slobby Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 Hei! Jeg er en mann på 25 som har vært ute i permisjon i 1 1/2 uke nå.Jeg har permisjon med 100% lønn fra en 50% stilling. Jeg jobber vanligvis litt ekstra og nå i januar fikk jeg utbetalt over 12.000 i lønn. I dag så fikk jeg også nesten 5000 kroner fra NAV. Siden jeg jobber i kommunen fikk jeg beskjed om at kommunen betaler meg lønn som vanlig og at de får igjen av NAV. Det jeg lurer på da er selvfølgelig om det er riktig at jeg får penger av NAV nå?Er det sånn at når man går i perm med 100% lønn at man får da den lønnen man vanligvis får utifra stillingsprosenten sin?Noen her som har fått lønn OG penger av NAV i tillegg?Prøvd å finn ut av det og NAV var stengt når jeg ringte,så håper noen har noen svar eller erfaringer:-)
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #2 Skrevet 25. januar 2012 Hei! Jeg er en mann på 25 som har vært ute i permisjon i 1 1/2 uke nå.Jeg har permisjon med 100% lønn fra en 50% stilling. Jeg jobber vanligvis litt ekstra og nå i januar fikk jeg utbetalt over 12.000 i lønn. I dag så fikk jeg også nesten 5000 kroner fra NAV. Siden jeg jobber i kommunen fikk jeg beskjed om at kommunen betaler meg lønn som vanlig og at de får igjen av NAV. Det jeg lurer på da er selvfølgelig om det er riktig at jeg får penger av NAV nå?Er det sånn at når man går i perm med 100% lønn at man får da den lønnen man vanligvis får utifra stillingsprosenten sin?Noen her som har fått lønn OG penger av NAV i tillegg?Prøvd å finn ut av det og NAV var stengt når jeg ringte,så håper noen har noen svar eller erfaringer:-) Ja. Det er riktig.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #3 Skrevet 25. januar 2012 Det du tjener ved å jobbe ekstra får du fra NAV, mens fastlønn får du fra jobben. Grunnen til at du får utbetalt fra NAV er at de regner med at du ville jobbet ekstra tilsvarende det du har gjort før om du ikke hadde vært ute i permisjon.
slobby Skrevet 25. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2012 Men jeg har allerede fått en høyere lønning enn det jeg vanligvis skulel hatt fordi jeg har jobbet ekstra,så det dere sier kan vel kanskje ikke stemme helt?De 12.000 jeg fikk lønn ER jo fastlønn+ekstravakter..hmm..må bok vente til i morgen så jeg får snakket med dem:-)
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #5 Skrevet 25. januar 2012 Men jeg har allerede fått en høyere lønning enn det jeg vanligvis skulel hatt fordi jeg har jobbet ekstra,så det dere sier kan vel kanskje ikke stemme helt?De 12.000 jeg fikk lønn ER jo fastlønn+ekstravakter..hmm..må bok vente til i morgen så jeg får snakket med dem:-) Du får vel etterbetalt ekstravaktene du faktisk har jobbet? Fra Nav får du det på forskudd, det de tror du ville ha jobbet om du hadde vært på jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå