cha Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 Slapp hennw ut i dag kl 5, og hun har ikke kommet tilbake. Er bekymret fordi det er -22 grader ute. Er dette farlig?
Djungelvrål Skrevet 25. januar 2012 #2 Skrevet 25. januar 2012 Neida, de finner ly. De har pels og de fleste pelsdyr er utrustet til å tåle høy kulde.
Moscato Skrevet 25. januar 2012 #3 Skrevet 25. januar 2012 De finner alltids ly. Problemet oppstår når naboen lukker garasjeporten og katten dermed ikke kommer seg ut igjen. Jeg ville med andre ord gått en lokkerunde litt utpå dagen i dag hvis det er en katt som vanligvis kommer hjemom veldig ofte. Men det kan altså godt hende at katten dukker opp når folk kommer hjem fra jobb.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #4 Skrevet 25. januar 2012 Jeg leser at katter ikke toler så godt under ti minus. Hva med å bygge et kattehus til den, med tepper og god isolasjon, om dere merker det er vanskelig å få den inn?
Aurora M. Skrevet 25. januar 2012 #5 Skrevet 25. januar 2012 Katter tåler dårlig så streng kulde over tid. Men er den god og mett, i god fysisk form og i tillegg finner et sted skjermet for vinden og den verste kulda, så klarer den seg helt fint i et døgn. Du kan være sikker på at den kommer hjem når det blir for ille!
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #6 Skrevet 25. januar 2012 Les dette : http://ilmy.bloghog.no/2012/01/11/mot-leon-og-husk-ham-meet-leon-and-remember-him/
Moscato Skrevet 25. januar 2012 #7 Skrevet 25. januar 2012 Les dette : http://ilmy.bloghog.no/2012/01/11/mot-leon-og-husk-ham-meet-leon-and-remember-him/ Det der er jo noe helt annet. Skam deg, det er stygt å hinte til at TS mishandler katten sin når ingenting tyder på det!
Aurora M. Skrevet 25. januar 2012 #8 Skrevet 25. januar 2012 Det der er jo noe helt annet. Skam deg, det er stygt å hinte til at TS mishandler katten sin når ingenting tyder på det! Egentlig enig. Nå sier jo ikke AB rett ut at TS gjør det, men å bare slenge inn den linken uten å skrive noe annet, synes jeg er dumt. Hjemløse (eller "garasjekatter" som denne er i en helt annen situasjon. Det er imidlertid helt riktig at katter tåler dårlig kulde, og at det er mange som ikke er klar over dette. Men en fet og frisk huskatt med anledning til å komme inn (iallefall mase seg inn) etter noen timer, klarer seg godt.
Perelandra Skrevet 25. januar 2012 #9 Skrevet 25. januar 2012 Når TS spør slik hun gjør, viser det nettopp at hun er en ansvarlig katteeier som lurer på om katten kan ta skade av kulden. Kulde er ikke bra for katter: Pass på kjæledyret ditt i kulda Noen timer eller en dag går likevel greit, og forhåpentligvis har katten funnet ly et sted.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #10 Skrevet 25. januar 2012 Det sitter en liten nabo-huskatt og maser og banker på takvinduet vårt om natten, og vi kan jo ikke slippe den inn. Hadde bare naboen laget et skur med lune tepper til den. Jeg håper katten din kommer tilbake TS, men hva med å lage et lite lunt skur til den i tilfelle det skjer igjen at den ikke kommer hjem om natten? Så slipper dere å bekymre dere så mye.
cha Skrevet 25. januar 2012 Forfatter #11 Skrevet 25. januar 2012 Pusen har kommet hjem nå. Takk og pris Hun pleier ikke være ute så mye, men hun har igså et kattehus med tepper. Tusen takk for støtte Men dårlig gjort at AB mener jeg mishandler katten min. 2
Gjest Lille-pus Skrevet 25. januar 2012 #12 Skrevet 25. januar 2012 (endret) Les dette : http://ilmy.bloghog.no/2012/01/11/mot-leon-og-husk-ham-meet-leon-and-remember-him/ AB: Den linken kjenner jeg meget godt. Leon hadde ikke det som Cha sin katt har. Leons eksempel er et ikke sammenliknbart med Cha sin katt selv om det demonstrerer hva resulatet av å utendørs opphold i streng kulde kan medføre. Cha: Flott å høre at det bare ble en litt lengre tur i dag, selv om det var kaldt Edit: Redigert. Endret 25. januar 2012 av Lille-pus
Perelandra Skrevet 25. januar 2012 #13 Skrevet 25. januar 2012 Pusen har kommet hjem nå. Takk og pris Hun pleier ikke være ute så mye, men hun har igså et kattehus med tepper. Tusen takk for støtte Men dårlig gjort at AB mener jeg mishandler katten min. Så godt at pus har kommet hjem, forstår godt engstelsen din!
Leo Skrevet 26. januar 2012 #14 Skrevet 26. januar 2012 Friske katter i godt hold klarer seg fint ute noen timer selv om det er ekstremt kaldt. Mat finner de også ofte, men problemet oppstår når de begynner å mangle væske og alt er frossent. En katt som nettopp har spist og drukket før den gikk hjemmefra kan imidlertid fint klare seg et døgn eller to og tørt, kaldt vær synes i hvert fall mine katter er helt topp! Det verste været de vet er tydeligvis regn og rundt null grader. Syke katter som ikke har smakt verken vått eller tørt på lang tid og som gjerne har dårlig pels, fryser derimot i hjel når det blir veldig kaldt. 1
Gjest badeand1 Skrevet 26. januar 2012 #15 Skrevet 26. januar 2012 Det sitter en liten nabo-huskatt og maser og banker på takvinduet vårt om natten, og vi kan jo ikke slippe den inn. Hadde bare naboen laget et skur med lune tepper til den. Jeg håper katten din kommer tilbake TS, men hva med å lage et lite lunt skur til den i tilfelle det skjer igjen at den ikke kommer hjem om natten? Så slipper dere å bekymre dere så mye. Kan du ikke spørre naboen om h'n kan gjøre det? Stakkars katt.=(
Djungelvrål Skrevet 26. januar 2012 #16 Skrevet 26. januar 2012 Les dette : http://ilmy.bloghog.no/2012/01/11/mot-leon-og-husk-ham-meet-leon-and-remember-him/ Ta deg en bolle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå