AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 Var i selskap i helgen og i selskapet var det koldtbord servert. Det var lave langbord slik at småungene nådde opp. Noe av det jeg tok meg merke i var at småungene på 3 år og oppover, de tok mat i munnen, siklet godt på den, og så la de den på bordet bare. Så kom det faen meg en forelder og la maten tilbake i det samme fatet ungen hadde funnet det i. Bare med masse sikkel og slev på. Ærlig talt. Så skjedde det samme igjen, et barn kom bort til godteskålen og forsynte seg etter at moren hadde sagt "nei". Moren tok fra ungen godtet, som ungen hadde i munnen, og la det tilbake med de andre sjokoladene. Hva faen er vitsen, ingen andre vil spise mat som ungen din eller andre har vært og sikla på, hvorfor tenker ikke folk! Ble kvalm av hele greia. 23
Meridian Skrevet 25. januar 2012 #2 Skrevet 25. januar 2012 Fordi disse foreldrene ikke bryr seg om ungen sitt spytt siden de utveksler det med hverandre gjennom mat og drikke uansett, men de forstår ikke at andre kanskje ikke syns det er så kult ... Dessuten er vel dette noe man gjør hjemme på privaten, ikke med andre besøkende tilsteded? 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #3 Skrevet 25. januar 2012 Litt sikkel og bakterier er da ikke farlig Sikkert noen som kommer med den uansett. Men det er ekkelt. Fysj av meg. 7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #4 Skrevet 25. januar 2012 Dette er noe jeg også har sett. Hva folk gjør hjemme er ikke min sak, men jeg reagerer når dette skjer ute i et selskap, eller bare i en anledning der det er flere enn denne familien. Det er faktisk ikke alle som har så fryktelig lyst til å spise en kakebit med sikkel og snørr på..
Gjest BamseB Skrevet 25. januar 2012 #6 Skrevet 25. januar 2012 Har selv lagt merke til dette motbydelige fenomenet gjennom mange år som ufrivillig selskapsløve. Til dere foreldre som føler dere truffet: Det er uhygienisk og kvalmt, folk ser hva dere gjør og det blir faktisk snakket bak ryggen deres! 6
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #7 Skrevet 25. januar 2012 Det er bare så jævlig EKKELT på alle måter. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #8 Skrevet 25. januar 2012 Egentlig, så er man aldri trygg på hva man får i seg, med mindre man lager maten selv og spiser hjemme. Så da er det bare en løsning... 1
Tullamore Dew Skrevet 25. januar 2012 #9 Skrevet 25. januar 2012 Dere vet de smågodt hyllene lengst nede, som er i passe høyde for små unger som gjerne krabber bort dit uten at foreldrene ser det, eller bryr seg? Ja, nettopp.. 1
Apis Skrevet 25. januar 2012 #10 Skrevet 25. januar 2012 Noe som er nesten like ekelt er folk som må ta og klemme på brødene inne i brødposene på butikken før de bestemer seg for hvem de skal kjøpe....
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #11 Skrevet 25. januar 2012 Er det noen som gjør sånt!!?? Æsj! Det kunne aldri ha falt meg inn! Om mine barn tar på noe fra et fat så legger jeg det da ikke tilbake. 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #12 Skrevet 25. januar 2012 Oida, virker som noen følte seg truffet her... Uansett om hvor mange ting som er ekkelt så rettferdigjør ikke det dette Enkelte småbarnsmødre bryr seg ikke om slike ting tydeligvis, men det gjør andre! 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #13 Skrevet 25. januar 2012 Noe som er nesten like ekelt er folk som må ta og klemme på brødene inne i brødposene på butikken før de bestemer seg for hvem de skal kjøpe.... Det er ikke i nærheten av å være like ekkelt. 3
Apis Skrevet 25. januar 2012 #14 Skrevet 25. januar 2012 Det er ikke i nærheten av å være like ekkelt. Men fortsatt ekkelt?
Gjest Vettel Skrevet 25. januar 2012 #15 Skrevet 25. januar 2012 Kunne aldri falt meg inn! Utrolig at noen foreldre gjør det. Blæ!
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #16 Skrevet 25. januar 2012 Men fortsatt ekkelt? Ja, det er ekkelt, men i en helt annen kategori, og langt unna å være like ekkelt som trådens tema. Det er forresten ikke brødklemmerne vi diskuterer i denne tråden, men foreldre som lar ungene sine slikke og snørre på andres mat. Hvorfor er du så ivrig etter å endre samtaleemne? Føler du deg truffet? 2
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 25. januar 2012 #17 Skrevet 25. januar 2012 Dessuten er vel dette noe man gjør hjemme på privaten, ikke med andre besøkende tilsteded? Æsj,det der gjør vi ikke hjemme engang 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #18 Skrevet 25. januar 2012 Jeg må inrømme at jeg har gjort dette en gang, men det var en helt spesiell situasjon og det var ikke med vilje. Datteren min var i en særdeles trass periode og hadde ikke helt forstått dette med nakenhet og grenser. Jeg var stresset og så det ikke når hun løp bort til smågodthyllen. Så fordi hun visste at hun ikke fikk lov så tok hun en av disse store sukkertøy-kulene og putter lynraskt ned i buksen. Jeg så det og ble helt forskrekket, men før jeg rakk og begynne å kjefte så begynte hun å hyle noe helt forferdelig. Det svidde vist ganske intenst der nede. Da fikk jeg panikk fordi det så ut som jeg drev barnemisshandling fordi hun skrek sånn, samtidig som jeg måtte få kommer meg på toalettet på kjøpesentret for å få vasket henne. Så i all panikken kom jeg desverre til å ta denne biten opp av ehm ja og tilbake i boksen. - Det skjedde helt automatisk og med en gang jeg hadde gjort det skjønte jeg hvor ekkelt det var, men da kom jeg meg bare ut derfra...!!!!
Tullamore Dew Skrevet 25. januar 2012 #19 Skrevet 25. januar 2012 Jeg må inrømme at jeg har gjort dette en gang, men det var en helt spesiell situasjon og det var ikke med vilje. Datteren min var i en særdeles trass periode og hadde ikke helt forstått dette med nakenhet og grenser. Jeg var stresset og så det ikke når hun løp bort til smågodthyllen. Så fordi hun visste at hun ikke fikk lov så tok hun en av disse store sukkertøy-kulene og putter lynraskt ned i buksen. Jeg så det og ble helt forskrekket, men før jeg rakk og begynne å kjefte så begynte hun å hyle noe helt forferdelig. Det svidde vist ganske intenst der nede. Da fikk jeg panikk fordi det så ut som jeg drev barnemisshandling fordi hun skrek sånn, samtidig som jeg måtte få kommer meg på toalettet på kjøpesentret for å få vasket henne. Så i all panikken kom jeg desverre til å ta denne biten opp av ehm ja og tilbake i boksen. - Det skjedde helt automatisk og med en gang jeg hadde gjort det skjønte jeg hvor ekkelt det var, men da kom jeg meg bare ut derfra...!!!! Det er på grunn av slike scenarioer, og andre lignende ekle ting som kan skje smågodt, at jeg ALDRI kjøper godteri som ikke er innpakket. 3
Gjest gurimalla Skrevet 25. januar 2012 #20 Skrevet 25. januar 2012 Oida, virker som noen følte seg truffet her... Uansett om hvor mange ting som er ekkelt så rettferdigjør ikke det dette Hæ, hvem var det som følte seg truffet? Jeg skal tilstå at jeg av og til har ivrige barn og mine barn har forsynt seg av kakefat eller lignende før noen har sagt "versågod", men da har jeg aldri lagt kaken/maten tilbake på fatet etterpå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå