KofShop Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 Hei jeg lurer litt på regler ang feriepenger. Jeg skal ta ut ferie nå i februar (3uker) men de på lønningskontoret sa at jeg kun får feriepenger for antall uker jeg tar fri. Men tar man 3 uker ferie i fellesferien får man jo alt på en gang, og jeg har jo flyttet ferien min fra sommeren til nå. Noen som vet om jeg har rett på full utbetaling da?
Sofie1 Skrevet 26. januar 2012 #2 Skrevet 26. januar 2012 Hei jeg lurer litt på regler ang feriepenger. Jeg skal ta ut ferie nå i februar (3uker) men de på lønningskontoret sa at jeg kun får feriepenger for antall uker jeg tar fri. Men tar man 3 uker ferie i fellesferien får man jo alt på en gang, og jeg har jo flyttet ferien min fra sommeren til nå. Noen som vet om jeg har rett på full utbetaling da? Du må huske på at om du har månedslønn og tar ut ferie og får utbetalt feriepenger nå så vil du også bli trukket for like mange ferieuker samtidig. Tror faktisk ikke du kan kreve å få mer feriepenger utbetalt nå enn det som tilsvarer antall ferieuker du tar ut.
Glitnir Skrevet 26. januar 2012 #3 Skrevet 26. januar 2012 Du kan kun kreve å få forholdsmessig andel feriepenger utbetalt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå