Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen her som har tatt en laseroperasjon for nærsynthet? Ble du fornøyd? Var det vondt, hvor lang tid tok det osv?

Stilles det noen krav til alder?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Dette har blitt diskutert endel ganger, så om du søker på temaet vil du få mange nyttige tråder :blunke:

Skrevet

Jeg skal den 16. januar!!!! :hoppe:

Gleder meg noe alldeles vannvittig :D

Skrevet

Du finner som det tidligere er nevnt informasjon om dette i flere tråder her om du søker.

Kort oppsummering fra meg:

-koster 30.000 kr

-man må ha hatt stabilt syn i omlag 2 år

-selve operasjonen tar om lag ti minutter, man ser helt fint igjen på kvelden og kan fint gå på jobb/skole neste dag

-det gjør ikke vont, men man er rimelig dopet av valium og div. lokalbedøvende øyendråper

-øyet holders åpent med en "klype" og man kan på en måte se og kjenne at øyenlegen fører laseren over øyet i en sirkel før det blir helt svart... Det gjorde ikke vondt i det hele tatt, var bare en rar opplevelse... Luktet litt "varmt", men svei ikke eller noe

-du må tilbake til kontroll dagen etter, og en gang eller tre i ukene som kommer, så etter et halvt år og kanskje etter et eller halvannet år

-har du over +/-6 får du skrive av operasjonen på skatten, hvilket vil si at den ikke kommer på mer enn omlag 23.000 kr for deg. De fleste stedene har de også mulighet for å dele opp summen over tid uten ekstra utgifter/gebyrer

Jeg er i alle fall kjempefornøyd med operasjonen, og da jeg var på ettårskontroll sa øyenlegen at det "vanskelige øyet" mitt var blitt mye bedre en han hadde trodd og ventet!

Gjest Anonymous
Skrevet

Vil korigere det med avskriving på skatten. Det er ingen automatikk i det. Kommer an på l.kontor og forståelsen av problemet.

dessuten står det i reglene at de som har -6 kan skrive av.

hva er det som tilsier at nærsynte ser mindre enn langsynte.

Samtidlig står det atbrytningsfeil kan også avskrives på skatten. så er det da å treffe rette vedkommende på l.kontor.

Så får man anke avslaget.

Skrevet
Vil korigere det med avskriving på skatten. Det er ingen automatikk i det. Kommer an på l.kontor og forståelsen av problemet.

dessuten står det i reglene at de som har -6 kan skrive av.

hva er det som tilsier at nærsynte ser mindre enn langsynte.

Samtidlig står det atbrytningsfeil kan også avskrives på skatten. så er det da å treffe rette vedkommende på l.kontor.

Så får man anke avslaget.

Uansett anbefales det at du ringer ditt lokale ligningskontor og spør hvordan du skal forholde deg til det og hva du må gjøre for å få skrevet av. Det har jeg gjort og det er ikke noe problem det :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...