Gå til innhold

+46851959590 ringer meg kveld etter kveld (Svindel?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det for noe dritt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ser ut som et svensk nr iallefall. Kjenner du noen svensker?

Skrevet

nei og har fjerna meg fra alle kataloger

Skrevet

Det er hvertfall et svenskt nr fra Stockholmsområdet. Jeg har opplevd å bli oppringt av selgere som ringer fra Sverige. Er nok noe sånt.

Gjest PinkLeaf
Skrevet

Sjekk telefonterror.no, så finner du det dersom det er selgere. :)

Skrevet

Hva med å svare? Da finner du fort ut hva det er... ;)

• Liker 1
Skrevet

Hva med å svare? Da finner du fort ut hva det er... ;)

Jepp! Og hvis du er skikkelig uheldig, får du en heftig telefonregning, fordi du svarte på et svindelnummer.

• Liker 1
Skrevet

Jepp! Og hvis du er skikkelig uheldig, får du en heftig telefonregning, fordi du svarte på et svindelnummer.

Er det i det hele tatt mulig? Altså å få kostnad for å besvare samtale på norsk nett med norsk abonnement.

Skrevet

Er det i det hele tatt mulig? Altså å få kostnad for å besvare samtale på norsk nett med norsk abonnement.

Blir du oppringt av numre du ikke kjenner, kan det absolutt skje at det er et nummer som koster deg penger å svare på.

Har lest om folk som har måtte betale tusenvis av kroner pga sånn svindel.

Skrevet

Blir du oppringt av numre du ikke kjenner, kan det absolutt skje at det er et nummer som koster deg penger å svare på.

Har lest om folk som har måtte betale tusenvis av kroner pga sånn svindel.

Du må ikke tro alt du leser. Så lenge man er i Norge og er koblet til en norsk sender koster det ikke noe å motta samtaler. Det kan koste noe hvis man er i utlandet, eller i Norge men så nær en grense at man blir koblet til en utenlandsk mobilstasjon, men det kan man se på telefonen.

Skrevet

Okei, den saken jeg leste om, handla om utenlandske numre, ser jeg. Da skal jeg begynne å ta telefonen når folk ringer meg! hehe

Gjest Consensio
Skrevet

Ja, det er derfor det har vært saker på saker med folk som har fått skyhøye regninger bare ved å svare når det ringer....

Skrevet

Ja, det er derfor det har vært saker på saker med folk som har fått skyhøye regninger bare ved å svare når det ringer....

Utifra det jeg forsto av det han skreiv, kunne det skje om det var et utenlandsk nummer, og det er vel det de sakene har handla om også?

Gjest Consensio
Skrevet

Oppringt fra utenlandsnummer ja.

Den ene saken jeg leste om var en i Bergen som svarte når det ringte og endte opp med en ganske høy regning

Men TS ble oppringt fra et svenskt nummer og har ikke hørt noe om at man har blitt svindlet fra svenske nummer.

Skrevet

Jeg ble terrorisert av et svenskt nr en gang. Til slutt tok en kollega av meg telefonen og det var noe markedsundersøkelse eller noe. Aner ikke hvor de har fått tak i nummeret mitt, har ikke lagret det noen steder...

Skrevet

Nå har jeg søk etter alt jeg kan komme opp med av kombinasjoner, og jeg finner ikke en eneste en. Med mindre dere kan lenke til en troverdig artikkel tror jeg fortsatt dere har misforstått.

Gjest Consensio
Skrevet

Nei, jeg sparer sjeldent på linker i tilfelle jeg skulle finne på å diskutere saken senere, hehe.

Men det ha vært om det på nyhetene iallefalll. Muligens for et par år siden

Skrevet

Utenlandsk nett. Og 5 minutter i telefonkø kan fint koste 200-400 kroner om ikke enn mer til noen land.

Skrevet

http://whocallsme.com/Phone-Number.aspx/46851959590

Her foreslås unibet?

Men er nok mest sansynligvis en telefonselger, siste årene har stadig flere svenske telefonselgere tatt kontakt for norske firma :kjefte: Akkurat som om telefonselgere ikke var dust nok i seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...