AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 Jeg er ferdig med bacheloren min nå i juni (økonomi og administrasjon) og lurer på når jeg bør begynne å søke jobb? Vil helst starte i jobb så fort som mulig etter at jeg er ferdig, siden jeg har huslån og barn som koster penger :-) Lurer også på hvordan arbeidsmarkedet er for nyutdannede økonomer. Hvilke jobber kan jeg søke på? Er litt grønn på det egentlig, vet ikke helt hva jeg er kvalifisert for enda. Har 3 A'er, for det meste B'er og C'er og 2 D'er hvis karakterene skulle ha noe å si (Pleier de å se på dem, forresten?)
HvittHus Skrevet 25. januar 2012 #2 Skrevet 25. januar 2012 I visse områder er markedet for økonomer vanskelig. Eldste min var ferdig med sammen studiet som deg i 2011, og h*n har ikke fått jobb enda. Når jeg kikker på navs sider er det faktisk ikke en jobb å oppdrive innen dette feltet i mils omkrets.
afeio Skrevet 25. januar 2012 #3 Skrevet 25. januar 2012 Start å søke nå og søk på alt som er både over og under det du selv føler deg kvalifisert for. Svært vanskelig å få jobb innenfor økonomi for tiden (i hvert fall når jeg ser på mine medstudenter som ble ferdig i fjor)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå