secret1509 Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 Hei dere. Jeg kom opp i prøvemuntelig idag, som jeg skal ha på fredag. Jeg kom opp i "Kald krig" der jeg skal ha med minst 1 problemstilling. Jeg har alt funnet to problemstillinger, men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre videre nå. Problemstillingene mine er: Hvorfor brøt den kalde krigen ut” og ” Hva slags virkninger den kalde krigen fikk.” Jeg hadde satt pris på om å få noe tips av dere til å få dette til å bli bra. Er inne for alle tips og råd! Sikter til høy karakter 5-6 :-)
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #2 Skrevet 25. januar 2012 Flere perspektiver! Russisk, amerikansk og europeisk, ikke bare ett.
olgamatilde Skrevet 25. januar 2012 #3 Skrevet 25. januar 2012 Jeg kom opp i dette både prøvemuntelig og eksamen. Tips er å få med hvordan det er i disse landene i dag, gjerne vise på kart. Få med Gulfkrigen, Cubakrisen, Krigen i korea osv. over tre år jeg var oppe i dette så husker ikke sååå mye egentlig..
Gjest Herr Drue Skrevet 25. januar 2012 #4 Skrevet 25. januar 2012 Du kan jo problematisere selve problemstillingen, som benytter seg av ordet "brøt". Jeg synes det er litt pussig og snakke om at den kalde krigen "brøt ut". Det er jo ikke en "ekte krig", i den grad noe ble erklært, eller at det ble utkjempet slag. Nå ble det ikke noen gang erklært krig mot Vietnam heller, men det er nå to konflikter med forskjellige utfall. Selve krigsbegrepet bør også problematiseres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå