AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #1 Skrevet 26. januar 2012 For noen dager siden så var det en slags "grendefest" med diverse mat, brus osv. Faren min er styreleder her osv så det var han som fikset alt sammen osv. Jeg bor annenhver helg hos pappa, men mest hos mamma.- jeg å min veninne dro til den grendefesten, . Han var full, han drev å sjangla og sånt, osv. Siden vi ikke kjente noen der, og det var ganske fullt så gikk jeg å min veninne helt naturlig å satte oss på en benk noen få mete runna og fordi ahn var full.( det var mange som sto og spise, satt andre steder osv) Faren min kom bort til oss 5 ganger og han ble sur for at vi ikke satte oss med han, og han ble sur og sa jeg hadde sminket meg som en russisk prostitutert, han sa det så høyt at alle hørte det. også drev han å holdt på å falle når han gikk osv. og sa ting om og om igjen og snakket veldig høyt og han var veldig rar. Han snakker sånn tilmeg selvom han ikke er full- og jeg sre helt normal ut. Bør man komme full når man er styreleder? Det er mange ganger hvor jeg har skullet dratt til han en helg, som han har visst hvor jeg har kommet ned med bager og alt. Ståt og ringt på men ingen som svarer, alt er helt mørk. Han sover. Han gjorde alltid sånt før. også fikk jeg ikke tak i han før onsdagen uken etter. Er det vanlig? jente 14
Giacomo_P Skrevet 26. januar 2012 #2 Skrevet 26. januar 2012 Nei, dette er ikke slik det skal være, og du trenger hjelp til å forholde deg til dette. Det kan være lurt å snakke med din mor om dette, eller en anden voksen du stoler på, evt. helsesøster på skolen din. Her er noen andre steder du kan få hjelp: Alarmtelefonen for barn og unge, tlf. 116 111 / www.116111.no 800TRYGG er et hjelpetilbud for barn og unge som trenger å snakke om vanskelige opplevelser tilknyttet voksnes rusmisbruk, eller andre rusrelaterte ting - tlf. 800 87944 www.barnogunge.no. - for barn og unge som har foreldre med rusproblemer www.regnbue.no. - for barn av foreldre med alkohol- eller andre rusmiddelproblemer Du kan også ringe rustelefonen, tlf. 08588 for å spørre om rus og hjelpetiltak Det er viktig at du tar tak i dette nå. Det høres ud som om din far har, eller er i ferd med å udvikle et alvorlig alkoholproblem. Du trenger å snakke med noen voksne som har er faring med dette. Det virker som om dette er noe som skjer relativt ofte, hvis jeg ikke har misforstått deg. Dette bliver neppe bedre om du venter. Jeg håber du tar kontakt med noen som kan hjelpe deg så fort som mulig. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå