Gå til innhold

Multitilskudd


Gjest SmurfeLurfen

Anbefalte innlegg

Gjest SmurfeLurfen

Hei!

Flyttet på hybel i høst og har den siste måneden følt meg litt mer trøtt og slapp enn ellers. Maten blir jo ikke like bra som mors beste, men har prøvd å variere i alle fall.

Men kjøpte multitilskudd på butikken idag, og lurer på om jeg kan ta mer enn 1 per dag nå i begynnelsen for å liksom komme i gang? Eller vil kroppen bare skille det ut hvis det blir mer enn 1 tablett daglig?

Har kanskje for litt jerninnhold i blodet, men skal teste det neste gang jeg drar hjem og til fastlegen.

Multitilskuddet er Collett Kostpluss Multitilskudd, nyhet med jern!

Håper noen vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du, "komme i gang"...? Kroppen trenger det den trenger. Noen vitaminer, f.eks. vitamin C tar den bare det den trenger av, resten skilles bare ut. Det er med andre ord ikke sikkert det er noen vits i å ta to tabletter.

(noen vitaminer er jo giftige i store doser også, men det nivået ligger du langt unna med kun to tabletter pr dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers kan trøtt og slapp også ha andre grunner; for lite fysisk aktivitet, mild vinterdepresjon/nedstemthet, for lite eller for dårlig søvn, og så videre. Og å ta en tablett om dagen vil IKKE kunne gjøre noen kjempeendring i forhold til dette, siden kostholdet ut over vitamininntaket også har noe å si. Kjappe vs treige karber, sunt og usunt fett, fiber og så videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmurfeLurfen

Med å komme i gang, så mener jeg å komme i gang.

Fortere få det som eventuelt er for lavt, opp på riktig nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Anbefaler deg å logge all mat du spiser i løpet av en uke inn i et matvareprogram. My Fitness Pal calorie countee dungerer som grete roede og er ehentlig et slankeverktøy-MEN den gir deg også info om hvor mye av de forskjellige vitaminene du får i deg via maten du har spist! Jeg bruker dette aktivt, og må aldri ta bitamintilskudd fordi kroppen min får dekt dagsbehovet sitt for alle vitaminer, mineraler og protein/fett/sukker osv!

Da jeg begynte med my fitness pal la jeg merke til at jeg alltid lå i underskudd på a-vitamin. Har lagt inn mer mat som inneholder a-vitamin i kosten. Enkelt og greit!

Med andre ord; du trenger ikke vitamintilskudd bare du er pyttelitt bevisst på hva du spiser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmurfeLurfen

Anbefaler deg å logge all mat du spiser i løpet av en uke inn i et matvareprogram. My Fitness Pal calorie countee dungerer som grete roede og er ehentlig et slankeverktøy-MEN den gir deg også info om hvor mye av de forskjellige vitaminene du får i deg via maten du har spist! Jeg bruker dette aktivt, og må aldri ta bitamintilskudd fordi kroppen min får dekt dagsbehovet sitt for alle vitaminer, mineraler og protein/fett/sukker osv!

Da jeg begynte med my fitness pal la jeg merke til at jeg alltid lå i underskudd på a-vitamin. Har lagt inn mer mat som inneholder a-vitamin i kosten. Enkelt og greit!

Med andre ord; du trenger ikke vitamintilskudd bare du er pyttelitt bevisst på hva du spiser:)

Hvor får man tak i programmet? Er det på nettet eller på App til telefon?

Hadde jo vært greit, for jeg spiser variert, men er jo vanskelig å holde oversikten og umulig å huske hvor mye man trenger av hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...