Gjest SmurfeLurfen Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 Hei! Flyttet på hybel i høst og har den siste måneden følt meg litt mer trøtt og slapp enn ellers. Maten blir jo ikke like bra som mors beste, men har prøvd å variere i alle fall. Men kjøpte multitilskudd på butikken idag, og lurer på om jeg kan ta mer enn 1 per dag nå i begynnelsen for å liksom komme i gang? Eller vil kroppen bare skille det ut hvis det blir mer enn 1 tablett daglig? Har kanskje for litt jerninnhold i blodet, men skal teste det neste gang jeg drar hjem og til fastlegen. Multitilskuddet er Collett Kostpluss Multitilskudd, nyhet med jern! Håper noen vet
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #2 Skrevet 25. januar 2012 Hva mener du, "komme i gang"...? Kroppen trenger det den trenger. Noen vitaminer, f.eks. vitamin C tar den bare det den trenger av, resten skilles bare ut. Det er med andre ord ikke sikkert det er noen vits i å ta to tabletter. (noen vitaminer er jo giftige i store doser også, men det nivået ligger du langt unna med kun to tabletter pr dag)
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #3 Skrevet 25. januar 2012 Ellers kan trøtt og slapp også ha andre grunner; for lite fysisk aktivitet, mild vinterdepresjon/nedstemthet, for lite eller for dårlig søvn, og så videre. Og å ta en tablett om dagen vil IKKE kunne gjøre noen kjempeendring i forhold til dette, siden kostholdet ut over vitamininntaket også har noe å si. Kjappe vs treige karber, sunt og usunt fett, fiber og så videre.
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 25. januar 2012 #4 Skrevet 25. januar 2012 Med å komme i gang, så mener jeg å komme i gang. Fortere få det som eventuelt er for lavt, opp på riktig nivå.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 25. januar 2012 #5 Skrevet 25. januar 2012 Anbefaler deg å logge all mat du spiser i løpet av en uke inn i et matvareprogram. My Fitness Pal calorie countee dungerer som grete roede og er ehentlig et slankeverktøy-MEN den gir deg også info om hvor mye av de forskjellige vitaminene du får i deg via maten du har spist! Jeg bruker dette aktivt, og må aldri ta bitamintilskudd fordi kroppen min får dekt dagsbehovet sitt for alle vitaminer, mineraler og protein/fett/sukker osv! Da jeg begynte med my fitness pal la jeg merke til at jeg alltid lå i underskudd på a-vitamin. Har lagt inn mer mat som inneholder a-vitamin i kosten. Enkelt og greit! Med andre ord; du trenger ikke vitamintilskudd bare du er pyttelitt bevisst på hva du spiser:)
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 25. januar 2012 #6 Skrevet 25. januar 2012 Anbefaler deg å logge all mat du spiser i løpet av en uke inn i et matvareprogram. My Fitness Pal calorie countee dungerer som grete roede og er ehentlig et slankeverktøy-MEN den gir deg også info om hvor mye av de forskjellige vitaminene du får i deg via maten du har spist! Jeg bruker dette aktivt, og må aldri ta bitamintilskudd fordi kroppen min får dekt dagsbehovet sitt for alle vitaminer, mineraler og protein/fett/sukker osv! Da jeg begynte med my fitness pal la jeg merke til at jeg alltid lå i underskudd på a-vitamin. Har lagt inn mer mat som inneholder a-vitamin i kosten. Enkelt og greit! Med andre ord; du trenger ikke vitamintilskudd bare du er pyttelitt bevisst på hva du spiser:) Hvor får man tak i programmet? Er det på nettet eller på App til telefon? Hadde jo vært greit, for jeg spiser variert, men er jo vanskelig å holde oversikten og umulig å huske hvor mye man trenger av hvert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå