Gå til innhold

Så en barnehageansatt som ikke oppførte seg helt bra...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere i dag gikk jeg fra butikken og hjem da det tilfeldigvis gikk barn og voksne fra en barnehage rett foran meg.

Han ene barnehageansatte oppførte seg på en måte som jeg ikke syns var helt bra. Han virket veldig oppgitt over ungene, kjeftet hele veien, dunket dem i hodet med vottene sine mens han sa de måtte gå fortere, dyttet dem til siden fordi de gikk ute i veikanten osv. Virket generelt veldig sur og sint.

Han gjorde jo ikke noe over streken sånn sett, men jeg så at noen av ungene virket litt lei seg når han gjorde dette.

Jeg sa ikke noe der og da, men burde jeg ha gjort det? Klarer ikke å slutte å tenke på det, tenk om han er sånn hele dagen da?

Må da gå an å snakke ordentlig til folk selv om de er barn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Høh.

Lurer på hvorfor han ble barnehageansatt.

Man bør ha en god del tålmodighet med barn for å bli det, så eh. Vet ikke.

Men jeg synes du burde ha strammet deg opp og sagt til ham "kan du være litt snill og grei?".

Endret av Harmonics
Skrevet

Jeg er selv barnehageansatt, og dette med å dunke votten i hodet på dem var unødvendig, da skulle han heller ha brukt stemmen sin! Det med å dytte barn lenger inn på fortauet er noe jeg selv gjør hvis vi er på tur, pga at jeg blir nervøs når de går for nære trafikken. Eller å "dytte" gjør jeg ikke, men hvis de ikke hører etter så skyver jeg dem inn til siden mens jeg sier at det er farlig å gå så nære. Man må være veldig tolmodig når man jobber med barn, og det virker som denne mannen ikke helt har den tolmodigheten. JA, man blir frustrert hvis de ikke hører etter, men det hjelper ikke å gå rundt å kjefte og være sur dagen lang. De beste er å gå bort til barnet å forklare hvorfor man ikke skal gjører sånn og sånn...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...