Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Etter at jeg har dusjet blir jeg kjempetørr på leggene. Det klør og hvis jeg klør på det, så svir det. Det er ikke dusjsåpen som jeg er allergisk mot, det er bare det at jeg blir så utrolig tørr.

Selvfølgelig smører jeg meg inn med bodylotion, men synes ikke det hjelper. Jeg har prøvd flere dyre merker, og merker som skal være bra, men det hjelper ikke :sukk:

Så jeg lurer på om noen av dere har noen tips til en dusjsåpe eller lotion som kanskje kan hjelpe?? Helst en jeg kan kjøpe i butikk.

Hadde satt stor pris på litt hjelp her! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Gjest happy_me
Skrevet

Jeg sverger til Spenol! Billig, mild og effektiv :)

Du kan også skrubbe huden når du dusjer, for å få bort døde, tørre hudceller, for så å smøre godt med spenol etterpå :)

Den er ganske fet da, men det er faktisk det eneste jeg har funnet som funker på min tørre hud.

Skrevet

Eucerin dusjolje :)

Den kan kjøpes på apoteket.

http://www.apotekhjem.no/nettbutikk/display.aspx?menuid=12&prodid=18046

Støtter denne! Denne er gull for min tørre og sprukne hud. Og så må du naturligvis huske på å ikke dusje for lenge, og i for varmt vann, for det tørker også ut huden din mer enn nødvendig.

Og hiv på litt spenol etterpå, den er i hvert fall feit nok. Jeg har ellers oppdaget det greske merket "korres" i det siste. Det selges faktisk på Vita her i Norge, men har fancy, egne butikker i utlandet. Bodybutteren der er kjempegod!

Skrevet

Bruk en mild dusjolje, f.eks nivea sin eller l'occitane, eller en dusjsåpe uten sls, f.eks Korres eller green people.

Etter dusj er det viktig med fukt, korres som nevnes over her har ett faktastisk bodybutter (jeg har testet det her). Også Linda Johansen sitt Bodybutter (og skrubb) er supert for tørr vinterhud (jeg har skrevet omtale av begge deler her og er storforbruker av ginger lime skrubben deres :rodmer: .

Skrevet

Etter jeg har vaska meg med vanlig såpe smører jeg meg inn med babyolje og skyller litt av. Funker veldig godt på meg :) Billig er det og!

• Liker 1
Skrevet

smart, ingrido :5:

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for alle tipsene! Skal prøve ut den Almond Shower Oil, Wonders :) Så at man får kjøpt den på feeluniqe :)

Og det babyolje-tipset var heller ikke så dumt! Som du sier Ingrido, er det billig også :)

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for alle tipsene! Skal prøve ut den Almond Shower Oil, Wonders :) Så at man får kjøpt den på feeluniqe :)

Og det babyolje-tipset var heller ikke så dumt! Som du sier Ingrido, er det billig også :)

De sender ikke den oljen inn til Norge dessverre:(

Gjest LilleTusenfryd
Skrevet

Jeg vil kanskje tro at en grunn til dere her som klager over tørre legger, HAR tørre legger - er fordi dere bruker dusjsåpe på bena hver gang dere dusjer? :)

Hvis man barberer leggene jevnlig, og i tillegg skrubber eller vasker bena med såpe hele tiden er det jo ikke rart den stakkars huden ikke klarer å opprettholde fuktigheten.

Skrevet

Jeg har også veldig tørre legger, men jeg veksler mellom å bruke Spenol og Mango Body Butter fra The Body Shop. Det redder mine ben :)

Skrevet

La Roche Posay har virkelig reddet mine tørre, kløende vinterlegger!

Kjøpes på apotek.

Skrevet

Ja, huden blir utsatt for mange "utfordringer" det er sant! Personlig har jeg tørr hud sånn generelt, men jeg har faktisk ikke tenkt på at det finnes dusjolje, og føler meg litt huleboer her jeg sitter :sjenert: Har liksom alltid brukt såpe. Det er vel ikke så rart at jeg blir tørr da.

Men tusen takk for tips, jeg skal sjekke dem ut!

Har forresten prøvd bodybutteret til Body Shop, men synes ikke det virker så bra for meg. Vi er jo forskjellige alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...