Kontormus Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 Som overskriften sier, hvor mye sparer man sånn ca på å ha skatteklasse 2?
HvittHus Skrevet 25. januar 2012 #2 Skrevet 25. januar 2012 Som overskriften sier, hvor mye sparer man sånn ca på å ha skatteklasse 2? Er du i skatteklasse 1 utgjør personfradraget 40.800 kroner for 2009, mens hvis du er i skatteklasse 2 utgjør fradraget 81.600 kroner, altså det doble. Personfradraget trekkes fra før alminnelig inntektsskatt beregnes. 1
Kontormus Skrevet 25. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 25. januar 2012 Betyr det at en måtte betalt ca 3400 kr mer i skatt hver måned? Grunnen til at jeg spør er at far til mitt barn har registrert barnet bosatt hos seg, mottar dermed dobbel barnetrygd og betaler ikke en krone i barnebidrag. Barnet er 14 år og vil ikke bo hos faren. Han bor hos meg, og er hos faren 8-9 netter i måneden. Jeg mottar kun dagpenger og har høye boutgifter. Det er et helvete hver gang noe skal betales, og jeg gidder ikke dette mere. Men det hadde vært greit å vite hvor mye han sparer på å nekte barnet å sende en flyttemelding.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #4 Skrevet 25. januar 2012 Seriøst, det er straffbart å motta dobbel barnetrygd og andre støtteordninger om man ikke faktisk er enslig forsørger. Du må anmelde ham!
HvittHus Skrevet 25. januar 2012 #5 Skrevet 25. januar 2012 Men det hadde vært greit å vite hvor mye han sparer på å nekte barnet å sende en flyttemelding. Han sparer ca 35000 i året på å ikke godta flyttemelding på gutten, og det er jo selvfølgelig penger han synes det er kjipt å miste. Men hvis gutten reelt bor hos deg, må du innkalle til samtale på familievernkontoret slik at dere kan få dette i orden.
HvittHus Skrevet 25. januar 2012 #6 Skrevet 25. januar 2012 http://www.abcnyheter.no/skatt/faktainnhold/090128/skatteklasse
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #7 Skrevet 25. januar 2012 Betyr det at en måtte betalt ca 3400 kr mer i skatt hver måned? Nei, det blir vel snaut halvparten. Slik jeg forstår sparer han skattetrekk på 44,8% av disse 40.800 kronene. Altså 18.278 kroner per år, eller 1.661 kroner per måned.
Kontormus Skrevet 25. januar 2012 Forfatter #8 Skrevet 25. januar 2012 Nei, det blir vel snaut halvparten. Slik jeg forstår sparer han skattetrekk på 44,8% av disse 40.800 kronene. Altså 18.278 kroner per år, eller 1.661 kroner per måned. Ja, det var det jeg trodde. At det var i overkant av tusen kroner. Men den gang jeg spurte han, nektet han på dette. Det ble nevnt i nærvær av en familierådgiver, og hun så rart på meg og mente det var mye mer. Han selv sa ikke et ord mer.
Kontormus Skrevet 25. januar 2012 Forfatter #9 Skrevet 25. januar 2012 Seriøst, det er straffbart å motta dobbel barnetrygd og andre støtteordninger om man ikke faktisk er enslig forsørger. Du må anmelde ham! Har snakket med NAV, og de trekker stort sett bare på skuldrene. De mener dette er et personlig anliggende...
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #10 Skrevet 25. januar 2012 Har snakket med NAV, og de trekker stort sett bare på skuldrene. De mener dette er et personlig anliggende... NAV bryr seg ikke, men tro meg skattemyndighetene bryr seg. Det er dit du må melde fra om skattejuks.
Kontormus Skrevet 25. januar 2012 Forfatter #11 Skrevet 25. januar 2012 NAV bryr seg ikke, men tro meg skattemyndighetene bryr seg. Det er dit du må melde fra om skattejuks. For helvete! (unskyld språkbruken) Svinepelsen jobber i den etaten selv. Ikke bra... for han 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #12 Skrevet 25. januar 2012 Problemet blir bare at sålenge han har barnet folkeregistrert hos seg, så er det ingen som bryr seg om hvor barnet i praksis bor desverre
Drizzt Skrevet 25. januar 2012 #13 Skrevet 25. januar 2012 For helvete! (unskyld språkbruken) Svinepelsen jobber i den etaten selv. Ikke bra... for han Anmeld ham.
Kontormus Skrevet 25. januar 2012 Forfatter #14 Skrevet 25. januar 2012 Problemet blir bare at sålenge han har barnet folkeregistrert hos seg, så er det ingen som bryr seg om hvor barnet i praksis bor desverre Nei, jeg har skjønt det. Han gjorde slik med ett av sine andre barn også. Men der var mor med på det. Men jeg vil nå si at når man jobber i skatteetaten, så bør man ha ting i orden. Ikke så kult kanskje å få en slik mistanke på seg overfor abeidsgiver? Så det kan bety at eneste måten å få han til å skrive under er å stevne han for retten? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå