Gjest PinkLeaf Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 Jeg fikk akkurat beskjed om at jeg begynner å få dårlig plass på disk C:. Jeg har god plass på D:. Kan jeg flytte Biblioteker (musikk, dokumenter, bilder osv) til D:. uten at noe blir ødelagt/forsvinner/får problemer ved nedlasting osv?
Gjest navnelapp Skrevet 25. januar 2012 #2 Skrevet 25. januar 2012 D: er som regel ein mobil disk, så viss du har ein ekstern harddisk kobla til er ikkje det så dumt. Viss ikkje er det ikkje noko poeng.
Gjest PinkLeaf Skrevet 25. januar 2012 #3 Skrevet 25. januar 2012 (endret) Den er ikke mobil, jeg har ingen ekstern disk for øyeblikket. Trykk på bildet så ser du hvordan det ser ut.. Endret 25. januar 2012 av PinkLeaf
Xaphan Skrevet 25. januar 2012 #4 Skrevet 25. januar 2012 Det er ikke noe problem å flytte, faktisk er det bedre å ha bilder osv på D: har jeg hørt. For hvis noen programmer får PCen til å kræsje, så vil C:disken gå siden det er der programmene ligger, mens D:disken vil være inntakt. Husker ikke heelt detaljene, men det er noen sånne fordeler ved å ha ting liggende på D:. Det eneste er at hvis du for eksempel har musikk i iTunes og flytter den til D: så vil ikke iTunes finne filene, så da må du legge de inn på nytt. Ellers skal det være uproblematisk å flytte ting mellom diskene.
ladamafia Skrevet 25. januar 2012 #5 Skrevet 25. januar 2012 (endret) om du har win 7, så gjør du slik. gå inn på biblioteker. høyreklikk på feks bilder, så egenskaper, inkluder mappe (en eller annen mappe du har på d:. eller lag ny mappe), deretter angir du den mappen som lagringsplassering. (alt dette er i det vinduet som popper opp etter du trykker på egenskaper. Endret 25. januar 2012 av ladamafia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå