Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg tenker over det noen ganger,- blir det litt sånn ´´why the f*ck does it have to look impossible some times?!´´- i hodet,- så vil bare sprenge det ut her på forumet. Kanskje flere er i samme situasjon ?

Kort og godt er jeg en veldig utadvent og sosial person, og er lett å snakke med - om alt. Jeg tok et ´´ fri år ´´for å ta opp et fag og så jobbe for å få en erfaring,- og nå har jeg jo begynt på BI i 2011. Ble kjent med en del søte og snille jenter (utenlandske), men jeg må absolutt bli kjent med enda flere as :)

BI er et sted for de som virkelig vil noe ut av det - og det er jo svindyrt å gå her i det hele tatt. Likevel har jeg dårlig erfaring med de jeg kjenner ,- at de fleste utenlandske jenter ikke alle er super intelligente og dermed slik at vi kan forveksle kunnskap begge veier,- mens norske jenter tror de er noe og til tross for at de er i 20 årene ++, har de fremdeles den firkantede gruppe-rammen sin, og at ´´det ikke er plass til én til´´(kanskje det er blitt en stereotype ?) men at de kan virke at de jobber jevnlig med fagene osv, og det er bra. Dessuten så er det mye lettere å bli kjent med gutter enn jenter :P .

Jeg har tenkt å melde meg på arrangementer som de holder på BI, og jeg skal snart bli en av BI-studentene som får en veldig spennende jobb.

Jeg generaliserer ingen mtp det jeg skrev lenger ovenfor , men forteller bare min erfaring. Jeg har opplevd mange ganger å bli avvist, - eller følt at jeg ikke helt har tilhørighet i den og den gjengen. Det går ikke inn på meg én millimeter,- jeg bare går videre. Helt til nå etter så mange år kan jeg endelig si at jeg har gode og nære venninner fra både jobb og på BI. Men jeg har jo akkurat begynt det første året,- og vil gjerne bli kjent med mange mange flere - intelligente og som (ikke går rett hjem etter skolen ,- åkh det er så irriterende!Jeg vil bli kjent med mer oppegående studenter som liker å jobbe på skolen) Å føle at vi begge får noe ut av hverandre osv.

For dere som har vært / er i samme situasjon, hvordan får dere egentlig blitt kjent med fler og har god kontakt, på et sted som BI som er så stort ?

Det er ingen plass til frekke kommentarer,- men hyggelige tilbakemeldinger er fint :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg hete martin og jobber som studentassistent på BI i tillegg til å studere master i markedsføring. Jeg ville anbefale deg å bli med på et prosjekt i en linje/utvalg på skolen - eller starte et eget! Sjekk SBIO (studentforeningen) sine hjemmesider - http://sbio.no/. Da blir du kjent med personer på tvers av linjene - som ofte er interessert i å gjøre mer ut av oppholdet sitt på BI.

Lykke til!

Mvh

M

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...