Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller dropper dere den akkurat når dere bruker hårkur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker shampo, så hårkur og tilslutt balsam.

Gjest badeand1
Skrevet

Bruker ikke balsam når jeg bruker hårkuren. Whats the point?

• Liker 1
Skrevet

Balsam skal i de aller fleste tilfeller alltid brukes etter hårkur.

Sjampo og hårkur: Åpner skjellagene

Balsam: Lukker skjellagene.

Det finnes noen hårkurer som lukker sljellagene, men som sagt så skal man nesten uten unntak bruke balsam etter hårkur.

Skriver fra mobil så kan ikke linke til kilder, men du kan lese om det om du feks søker på "hårkur balsam skjellag"

• Liker 2
Skrevet

Bruker ikke balsam når jeg bruker hårkuren. Whats the point?

Dettee er poenget :

Balsam skal i de aller fleste tilfeller alltid brukes etter hårkur.

Sjampo og hårkur: Åpner skjellagene

Balsam: Lukker skjellagene.

Det finnes noen hårkurer som lukker sljellagene, men som sagt så skal man nesten uten unntak bruke balsam etter hårkur.

Skriver fra mobil så kan ikke linke til kilder, men du kan lese om det om du feks søker på "hårkur balsam skjellag"

• Liker 1
Skrevet

Etter, og bare nederste del av håret, slik at den ikke tynger så forferdelig. Håret blir lett seende fett ut hvis du smører hele håret med balsam. Og avslutter ofte med kaldt vann når jeg skyller ut balsamen.

Skrevet

Bruker en lyseblå/grå redken intense hydrating/moisturising hårkur sak, hvis det kan si noe om åpning/lukking av skjellaget.

Jeg visste ikke at man skulle bruke det Etterpå, glad jeg spurte :)

Gjest sunnipunni
Skrevet

balsamen må ikke taes i håret før kur. Da kan du likesågodt la være å kure håret, for det har ikke noe effekt :)

• Liker 1
Gjest Elfrida
Skrevet

Hvorfor står det ikke på hårkurene at jeg skal avslutte med balsam da, hvis det er så viktig? Har forsøkt begge deler (altså med og uten balsam ETTER kur), og syns håret ser finest ut hvis jeg ikke tar i balsam etter kuren.

Skrevet

Balsam ETTER hårkur for å lukke skjellagene.

Gjest LilleTusenfryd
Skrevet

Jeg må bare påpeke at det er ikke alle hårkurer der du trenger balsam etterpå for å lukke skjell-lagene. Ofte står det bak på pakken/boksen/flasken om det trengs eller ei. På min Joico fuktighetskur trenger jeg det for eksempel ikke.

Skrevet

Jeg må bare påpeke at det er ikke alle hårkurer der du trenger balsam etterpå for å lukke skjell-lagene. Ofte står det bak på pakken/boksen/flasken om det trengs eller ei. På min Joico fuktighetskur trenger jeg det for eksempel ikke.

Er det denne du bruker?

Skrevet

Min redken hårkur står det ingenting om balsam på.

Annet spm: hvor langt opp bruker dere hårkur og balsam? Haka, øret? El?

Skrevet

Kur i hele håret, balsam til der håret henger løst :)

Skrevet

Du skal helt sikkert bruke balsam etterpå. Du kan lese her:

Min lenke

Bruk alltid balsam etter hårkuren, også etter fuktighetskurer. Balsamen lukker skjellagene i håret etter behandlingen.

Min lenke

– Stemmer det at man alltid må bruke balsam etter at man har brukt en hårkur?

– Det spørs hva slags hårkur det er. Det finnes noen som lukker skjellene, og det finnes noen som ikke gjør det. Det skal stå på pakningen, forteller han.

Hvis man skal droppe å bruke en balsam etter at man har brukt en hårkur, så må man passe på at man bruker en hårkur som lukker skjellene.

– De fleste proteinkurene gjør ikke det, sier frisøren.

Frisørlærer Olsen har en god tommelfingerregel: Har du ødelagt og slitt hår, bruk alltid balsam etter hårkur.

– I og med at ikke alle hårkurer lukker skjellaget og gjør håret lett å gre, er det å anbefale at du bruker balsam etter hårkur, sier hun

Min lenke

1. Sjamponer håret.

2. Håndkletørk håret og fordel K-Pak Deep Penetrating Reconstructor i hele håret, gre lett igjennom med en grov kam. La virke i 5 minutter.

3. Skyll ut og avslutt med balsam.

Min lenke

- Det er viktig å bruke balsam, fordi den lukker skjellagene i håret. Bruker du ikke balsam, blir det gjerne tørt, matt og statisk. Har du farget håret, kan du miste fargen raskere, sier frisøren.

- Men trenger du å bruke balsam etter at du har kuret håret?

- Det varierer fra kur til kur, men som en tommelfingerregel bør du bruke begge deler, sier Bjørke, og forklarer videre:

- I en vaskeprosess er det slik at vannet åpner hårstråene, sjampoen rengjør, kuren pleier og bygger opp, mens balsamen lukker skjellagene.

Kur i hele håret, balsam til der håret henger løst :)

Hva mener du til der håret henger løst? Fra roten og ut til "halen" eller fra tuppene og opp til der "halen" begynner?

Ts: Balsam skal ikke tas inntil hodebunnen, men kun i "halen" kan du si. Jeg bruker heller ikke hårkur helt inntil hodet.

Skrevet

Har fått beskjed av to frisører om å ikke bruke hårkur helt opp (altså til hårrøttene).

Hva mener dere med der håret henger løst?

Skrevet

Har fått beskjed av to frisører om å ikke bruke hårkur helt opp (altså til hårrøttene).

Hva mener dere med der håret henger løst?

Sett håret opp i en høy hestehale og så tar du kur i selve halen.

Skrevet
:haar: Å nei, jeg glemte å lukke skjellaget før jeg gikk ut i dag! :hakeslepp:
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...