 Jeg har en sånn bamse som er utrolig lik den du viste. Bare den er mykere, med sånn chinchilla-pels på en måte Den er kjøpt på europris
Harlekin Skrevet 28. januar 2012 #19 Skrevet 28. januar 2012 Jeg tror ikke at nyfødte har glede av noen form for kosedyr. Vent til han er to-tre måneder. Barnet kan jo få bamsen nå og bruke den senere, det går ikke ut på dato
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #20 Skrevet 28. januar 2012 Sutteklut kan kanskje være et alternativ? http://www.kortogkos.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&&b_kid=800788&b_id=844403 http://www.kortogkos.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_kid=600382&b_id=932846 http://www.kortogkos.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_kid=821114&b_id=821126 Barnebarnet mitt har denne kaninen: http://www.kortogkos.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&&b_kid=800788&b_id=817827 Den er veldig myk, og øynene sitter godt fast.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå