AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 Jeg har veldig lyst å gå opp til Tromsdalstinden i Tromsø, men trenger litt info. Jeg lurer på om det er dumt/farlig å gå opp dit alene når det er midtnattsol? Jeg har lyst til å gå opp sent en kveld i sommer, når det er midtnattsol, og forhåpentligvis ikke treffe andre på turen. Jeg tenker at det skal vel mye til å gå seg vill der, for man ser vel en del av Tromsø på turen opp og ned? Hvor langt innover Tromsdalen kan man kjøre? Jeg har ikke bil, men det går vel kanskje an å bestille en drosje som kan kjøre meg så langt jeg kommer?
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #2 Skrevet 10. februar 2012 Du kommer deg ikke langt inn i Tromsdalen med bil, i forhold til så langt du må gå. Tror det er 9km du må gå før du kommer til tindfoten Det er nok ikke spesielt farlig å gå opp når det er midnattssol og lyst ute når det kommer til å gå seg vill, men det er jo farlig hvis det skulle skje noe (hvis du faller på tur ned f.eks). Folk sier det er tyngre å gå ned enn å gå opp ;-)
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #3 Skrevet 17. februar 2012 Du kan jo også ta fjellheisen opp, og gå innover derfra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå