Gå til innhold

Lite komplisert og reflekterte mennesker og kjærligheten

Anbefalte innlegg

Gjest döderlein
Skrevet

Nå må jeg først si at jeg ikke ser ned på noen, men jeg må lufte noen tanker her.

Det er gjerne de vennene jeg har som er lite reflekterte og kompliserte som finner seg kjæreste etter kjæreste. Tror dere det har noen sammenheng? At det er enklere å få styr på følelsene og innstinktene sine om man ikke har mange tanker rundt dem? Eller passer man lettere sammen med flere om man er av den typen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe. Kompliserte er gjerne stikkordet her.

Men om reflektert og komplisert nødvendigvis har en sammenheng er jeg mer usikker på. Refleksjon og mentaliseringsevne (evne til å forstå seg selv og andre, også relatert til det å regulere følelser) har derimot en viss sammenheng, så jeg tror ikke man er bedre på å regulere følelser om man er mindre reflektert, altså. Heller motsatt. Altså at de som er mindre reflekterte også er mindre i stand til å regulere følelser, og gjerne da er mer tilbøyelig til å foreta impulsive valg... Muligens.

Skrevet

Nå må jeg først si at jeg ikke ser ned på noen, men jeg må lufte noen tanker her.

Det er gjerne de vennene jeg har som er lite reflekterte og kompliserte som finner seg kjæreste etter kjæreste. Tror dere det har noen sammenheng? At det er enklere å få styr på følelsene og innstinktene sine om man ikke har mange tanker rundt dem? Eller passer man lettere sammen med flere om man er av den typen?

Jeg tenker at begge deler er tilfellet her.

Altså at lite tankegang gjør at man passer i sammen med flertallet.

Skrevet

Hvis de er lite reflekterte har de gjerne færre krav. Har de lyst på kjæreste, så går de og skaffer seg det, selv om det ikke akkurat er "prince charming" de kommer drassende med

Sånne folk trenger ikke være forelsket for å flytte sammen, eller gifte seg for den saks skyld. Det er mer et praktisk spørsmål

Gjest "gjest"
Skrevet

Hvor reflekterte er vi egentlig i møte med kjærligheten? Det sier PANG og så er man hodestups forelsket og man må jo være maschosist for å ønske seg det. For forelskelse er jo galskap.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...