Gå til innhold

Osteopat (Stavanger, Sandnes?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaringer med osteopat? Tenker på å gå pga en uforklarelig hodepine jeg har hatt de siste 10 årene... har prøvd det meste men kom nylig over dette. Noen som har erfaringer? Hvordan jobber de?

Og så er jeg student uten mye å rutte med, så hva er prisen på sånne timer? Hvor mange timer må man ha? Er det noen som har erfaringer med osteopat i Stavanger-/Sandnes-området?

På forhånd tusen takk!!

• 2 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vurderer det samme nå.. noen som vet om det er noen osteopater man bør holde seg unna i Stavanger, eller er alle flinke? Send gjerne en PM.

Skrevet

Gikk til en osteopat på Tasta for 3-4 år siden, husker ikke navn/adresse. Virka flink han, men hodepinen min forsvant dessverre ikke :/

Anonymous poster hash: 8732c...ef5
Skrevet

Ta turen til Høvåg utenfor Kristiansand hvis anledning :)

Skrevet

Ta turen til Høvåg utenfor Kristiansand hvis anledning :)

Hehe, litt langt desverre. Er du Osteopat?

Skrevet

Hehe, litt langt desverre. Er du Osteopat?

Nei, men Magne Høie er kjent for å utrette mirakler hos mange. Se annen tråd i samme forum.

Skrevet

Gikk til Osteopat, det virket lovende. Han la merke til en skoliose øverst i ryggen min, akkurat den delen som ikke kom med på MR av ryggsøyle. Dette er en "skjevhet" i ryggen som har vært nevnt for meg før, men ikke noe noen terapeuter som kiropraktor eller naprapat har tatt særlig hensynt til, da det er "innenfor normalen og mange ikke har smerter i det hele tatt pga dette". Men Osteopaten satte dette i umiddelbar sammenheng med nerver som går ut i skulderblad og armen, og da han trykket på noen punkter oppi ryggen der var det ordentlig forløsende. Han var også god til å forklare på en vitenskapelig måte hvorfor han mente mye av de grunnleggende årsakene til mine helhetlige problemer lå i en anspent diafragma pgs psykisk stress og traumer. Jeg er fremdeles meget anspent i skulderblad og trenger flere behandlinger for å komme over den akutte fasen, men for første gang på lenge føler jeg at jeg har funnet en behandling som ser helheten i kroppen min og årsakene og samtidig forhåpentligvis kan gjøre noe med det.

Jeg tror ikke lenger at jeg har kreft :)

Skrevet

Nå skal det sies at 4 døgn etter første behandling, har jeg like mye smerter igjen. Men får prøve noen behandlinger til og se om det har noen effekt.

Skrevet

Ingen med så store plager blir bra etter bare en behandling. Noen ganger må det mange behandlinger til, og man kan også oppleve tidvis forverring.

Skrevet

Ingen med så store plager blir bra etter bare en behandling. Noen ganger må det mange behandlinger til, og man kan også oppleve tidvis forverring.

Har nå i løpet av to uker gradvis merket en fremgang. Generelt mindre smerter og spenninger. Men våknet nå opp på natten med ganske sterke smerter i skulder med spenninger oppp nakke og ned langs venstre arm. Like vondt som jeg hadde på det verste... blir litt oppgitt og lurer på om behandlingene er riktig vei å gå. Men hvilket alternativ har jeg...

må jo bare tro på det da, at det tidvis kan bli verre, men at man likevel er på rett spor.

Skrevet

Har nå i løpet av to uker gradvis merket en fremgang. Generelt mindre smerter og spenninger. Men våknet nå opp på natten med ganske sterke smerter i skulder med spenninger oppp nakke og ned langs venstre arm. Like vondt som jeg hadde på det verste... blir litt oppgitt og lurer på om behandlingene er riktig vei å gå. Men hvilket alternativ har jeg...

må jo bare tro på det da, at det tidvis kan bli verre, men at man likevel er på rett spor.

Behandling er en prosess, du blir ikke mirakuløst helbredet med to behandlinger i de fleste tilfeller. Råder deg til å la være å bruke så mye energi på å stresse hver gang symptomer melder seg, og prøve å slappe av. Det er åpenbart muskulære problemer siden behandling hjelper (om så midlertidig).

Fortsett behandlingen og forstå at kroppen trenger tid. Jeg vil også anbefale deg at du tar tilskudd av Magnesium daglig, det bidrar til avslapning av muskulaturen.

Skrevet

Prøver å holde fast ved rådene pm at det tar tid og ikke er farlig. Og angsten er mye mer under kontroll nå. Men etter 6 uker med mer eller mindre like intense smerter hver dag, melder tvilen seg ganske ofte. Det er vanskelig å føle livsglede slik det er nå... :( Og ikke klarer jeg å se noen sammenheng med hva som trigger denne såkalte muskelspenningen heller.

AnonymBruker
Skrevet

Prøver å holde fast ved rådene pm at det tar tid og ikke er farlig. Og angsten er mye mer under kontroll nå. Men etter 6 uker med mer eller mindre like intense smerter hver dag, melder tvilen seg ganske ofte. Det er vanskelig å føle livsglede slik det er nå... :( Og ikke klarer jeg å se noen sammenheng med hva som trigger denne såkalte muskelspenningen heller.

Du begynte med behandling hos osteopat 20 feb? Du kan ikke ha rukket mange behandlingene på så kort tid?

Stress er noe av det som skaper mest muskelspenninger, så du må prøve å slappe av og ha litt tillit. Jeg forstår det er vondt og vanskelig, men prøv å la frykten og frustrasjonen ligge, jeg tror det bare gjør deg verre.

Anonymous poster hash: 36bcd...376

Skrevet

Du begynte med behandling hos osteopat 20 feb? Du kan ikke ha rukket mange behandlingene på så kort tid?

Stress er noe av det som skaper mest muskelspenninger, så du må prøve å slappe av og ha litt tillit. Jeg forstår det er vondt og vanskelig, men prøv å la frykten og frustrasjonen ligge, jeg tror det bare gjør deg verre.

Anonymous poster hash: 36bcd...376

Har bare vært hos osteopat to ganger. Og psykomotorisk fysioterapi to ganger også. Så har ikke vært mange behandlingene, men på den annen side har jeg gått til naprapat i nesten tre år jevnlig i forkant av dette, og det er vel derfor jeg sliter med å ha tillitt til at denne behandlingen skal være så mye annerledes og bedre.

Skrevet

Har bare vært hos osteopat to ganger. Og psykomotorisk fysioterapi to ganger også. Så har ikke vært mange behandlingene, men på den annen side har jeg gått til naprapat i nesten tre år jevnlig i forkant av dette, og det er vel derfor jeg sliter med å ha tillitt til at denne behandlingen skal være så mye annerledes og bedre.

Det var jeg som sendte mld, klarte å huke av for AB. Naprapat, psykomotorisk fysio, og osteopati, er vidt forskjellige behandlingsformer. Naprapat har ikke fungert, da lar du det ligge. Osteopaten mener han har funnet triggerpunktet, og du har så langt hatt 2 behandlinger. Fortsett å gå til han (og ikke kombiner med andre type behandlinger m mindre han ber om det), og prøv å slappe mer av. Det er altfor tidlig å konkludere med om behandlingen virker eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...