AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 Jeg kommer av og til for sent til barnehagen, 10-15 min. Og jeg skjønner godt at det kan gjøre de som jobber i barnehagen sure. Men er det riktig av dem å la det gå ut over barnet? De kommer med sure kommentarer til barnet som at "Alle de andre barna har ventet på deg nå". Jeg føler at de burde spart seg til de pratet med meg alene, og tatt imot barnet på en hyggelig måte. Er det bare meg som overreagerer? 4
Gjest Glenfarclas Skrevet 25. januar 2012 #2 Skrevet 25. januar 2012 (endret) Eg tykkjer at dette høyrest uprofesjonelt ut. Barnet kan vel ikkje noko for at du er sein? Eg tykkjer det er flott at du ikkje lar barnet ta støyten for deg utan å reagere. Edit: Det inneber jo også at du må ta ansvar for di rolle i dette, ta støyten sjølv. Men det er framleis ikkje riktig av dei i barnehagen å kome med slike kommentarar til barnet. Endret 25. januar 2012 av Glenfarclas
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #3 Skrevet 25. januar 2012 Veldig kjipt og uprofesjonelt av de som jobber i den barnehagen, de vil vel straffe deg gjennom barnet. Tør ikke si det til deg direkte, men indirekte gjennom barnet. Idioter. 25
Gjest Anne Skrevet 25. januar 2012 #4 Skrevet 25. januar 2012 Det burde heller være en vekker til deg som mor - og få deg til å skjerpe deg om morgenen. Unger synes det er helt pyton å være annerledes enn de andre, og det å komme for sent var et stort mareritt for mine barn da de var små. Så beklag deg og ta deg sammen så slipper du at barnet ditt får slike bemerkninger. 20
effy Skrevet 25. januar 2012 #5 Skrevet 25. januar 2012 Jeg synes det er uprofesjonelt av de ansatte, men du bør kanskje skjerpe deg litt selv slik at barnet slipper disse bemerkningene. 8
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #6 Skrevet 25. januar 2012 Hva, må alle i bhg komme til samme tid, og alle må vente (med hva?) til alle er tilstede? Synes det er merkelig. Der hvor jenta går, blir ungene levert en gang mellom halv åtte og halv ni vanligvis. De sitter alltid og spiser laaang frokost når vi kommer med henne, av og til er hun en av de første, av og til sitter de fleste andre der. Vi må bare si fra hvis vi kommer før halv åtte, eller sent på dagen (så de ikke tror hun uteblir helt). 8
Jens Skrevet 25. januar 2012 #7 Skrevet 25. januar 2012 Like greit å begynne å bli vandt med at unger skal leveres innenfor ett visst tidspunkt. Ser en gutt i klassen til sønnen min som alltid blir levert litt for sent. Han er såå lei s eg for det. Samme med barn som kommer litt senere enn alle andre i barnehagen. De kommer etter at leken er startet og grupper har blitt dannet. Er ikke alltid like lett for ett barn å komme inn i leken da. Så, du må nok skjerpe deg, selv om jeg mener de ansatte gjør dette på en feil måte. 10
pøbelsara Skrevet 25. januar 2012 #8 Skrevet 25. januar 2012 Jeg er enig i at det er litt dumt å formulere det slik. men det er jo en slags kjernetid i barnehagen, og det er ofte samlingsstund når alle barna har kommet. Det er jo synd hvis de andre barna må vente på ditt barn, og barnet ditt kan nok oppleve at det er dumt å komme for sent. Kan du ikke gå litt før til barnehagen? 2
makkapakka Skrevet 25. januar 2012 #9 Skrevet 25. januar 2012 Veldig kjipt og uprofesjonelt av de som jobber i den barnehagen, de vil vel straffe deg gjennom barnet. Tør ikke si det til deg direkte, men indirekte gjennom barnet. Idioter. tenkte det samme, straffer deg gjennom barnet.. Jeg forstår heller ikke problematikken med at så små barn MÅ være der før de begynner å danne grupper og begynne lek osv.. trodde det ikke var så mye av det i en barnehage, heller ikke at barnehagen begynte å lage problem over å levere senere på dag, jeg syns nå alltid mer synd i den ene eller 2 som var alene fra 7 til 8 hver morgen. Den barnehagen jeg brukte sa bare i fra hvis de skulle på tur om barna kunne være der før halv 10. 3
Fru Filifjonka Skrevet 25. januar 2012 #10 Skrevet 25. januar 2012 Uproffesjonelt av de ansatte. Hvis det er et problem så bør de ta det opp med deg alene. 2
Gjest mother Skrevet 25. januar 2012 #11 Skrevet 25. januar 2012 Hva er sent i dette tilfellet? Kjernetid er en ting og det er jo greit at man holder seg innenfor den rammen og at man gir beskjed hvis man kommer for sent. Men før den tid kan det vel ikke være noe som heter kommer for sent? Kommer TS etter at faste aktiviteter har begynt? Barnehagen hos oss åpnet kl.7 og da ble de fleste av barna levert fra 7 til 9, samlingsstunden begynte kl. 10. Mitt barn ble alltid levert kl. 8, regner med at det ikke er noe sånt man reagerer på som å komme for sent?
Leanne Skrevet 25. januar 2012 #12 Skrevet 25. januar 2012 Det er veldig uproffesjonelt å ta det opp på den måten. Samtidig har jeg vært på motsatt side flere ganger, som førskolelærer i gangen med 20 ferdig påkledde barn til tur ventene på et barn som kommer litt for sent... Vi har ikke lyst til å gå fra det ene barnet som sannsynligvis kommer snart, men det er heller ikke noe gøy for barna som er oppegående og ser hvem vi mangler.. Hvorfor kommer ikke _____ snart? Kan vi ikke bare gå nå? ÅÅÅH hvorfor kommer ____ alltid så sent?! Selv om vi da tar i mot barnet på en pen måte, så har vi sett at det ikke alltid er slik at de andre barna tar i mot et forsent kommet barnet like pent. Så du bør prøve å komme til riktig tid, de dagene det er viktig. Om et barn kommer "for sent" en dag barnehagen bare har frilek inne/ute så spiller det jo ikke så stor rolle når dere kommer. 9
Caramba Skrevet 25. januar 2012 #13 Skrevet 25. januar 2012 Når kjernetiden starter så er det ofte tur, aktiviteter eller samling. Det er viktig å levere før dette starter. Vi sier fra hvis det er noe ekstraordinært i kjernetiden slik at vi leverer senere, feks helsestasjon eller legebesøk. De trenger ikke si noe til ungen, det er litt uprofft, men det er sikkert frustrerende for de ansatte og du bør ta det som et hint til deg.
Gjest Annaires Skrevet 25. januar 2012 #14 Skrevet 25. januar 2012 Du er jo ufattelig treig og uproffesjonell, som ikke klarer å levere i tide. Du skal være glad de venter på ungen din du. Ja, det er dumt av de ansatte å la det hå ut over deg, men du lar jo det gå utover barnet ditt, men til syvende og sist er det jo din egen feil. 5
Klematis Skrevet 25. januar 2012 #15 Skrevet 25. januar 2012 Har aldri hørt om at de har kjernetid i vår barnehage, jeg... Åpner halv sju, stenger halv seks. Nå leverer vi vanligvis veldig tidlig, men om jeg tar en rolig morgen en gang innimellom pleier jeg ikke si ifra, og de har aldri sagt noe på det. De har frokost halv ni, kommer vi senere enn det spiser vi selvsagt hjemme først. Så er det normalt samlig etter frokost, men har ikke fått inntrykk av at det gjør noe om vi kommer da (annet enn at de ikke kan ta imot oss i garderoben). Men nå har vi aldri kommet akkurat under samling, så jeg vet ikke. Fast turdag en dag i uken, og da prøver vi selvfølgelig å levere før de skal ut.
Fru Filifjonka Skrevet 25. januar 2012 #16 Skrevet 25. januar 2012 Du er jo ufattelig treig og uproffesjonell, som ikke klarer å levere i tide. Du skal være glad de venter på ungen din du. Ja, det er dumt av de ansatte å la det hå ut over deg, men du lar jo det gå utover barnet ditt, men til syvende og sist er det jo din egen feil. SNL profesjon, yrke som man er faglært i. Det er førskolelærerens oppgave å være den profesjonelle, ikke moren. Foreldrene bør selvsagt samarbeide, men det er førsolelæreren som er utdannet og ansatt for å ta ansvar her. Jeg antar at minst en av de ansatte på avdelingen fatisk er førskolelærer? 5
Gjest Annaires Skrevet 25. januar 2012 #17 Skrevet 25. januar 2012 SNL Det er førskolelærerens oppgave å være den profesjonelle, ikke moren. Foreldrene bør selvsagt samarbeide, men det er førsolelæreren som er utdannet og ansatt for å ta ansvar her. Jeg antar at minst en av de ansatte på avdelingen fatisk er førskolelærer? Jadajada.... For å si det på en annen måte da; mor egoistisk, og ødelegger for eget barn om hele avdelingen alltid må vente på han. 1
Harlekin Skrevet 25. januar 2012 #18 Skrevet 25. januar 2012 Hvor gammelt er barnet? Jeg har inntrykk av at man ikke er like nøye på tiden på småbarnsavdelinger, der skal man vanligvis ikke noen steder likevel. Da hadde jeg synes det var merkelig hvis man MÅ være der til et visst klokkeslett. Er barnet større, skjønner jeg godt at personalet reagerer på at du kommer for sent (hvorfor kommer du for sent, forresten? Hvor ofte? Kan det unngås?), men uansett synes jeg ikke personalet skal snakke slik til barnet, og det bør du si til dem. All kommunikasjon rundt dette skal gå mellom dere voksne. 1
Gjest Is_te Skrevet 25. januar 2012 #19 Skrevet 25. januar 2012 Jeg synes det er uprofesjonelt av de ansatte, men du bør kanskje skjerpe deg litt selv slik at barnet slipper disse bemerkningene. Støtter denne! Har selv jobbet i bhg og vet hvor irriterendes dette kan være, dog aldri vært sur mot barnet eller foreldrene.
Gjest HollyDolly Skrevet 25. januar 2012 #20 Skrevet 25. januar 2012 UHH ?? Hallo ! det er barnehage IKKE skole Du bestemmer sjølv om barnet går i barnehage eller ikkje... Barnehage er noe du betaler masse før , så de kan passe på barnet ditt mens du er på jobb... ansatte bestemmer ikke hva tid du kjem med barnet ditt så de har ingen rett til å sei det til barnet og ja det er veldig uprofesjonelt !! MEN barnehagen har en kjernetid tenker jeg. med oss er det mellom halv 8 og 9 10. Hvis vi kjem seinere uten å gi beskjed venter de ikkje om de skal på tur da reiser de på tur og skriver på tavla på veggen hvor de skal da kan foreldrene levere ungene ditt. men det er best før alle hvis du ringer og sei fra om du kjem etter den kjernetiden. snakk med de ansatte om ditte.. når ungen ikkje er der. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå