Gå til innhold

Vintips til bryllup?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal ha fri bar i bryllupet vårt, og går for èn av hver vin. Altså rød, hvit og kanskje rosè.

Men hvilke viner velger vi?

Vi prøver å holde kostnaden nede, og jeg vet at det finnes gode rimelige viner, så ikke noe snobberi takk ;)

Kriterier:

- Rød- og hvitvinen må komme på 3liters kartonger, helst rosè også.

- Så billig som mulig, men fortsatt god. Under ca 350kr/3liter.

- Må være fyldig, men lettdrikkelig, og må likes av de fleste. Tynn "billigvin" utgår. (Ok, litt snobberi)

Selv elsker jeg fyldige og kraftige rødviner med mye smak, men vet at dette kan bli litt mye i en slik stund. Derfor trenger jeg tips til litt lettere viner som de fleste liker, men samtidig med god fylde og smak.

Av hvitvin vet jeg at noen liker tørr, andre halvtørr. Noen som har tips til en mellomting?

Rosèvin er jeg litt i tvil om vi skal ha, men foreslå gjerne noen gode!

Jeg er gravid med termin i mai, og bryllupet står i august. Har derfor ikke så veldig god tid og anledning til å teste ut for mye selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt dyrere enn 350, men Beaujolais er en vin som passer til mye og som faller i smak hos de fleste.

:heks:

Skrevet

Jeg ville faktisk valgt to av hver, i alle fall av den hvite og den røde. Koster jo ikke noe mer å kjøpe to ulike slag, og da er det større sjanse for at alle finner noe de liker. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...