AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 Hei alle sammen! Vi er en gjeng som planglegger å reise en langhelg til Gdansk/ Sopot i Polen i begynnelsen av Mars. Trenger nå tips og råd til: -hvilket hotell anbefaler dere? -hva vi kan finne på, er det noe gøye attraksjoner en bør få med seg? -hvor er det best å shoppe? -hvor anbefaler dere å spise? Og ikke minst- hvor er det best å gå på rimelig og god spa?? Som dere ser har jeg mange spm og setter stor pris på svar!!
Tia83 Skrevet 25. januar 2012 #2 Skrevet 25. januar 2012 Jeg var i Gdansk sammen med kjæresten min og noen venner for noen år siden. Vi trivdes kjempegodt! Reiste i september og det var kjempevarmt der! (til september og Polen å være:) Jeg og kjæresten bodde på Villa Angela og vi var kjempefornøyd! Kostet jo mer enn hostel og lignende, men for oss var det verdt det (vi var studenter på den tiden). Det ligger et lite stykke utenfor sentrum, men det er busstopp rett utenfor hotellet og såvidt jeg husker gikk det busser ofte. Husker ikke hvilke restauranter vi spiste på, men sjekk tripadvisor for tips:) Vi dro til et kjøpesenter som lå mellom Gdansk og Sopot (om jeg ikke husker feil). Husker ikke hva det het, men det finner dere ut av ved hjelp av google eller når dere kommer dit. Der har de alle de kjente kjedene (promod, new yorker ++). Vet jo ikke helt hva dere er ute etter, men jeg synes generelt Øst-Europa har gode shoppingtilbud, spesielt hvis man ikke har veldig mye penger å rutte med. Det var også et marked, lurer på om det var i nærheten av Gdynia , men det var ikke helt det store da vi reiste dit. Dere må reise ut til Sopot og spise sjokoladekake/kakao/sjokolade (nam) ved det skjeve huset. Det ligger i hovedgaten og er en stor attraksjon i Sopot. Ellers var det hyggelig å bare vandre rundt i Sopot. Pga været la vi oss på stranden og vasset litt i vannet. Vi gadd ikke betale for å gå ut på moloen, men sikkert fint å være der også. Ellers er det hyggelig å bare vandre rundt nede ved kaia, og selvfølgelig må man se "krana" der nede. Fikk inntrykket av at det var Gdansk største attraksjon. En ting dere ikke bør gå glipp av er Westerplatte, hvor andre verdenskrig brøt ut. Ta et sjørøverskip (ja faktisk) fra kaia i Gdansk ut til Westerplatte og gå rundt "øya". Det er blant annet minnessteiner for falne soldater der. Når det kommer til festing synes jeg å huske at det ikke var veldig mye liv i Gdansk. Sopot er vel mer partyplassen. Nå tok vi det relativt rolig og fant oss for det meste barer og puber for noen øl. Vet derfor ikke om hvor de beste diskotekene er. Det kan være vanskelig å gjøre seg forstått i Gdansk, ikke alle er gode i engelsk (går greit på restauranter og ved turistplasser), men blant annet på togstasjonen var det litt vanskelig å få hjelp. Når vi endelig skjønte hvordan vi kom oss med tog til Sopot, kjøpesentre osv var det ingen problem, men husker vi endte opp på feil tog først. Anbefaler derfor å lære dere noen gloser om tog for sikkerhets skyld:) Ellers kan man alltid spørre andre reisende om hjelp, polakkene er generelt veldig hyggelige. Vi var aldri på spa, men det kan sikkert også googles:) Gdansk er på ingen måte verdens navle, men vi stortrivdes der. Håper dere får en super ferietur! 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #3 Skrevet 25. januar 2012 Hei Tia83! Tusen takk for svar!! Kjempesnillt av deg å skrive så mye, skal sjekke ut siden og hotellet dere bodde på! Var kjøpesenteret stort? Vi ønsker å finne på noe gøy i lag i tillegg til bar, restaurant turer, shopping og spa!
Tia83 Skrevet 25. januar 2012 #4 Skrevet 25. januar 2012 Hei Tia83! Tusen takk for svar!! Kjempesnillt av deg å skrive så mye, skal sjekke ut siden og hotellet dere bodde på! Var kjøpesenteret stort? Vi ønsker å finne på noe gøy i lag i tillegg til bar, restaurant turer, shopping og spa! Ingen problem:) Like å dele gode reiseopplevelser! Mener å huske at kjøpesenteret var ganske stort, men alt er jo relativt! Lurer på om det var dette men er ikke helt sikker. Dere kommer til å få det kjempefint!
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #5 Skrevet 30. januar 2012 Noen som har noen gode forslag til aktiviteter å finne på der på en to dagers tur til Sopot/ Gdansk?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #6 Skrevet 30. oktober 2013 Noen som har noen gode forslag til aktiviteter å finne på der på en to dagers tur til Sopot/ Gdansk? Noen?? Anonymous poster hash: 867fc...dbe
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #7 Skrevet 30. oktober 2013 Håper virkelig på svar her. Anonymous poster hash: 867fc...dbe
ToveM Skrevet 30. oktober 2013 #8 Skrevet 30. oktober 2013 Vi var i Sopot forrige helg, og stor koste oss. Vi leide bil fra flyplassen, for å kunne komme oss litt rundt. Den ene dagen kjørte vi til en plass som heter Hel, det er ytterst på en landtunge nord for Gdynia. Vi kjørte til Gdansk, og spaserte litt der. Var innom Oliwa Katedralen, gratis orgelkonsert 11 og 12 man-lør. I Sopot er det mange gode plasser å både spise og drikke. Besøkte noen kjøpesenter, men siden det var bare meg og mannen denne gangen, ble det ikke så mye shopping. Nå var jeg mye på disse kanter i ungdommen, da min far jobbet på skipsveftet i Gdynia. Så jeg var opptatt av å få se igjen plasser jeg var den gangen. Leier dere bil anbefaler jeg å ta med GPS. Tror ikke vi hadde klart å finne fram uten..
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #9 Skrevet 30. september 2015 Var i Gdansk i sommer. Vi var ganske mange, og bodde på PicaPaca. Det er et leilighetshotell rett utenfor gamlebyen. (2 min å gå til torget) Vi hadde både stue og takterrasse, fint når man er mange! Det kryr av spisesteder i Gdansk, sjekk Tripadvisor! Servering på kafeer/restauranter går litt tregt, så beregn god tid! Var på spaet på Hotel Hanza. Det var veldig bra, men du finner nok billigere. Kostet ca 350,- for massasje hvis jeg husker riktig. Det er likevel billig sammenliknet med norske priser. Gdansk er en veldig koselig by, vil gjerne tilbake! Anonymous poster hash: a16aa...680
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå