Gå til innhold

Er det mulig å trene EFFEKTIV styrke hjemme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønner styrke er et nøkkelord i en stram kropp, men kan man utføre dtte hjemme?

Trenger man noen hjelpemidler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri vært på treningssenter, men har markerte muskler og stram kropp. Men det er fordi jeg jobber som avløyser på gårder også, så jeg trener på en måte hele arbeidsdagen, og så går jeg hjem og løfter vekter hjemme etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Du kan prøve Puls-Yngvar sitt 30 minutters program. Det passer bra å gjøre hjemme, og det tar godt dersom du er ute etter "vanlig trening". Ønsker du å bygge muskler så tror jeg ikke du kommer utenom å ha nhoe utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fint trene styrketrening hjemme. Gå til innkjøp av ulike vekter/strikker. Det finnes utallige treningsdvder også. Men cluet er nok selvdisiplin, det kreves!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner styrke er et nøkkelord i en stram kropp, men kan man utføre dtte hjemme?

Trenger man noen hjelpemidler?

Det hjelper med vekter. Med armhevinger og squats trener man flere deler av kroppen samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sette seg opp en stang i en døråpning og ta forskjellige varianter av armhevinger fungerer også helt fint.

Dette er prima trening for damer, på den måten at det er noe damer er skikkelig dårlige på, og dermed kjempeutfordrende.

Det trener skuldre og bryst og armer og også latisimuss dorsi, den kanskje viktigste muskelen i hele kroppen: Den skrå ryggmuskelen.

Satte opp slike greier hjemme og det tok faktisk ikke så mange månedene før jeg fikk litt "vinger" av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan godt trene styrke bare med kroppsvekten til hjelp hjemme, men det er fin å kunne variere med vekter eller strikker også. Så må du tenkte på hvor tungt det skal være og hvor mange sett du skal gjøre.

Kan anbefale denne sida;

http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/

Bare velg muskelgruppen du vil trene, så får du en liste over ting du kan gjøre, med og uten utstyr:)

Men tror nok det ligger mest i selvdisiplin når deg kommer til hjemmetrening, gjør det selv og må gå på soverommet når jeg holder på ellers ender jeg opp med å sitte her på KG :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har iPad eller iPhone så kan du laste ned Nike training club. Masse forskjellige program og når mannen har bilen og det er for langt og ikke minst tidkrevende å komme meg på sats, så bruker jeg denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sette seg opp en stang i en døråpning og ta forskjellige varianter av armhevinger fungerer også helt fint.

Dette er prima trening for damer, på den måten at det er noe damer er skikkelig dårlige på, og dermed kjempeutfordrende.

Det trener skuldre og bryst og armer og også latisimuss dorsi, den kanskje viktigste muskelen i hele kroppen: Den skrå ryggmuskelen.

Satte opp slike greier hjemme og det tok faktisk ikke så mange månedene før jeg fikk litt "vinger" av det.

Lats er da ikke en spesiellt viktig muskel sammenlignet med kjernemuskulaturen, ryggstrekkerne og glutes. Det er jo disse som stabiliserer hele kroppen. Lats hjelper deg stort sett å løfte deg selv opp og ned.

NOE utstyr bør man ha. Noen hantler med utskiftbare skiver, en rett stang som er lang nok til å bruke til markløft og knebøy og gjerne en benk av noe slag. (Ikke nødvendigvis et monstrum til benkpress, men en sammenleggbar sak som kan stues vekk i boden og tas frem ved behov kommer man langt med)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...