AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #21 Skrevet 26. januar 2012 Og falle er ikke det samme som å miste all kontroll og gå som en død sill med hode først. Det kan selvfølgelig skje ulykker, men jeg ser ikke behovet for å overdramatisere noe så trivielt som og ha barn i handlevognen. - Det er ikke akkurat ekstremsport. Kurven veltet da jeg var liten, pga en usynlig kabel i gulvet. Det gikk så fot at ingen rakk å reagere. Resultatet var hjernerystelse. Handlevogner er laget for matvarer, ikke for barn. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #22 Skrevet 26. januar 2012 Jeg bryr meg også fint lite om det er survete unger i butikken, så lenge foreldrene i det minste prøver å gjøre noe med det! Greit for oss som bare er innom i 15 min, men hva med de som faktisk tilbringer opp til 9 timer av dagen sin der? 2
Gjest gurimalla Skrevet 26. januar 2012 #23 Skrevet 26. januar 2012 Jeg bli stadig vekk fasinert av foreldre som handler med grinete unger. Tenker de ikke at en butikk faktisk er noens arbeidplass? En butikk tilbyr en tjeneste og da må de legge forholdene til rette for at folk handler der. Du kommer ikke bort fra at folk med barn er en veldig stor kundegruppe for matbutikker. En matbutikk som ikke godtar sutrete barn vil snart være nødt til å stenge døra for alltid... 1
Mr. Jones Skrevet 26. januar 2012 #24 Skrevet 26. januar 2012 Mye hat mot unger på dette forumet La dem sitte i vogna, var vanvittig moro da jeg var liten! 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #25 Skrevet 26. januar 2012 Greit for oss som bare er innom i 15 min, men hva med de som faktisk tilbringer opp til 9 timer av dagen sin der? De velger da selv hvor de vil jobbe, og kan fint si fra til foreldre med ustyrlige unger, eller enda bedre: ungene selv om de er store nok. Rart hvor snille ungene blir når "butikkmannen/damen" sier at de må være litt stille. Jepp, har jobbet i butikk (Kiwi) lenge selv.
Gjest Consensio Skrevet 26. januar 2012 #26 Skrevet 26. januar 2012 Eneste gangen jeg bryr meg om barn i handlevogn, er når de ar idiotiske foreldre som går vekk fra vognen. Så lenge de passer på vognen så den ikke velter, så ser jeg ikke problemet
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #27 Skrevet 26. januar 2012 Mye hat mot unger på dette forumet La dem sitte i vogna, var vanvittig moro da jeg var liten! Ja, det er merkelig hvor mange her som har så sterk motvilje mot barn. Greit at man reagerer på enkelte ting, men det virker som om enkelte har problemer med å akseptere at barn finnes i verden. 2
smalls Skrevet 26. januar 2012 #28 Skrevet 26. januar 2012 Heller det enn at de løper vilt rundt i butikken og river ned ting.
Viljaa Skrevet 26. januar 2012 #29 Skrevet 26. januar 2012 Det første jeg kan fortelle deg om dagligvarebutikker etter fem år i en er at de er møkkete. Til og med de butikkene med relativt lav omsetning har mange folk som går gjennom butikken daglig. Mennesker som kommer fra sørpa, mennesker som ikke har vasket hendene sine, mennesker som drar med inn diverse støv og lort. De fleste butikker har greie vaner med vasking, men det er rett og slett umulig å holde det rent. Det kan se relativt rent ut, men er mye støv og lort som virvler rundt i luften. Derfor er også handlekurver og vogner ikke "tette", fordi så lite støv som mulig skal få samlet seg der, men selv om man spyler disse jevnlig er det helt klart umulig å unngå. En grei regel er derfor å pakke inn mat som ikke er pakket inn, og skylle frukt og grønt godt. Hvorvidt unga står eller ikke oppi vognen tror jeg faktisk er av mindre betydning så lenge en ellers tar litt forhåndsregler. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #30 Skrevet 26. januar 2012 En butikk tilbyr en tjeneste og da må de legge forholdene til rette for at folk handler der. Du kommer ikke bort fra at folk med barn er en veldig stor kundegruppe for matbutikker. En matbutikk som ikke godtar sutrete barn vil snart være nødt til å stenge døra for alltid... Vel, nå er det slik at de i mange tilfeller også plager vettet av andre kunder også! Det må da være mulig for foreldre å organisere innkjøpene litt bedre, slik at både egne barn og andre medmennesker slipper denne belastningen!
Admeliora Skrevet 26. januar 2012 #31 Skrevet 26. januar 2012 Vel, nå er det slik at de i mange tilfeller også plager vettet av andre kunder også! Det må da være mulig for foreldre å organisere innkjøpene litt bedre, slik at både egne barn og andre medmennesker slipper denne belastningen! Det er merkelig hvordan enkelte mener at verden hele tiden skal tilpasses deres behov. Går du på et offentlig sted, så må du forvente at det er barn der. Takler du ikke det så får du kanskje organisere innkjøpene dine litt bedre slik at du kan handle når det ikke er så mange barn i butikken. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #32 Skrevet 26. januar 2012 Mye hat mot unger på dette forumet La dem sitte i vogna, var vanvittig moro da jeg var liten! Ja, det er merkelig hvor mange her som har så sterk motvilje mot barn. Greit at man reagerer på enkelte ting, men det virker som om enkelte har problemer med å akseptere at barn finnes i verden. Det trenger ikke nødvendigvis å være hat mot barn, men heller irritasjon over foreldre i Norge som tar stadig mindre hensyn til sine omgivelser! Det er tilsynelatende blitt helt greit at barn skal få lov til å "utfolde seg" på alle mulige måter, uten at foreldrene ofrer omtanke for sine medmennesker. Hunder er ikke tillatt i dagligvareforretninger av hygienehensyn. Barn bør av samme grunn ikke plasseres i vogner eller på pakkediskene. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #33 Skrevet 26. januar 2012 Det er merkelig hvordan enkelte mener at verden hele tiden skal tilpasses deres behov. Går du på et offentlig sted, så må du forvente at det er barn der. Takler du ikke det så får du kanskje organisere innkjøpene dine litt bedre slik at du kan handle når det ikke er så mange barn i butikken. Det er vel snarere tvert i mot! "Hele verden" skal tilpasses behovene til barna og deres foreldre. Et generelt prinsipp er "forurenser betaler": Det er barn som skaper skitt og støy. Det er det som foreldrene får innrette seg etter og begynne å ta hensyn til alle andre som ikke bråker og forsøpler! 1
StellinaX Skrevet 26. januar 2012 #34 Skrevet 26. januar 2012 Må nesten le, ante ikke at det var et problem at barn satt i handlevognene på butikken. Mine sitter der titt og ofte, en i setet og en i vogna, og jeg har ikke et snev av dårlig samvittighet for det;) 1
Admeliora Skrevet 26. januar 2012 #35 Skrevet 26. januar 2012 (endret) Dagens samfunn er så hysteriske når det kommer til hygiene og smitte. Regner med at alle dere som mener at barn ikke kan sitte i en vogn fordi det er smittefare bruker engangshansker når dere triller vogna, og desinfiserer all emballasje før dere tar den med dere hjem. Endret 26. januar 2012 av Admeliora 1
StellinaX Skrevet 26. januar 2012 #36 Skrevet 26. januar 2012 Det trenger ikke nødvendigvis å være hat mot barn, men heller irritasjon over foreldre i Norge som tar stadig mindre hensyn til sine omgivelser! Det er tilsynelatende blitt helt greit at barn skal få lov til å "utfolde seg" på alle mulige måter, uten at foreldrene ofrer omtanke for sine medmennesker. Hunder er ikke tillatt i dagligvareforretninger av hygienehensyn. Barn bør av samme grunn ikke plasseres i vogner eller på pakkediskene. Er du klar over hvor mye dritt som er på de handlevognene før en unge i det hele tatt har fått nærme seg den? Og er du klar over at emballasjen på matvarer blir pellt og grafset på av utallige hender før de havner oppi den hellige handlekurven din?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #37 Skrevet 26. januar 2012 En butikk tilbyr en tjeneste og da må de legge forholdene til rette for at folk handler der. Du kommer ikke bort fra at folk med barn er en veldig stor kundegruppe for matbutikker. En matbutikk som ikke godtar sutrete barn vil snart være nødt til å stenge døra for alltid... Og igjen så er det andre som må tilpasse seg enkeltes unger, har man ikke kustus så er det kanskje greit å dra på handletur før barnet er ferdig i barnehagen? enten det, eller ha kontroll så langt det lar seg gjøre... Merker jeg blir provosert at folk "truer" med at butikkene blir stengt om personalet ikke finner seg i alt mulig, det går an å tenke litt selv også, men gullungen kan kanskje ikke bli snakket til? sutrete og skrikete barn er en ting, men når foreldre velger å gi faen så er det ikke rart at folk reagerer. Ser da mange barn som oppfører seg eksemplarisk også.
Admeliora Skrevet 26. januar 2012 #38 Skrevet 26. januar 2012 Det er vel snarere tvert i mot! "Hele verden" skal tilpasses behovene til barna og deres foreldre. Et generelt prinsipp er "forurenser betaler": Det er barn som skaper skitt og støy. Det er det som foreldrene får innrette seg etter og begynne å ta hensyn til alle andre som ikke bråker og forsøpler! Jeg regner med at de fleste barn er renere enn mange andre som beveger seg inn i en butikk. Kanskje en skal innføre forbud mot å handle dersom en er forkjølet da, slik at andre medmennesker kan handle trygt?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #39 Skrevet 26. januar 2012 Er du klar over hvor mye dritt som er på de handlevognene før en unge i det hele tatt har fått nærme seg den? Og er du klar over at emballasjen på matvarer blir pellt og grafset på av utallige hender før de havner oppi den hellige handlekurven din? Skal jeg slutte å vaske meg på hendene på offentlige toaletter fordi det er så mange bakterier der fra før? hvorfor gjøre det verre enn det det er? handlevogner er for mat, ikke for å sitte i... 1
StellinaX Skrevet 26. januar 2012 #40 Skrevet 26. januar 2012 Skal jeg slutte å vaske meg på hendene på offentlige toaletter fordi det er så mange bakterier der fra før? hvorfor gjøre det verre enn det det er? handlevogner er for mat, ikke for å sitte i... Hvis det er sånn du tolker innlegget mitt, så for all del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå