effy Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 Vi vurderer en 2 ukers til Kreta i sommer. På nettsidene til Apollo, Ving og Star Tour er det så mye å velge i mellom at jeg blir helt forvirret. Vi ønsker å reise til et sted med langgrunne strender og lite sentrum med noen restauranter og butikker. Så langt har jeg inntrykk av at Agia Marina eller Gerani er mest riktig valg. Platanias er vel partyplass? Noen som har noen innspill?
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #2 Skrevet 25. januar 2012 Hei Jeg syns ikke Platanias er noen partyplass....vi har 3 små og har vært der mange ganger:-) Er veldig fornøgd med ALT der....syns det er greit å bo nær sentrum,så kan man tusle noen turer og kike seg rundt. Det eneste negative kan være at der er traffikert,men der er fortau...selv om det noen plasser er høye kanter. Men stranda og byen og utrolig deilig,og grekerne er veldig hyggelige folk...ikke noe masing,bare hyggelige mot turistene:-)
CathFoto Skrevet 25. januar 2012 #3 Skrevet 25. januar 2012 Jeg var i Agria Marina for noen år tilbake, koselig sted men i vannet på stranden var det veldig mye søppel, så vi badet bare i bassenget.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #4 Skrevet 25. januar 2012 Det finnes et Sunwing Resort i Makrigialos som ligger veldig flott til. Fantastisk utsikt, langgrunne strender og fint bassengområde. Selv stedet rundt er veldig lite, da. En del restauranter og slike turistbutikker, men ellers dødt. Men de fleste med barn hadde all inclusive og spiste på hotellet. Vi hadde ikke det, og oppdaget en perle av en restaurant like ved. Det er også en spa-del på hotellet. Ulempen er at det er en times busstur fra flyplassen. 1
Gjest Cupcakes Skrevet 25. januar 2012 #5 Skrevet 25. januar 2012 (endret) Har vært på i agia marina og platanias, ingen av de er veldig partyete av seg, men veldig like. Og det er bare en liten rusle tur fra agia marina og gerani til platanias egentlig Platanias har jeg vært 2 ganger, forelsket meg helt i det ene hotellet, lå midt på stranden med bassemg og havutsikt. Tror dere blir fornøyde uansett hvir dere drar, men har en følelse av at gerani er litt mer øde enn de 2 andre stedene, hvertfall det intrykket jeg har fått fra andre. Men velg basseng! På kreta er det mye understrømmer, så stadig vekk er strendene flagget med rødt og man har ikke lov å bade, og da er det gull med basseng for å avkjøle kroppen Ta gjerne en tur til elaffonisis også, srærlig hvis det blåser langs chania kysten, da er det vindstille der, er en helt fantastisk strand Endret 26. januar 2012 av Cupcakes
Snop Skrevet 25. januar 2012 #6 Skrevet 25. januar 2012 De aller fleste (inkludert meg) som har vært i det området liker Platanias aller best - og ikke fordi det er partyplass Det er noe for alle der, og strendene er kjempefine Gerani er helt OK, men det er ikke så mye å gjøre der så dere kommer sannsynligvis til å ta bussen til Platanias uansett. Men når jeg var på Gerani var det til gjengjeld mindre folk på stranda (som var DEILIG å bade på), så jeg hadde ikke hatt noe imot å være der heller
Honesty Skrevet 25. januar 2012 #7 Skrevet 25. januar 2012 Det dumme med Platanias er at hele stedet ligger ved en veldig trafikkert bilvei, noe jeg ikke synes er en ubetinget fordel når man reiser med små barn. Ellers er stedet OK, og det er litt å gjøre der, i motsetning til andre steder på Kreta hvor jeg har vært.
effy Skrevet 25. januar 2012 Forfatter #8 Skrevet 25. januar 2012 Når jeg ser på beskrivelsen av flere hotell i Platanias står det "bytrafikk", og det er litt turnoff.... Vi vil jo ikke bo helt øde heller, så da står det sikkert mellom Agia Marina og Platanias. Skal sjekke Sunwing resorten, takk for tipset AB:)
Gjest Cupcakes Skrevet 25. januar 2012 #9 Skrevet 25. januar 2012 (endret) Den samme veien går gjennom agia marina, er ikke veldig vanskelig å krysse den, har hvertfall ikkevært det de gangene jeg har vært der. Men en fordel er jo å velge hotell på riktig side av veien, nærmest stranda Merker at jeg får skikkelig lyst til å dra tilbake når jeg skriver i denne tråden, tives så godt på kreta, fredlig, rolig, varmt, vennlig, ting og oppleve, og masse god gresk mat: Endret 25. januar 2012 av Cupcakes 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #10 Skrevet 25. januar 2012 Har vært én gang på Sunwing resort Makrigialos og to ganger på Chaniakysten selv, og om jeg skulle velge et sted å dra tilbake til måtte det blitt Makrigialos! Den nye delen som åpner til våren (gamle Minos og Zeus, som nå heter Ocean Beach Club) skal visst være utrolig flott. Da jeg var der med samboeren i mai 2007 bodde vi på Zeus med leilighet rett nede ved stranden. Det var noe roligere der enn på hovedanlegget Apollon, men det passet oss kjempegodt De to strendene nedenfor Sunwing er mye finere enn strendene på Chaniakysten. Langt færre store bølger og understrømmer, så det gikk an å bade i sjøen hver dag da vi var der. Det er to-tre fine restauranter å velge mellom på resorten, samt at det ligger flere rett ved hotellet. Makrigialos' koselige sentrum ligger noen hundre meter unna og er absolutt verdt å ta turen innom.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #11 Skrevet 25. januar 2012 Har vært på Kreta en gang, bodde da i Agii Apostoli. Vi bodde på Stellina Royal, og trivdes kjempegodt der! Tilgang til 3 bassenger, en liten butikk, restaurant, en liten lekeplass og spillrom og bare noen minutters gåtur unna stranda. Stellina Village og Ellina tilhører også det samme hotellkomplekset. Var også litt å finne på i nærheten, vi gikk en tur en dag og fant et stort lekeland av noe slag. Nå har ikke jeg småbarn, så jeg sjekket det ikke ut så nøye, men det så ganske morsomt ut. Også tok det vel 10-15 minutter med buss inn til Chania der vi var et par turer og shoppet. 1
Gjest Cupcakes Skrevet 26. januar 2012 #12 Skrevet 26. januar 2012 Har vært på Kreta en gang, bodde da i Agii Apostoli. Vi bodde på Stellina Royal, og trivdes kjempegodt der! Tilgang til 3 bassenger, en liten butikk, restaurant, en liten lekeplass og spillrom og bare noen minutters gåtur unna stranda. Stellina Village og Ellina tilhører også det samme hotellkomplekset. Var også litt å finne på i nærheten, vi gikk en tur en dag og fant et stort lekeland av noe slag. Nå har ikke jeg småbarn, så jeg sjekket det ikke ut så nøye, men det så ganske morsomt ut. Også tok det vel 10-15 minutter med buss inn til Chania der vi var et par turer og shoppet. Der er de også fint kom på når jeg leste innlegget ditt at der har jeg jo vært når jeg gikk på u.skolen, hadde helt glemt det Jeg.. Hehe.. Syntes det var enda mere rolig der enn aga marina og platanas, hvertfall der vi var i agii apostoli
Solma Skrevet 27. januar 2012 #13 Skrevet 27. januar 2012 Vi var i Gerani i fjor sommar med guten vår på 6 mnd. Likte oss veldig godt, koselig og rolig plass, lite trafikk og deilig strand. Frå vårt hotell tok det ca. 10 minutt å gå til Platanias. Men for oss som hadde med barnevogn var det litt travelt å vere i Platanias, fortaua er smale og der er mykje folk som "trakkar rundt" om kveldane. Vi var eigentleg veldig fornøgde med å vere på ein så roleg og avslappa plass og heller kunne rusle ein tur til Platanias når vi hadde lyst til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå