Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor skal jeg begynne.. Jeg er i en helt grei jobb, har jobbet her i over et år og jeg jobber godt.

Nå har vi fått ny sjef, må nevnes at hun misliker meg stort og jeg er ikke så begeistret for hun eller.

Allerede første dag gjorde hun et ganske klart at jeg gjør ting feil (uansett hva det gjelder), aldri fått noe annet en ros av medarbeidere og gamle sjefen. Dagen min blir ødelagt så fort hun ser min vei og jeg blir utslitt av å være på jobb - tør nesten ikke gjøre annet et å løpe hit og dit.

Jeg er sliten, gruer meg til å gå på jobb og har mest lyst til å slutte - noe jeg ikke kan gjøre her (lite jobbmuligheter). Kan såklart klage på sjefen, men her må det også nevnes at alle på jobben elsker henne. Trur jeg er den eneste som opplever å bli rakket ned på og skjelt ut.

Nå vurderer jeg å gå til fastlegen for en sykemelding, jeg trenger å slappe av og bygge meg opp igjen. Jeg er psykisk sliten og kan ligge våken om nettene fordi jeg gruer meg til en ny dag på jobben. Hvordan kan jeg gå fram hos legen? Jeg har aldri vært borte en eneste dag fra en eneste jobb jeg har hatt - men nå ser jeg ingen annen utvei.

Trenger ingen leksjoner, det er tøft nok for meg å skrive dette ned.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vurderer jeg å gå til fastlegen for en sykemelding, jeg trenger å slappe av og bygge meg opp igjen. Jeg er psykisk sliten og kan ligge våken om nettene fordi jeg gruer meg til en ny dag på jobben.

Men hva skal du gjøre når du har bygget deg opp igjen, da? Gå tilbake på jobb og bli brutt ned igjen? Jeg forstår at du trenger en pause, men det er ikke nok å 'bare' få en sykemelding så fremt situasjonen på jobb ikke endrer seg. Det er mye bedre å fikse situasjonen enn å fikse deg, siden det ikke er deg det er noe galt med her!

• Liker 1
Skrevet

Kan såklart klage på sjefen, men her må det også nevnes at alle på jobben elsker henne. Trur jeg er den eneste som opplever å bli rakket ned på og skjelt ut.

Dette er typisk. Ved å velge ut isolerte ofre for drittoppførselen sin får hun offeret til å føle seg alene om problemene, at det er offeret det er noe i veien med osv. Hadde hun vært slik mot alle ville jo folk ha snakket sammen og det hadde blitt mytteri. Når hun er grei med alle andre enn deg sikrer hun seg "sannhetsvitner" på hvor grei hun er, slik at det blir vanskelig for deg å si fra. Jeg har ingen gode råd, men jeg ville bare si at jeg gjenkjenner situasjonen, og det er ikke deg det er noe i veien med, om det hjelper.

• Liker 2
Skrevet

For å kunne fikse situasjonen trenger jeg en pause, klarer ikke en dag til. Bestiller lege time i morgen, vet ikke hva jeg skal si eller noe. Jaja. Takk for hjelp. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...