slask Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 (endret) Fikk akkurat mail om at de har problemer med at mange "rutere" ryker hvert år og legger dermed på prisen for alle kunder. (De kaller det ruter, men det er egentlig et ADSL-modem som også har innebygget ruterfunksjon). Så i stedet for å kjøpe utstyr med bedre kvalitet eller eller anbefale/dele ut/selge overspenningsbeskyttelse (surge protection) så legger de på snaue 6% for alle kunder. (6% gjelder kanskje ikke for alle typer abonnementer - jeg har 4Mbit til 319,- pr kvartal). Prisøkning på 228 kroner pr år tilsvarer omtrent kostprisen for en ny boks _for_hver_kunde_hvert_år. Ryker ADSL-modemet hos alle kunder hvert år liksom? "Neida, men vi legger på prisen litt ekstra så vi tjener en del ekstra på det i tillegg til at det var innbakt i prisen tidligere..." Dette er sleipt. De later som om denne kostnaden plutselig dukket opp nylig. Da har de laget elendige kalkyler i forhold til at de har drevet med bredbånd i 10 år (jeg har vært kunde i ca 10 år). Hva med å fortelle dem hva du mener om dette - du også...? Endret 25. januar 2012 av slask 2
Sugerøret Skrevet 25. januar 2012 #2 Skrevet 25. januar 2012 Haha uff! Hadde NextG. en periode men minstet nettet hele tiden.Ble faktisk anklaget av avdelingsleder på NextG ,han mente jeg skrudde av og på modemmet mer enn 600 ganger i minuttet. Legger til at jeg har en ryggskade hvor det å komme seg ned på gulvet må gjøres i samarbeid med andre. Hallo! Vi kutta ut fort for å si det slikt 1
wizard Skrevet 25. januar 2012 #3 Skrevet 25. januar 2012 Liker heller ikke denne nye vrien. Vurderer å kjøpe meg et modem selv, og om de ikke aksepterer det så blir det kanskje å skifte leverandør. Er vel neppe så høy pris på en slik enkel boks? Er vel gjerne ganske raskt inntjent igjen. En slik form for tilleggsavgift/snikavgift aksepteres ikke. Kan vel ikke si det har blitt bedre etter NextGenTel overtok nettet etter Tele2. Kanskje på tide å se seg om etter et annet alternativ.
HeadsVsTails Skrevet 25. januar 2012 #4 Skrevet 25. januar 2012 Ha ha... er en ganske god grunn til at jeg alltid har holdt meg unna Nextgentel. Nå bor jeg i borettslag som har avtale med Canal Digital, så grunnpakka er inkludert i husleie. Men for 319 kr ekstra i månedene har jeg 70/12 MB-linje Kom deg bort fra dem
Mr.Omg Skrevet 25. januar 2012 #5 Skrevet 25. januar 2012 Syns det er rart at de har lov til dette. Jeg husker jeg måtte betale 299kr for den trådløse rutern, så jeg har jo betalt for den!
Cata Skrevet 25. januar 2012 #6 Skrevet 25. januar 2012 Den der irriterte meg også. Hadde Tele2 før og var veldig fornøyd. NextGenTel har funket noenlunde bra den også, men har måttet snakke med kundeservicen deres et par ganger (og det har nesten vært nok til å få meg til å bytte leverandør...) Bør kanskje vurdere å gjøre alvor av det nå, etter dette stuntet.
Gjest Apophis Skrevet 26. januar 2012 #7 Skrevet 26. januar 2012 (endret) Det er ein av grunnene til at vi tenkter på å bytte til ein annen leverandør. Vi får ikkje heile linja vi betaler for likevel og vi bur veldig nært.. uhm.. stasjon/terminal/linja/eg-veit-ikkje-hva-eg-skal-kalle-det, så det burde ikkje være eit problem. Ho eine kjerringa som jobber på online-kundeservice-chatten er eit surt hespetre (og vi ender med ho 90% av gangene vi har benyttet oss av den funksjonen) og noen ganger når vi har ringt kundeservice-linja, så har ingen svart eller vi har komt til telefonsvarer som sier at det er etter stengetid (selv om det står at den skal være åpen til eit visst klokkeslett og vi har ringt noen timer før). Endret 26. januar 2012 av Apophis
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #8 Skrevet 27. januar 2012 Liker heller ikke denne nye vrien. Vurderer å kjøpe meg et modem selv, og om de ikke aksepterer det så blir det kanskje å skifte leverandør. Er vel neppe så høy pris på en slik enkel boks? Er vel gjerne ganske raskt inntjent igjen. En slik form for tilleggsavgift/snikavgift aksepteres ikke. Kan vel ikke si det har blitt bedre etter NextGenTel overtok nettet etter Tele2. Kanskje på tide å se seg om etter et annet alternativ. Det er det nok ikke offisielt lov blant noen av nettleverandørene. Mulig man "får lov" dersom man treffer en bra kundebehandler som kan litt, man kjenner noen som kan hjelpe deg å sette opp modemet eller noe slikt, men man kan nok ikke regne med noen support i det hele tatt dersom man går for eget modem.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #9 Skrevet 27. januar 2012 Æsj, de har jeg og dårlig erfaring med. En gang for mange år siden ringte de meg og sa at de ville gi meg gratis bredbåndstelefon. De skulle sende meg utstyret i posten og dette kostet ingenting dersom jeg ikke brukte telefon. Jeg prøvde å si at jeg ikke ville ha, men de ville sende meg det uansett, siden det likevel var gratis. Vel, den boksen jeg fikk ble lagt i en skuff. Da jeg flyttet til et nytt sted noen år etterpå kastet jeg boksen, hadde ikke bruk for den uansett. Nextgentel presterte å sende meg regning på 600 kr for den ubrukelige boksen jeg aldri hadde bedt om å få!! Jeg nektet å betale selvfølgelig, i og med at jeg sldri hadde skrevet under på noen bestilling av en slik boks, så etter mye om og men så slapp jeg å betale. Men makan til frekkhet! Glad jeg ikke har de lengre.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #10 Skrevet 27. januar 2012 Fikk akkurat mail om at de har problemer med at mange "rutere" ryker hvert år og legger dermed på prisen for alle kunder. (De kaller det ruter, men det er egentlig et ADSL-modem som også har innebygget ruterfunksjon). Så i stedet for å kjøpe utstyr med bedre kvalitet eller eller anbefale/dele ut/selge overspenningsbeskyttelse (surge protection) så legger de på snaue 6% for alle kunder. (6% gjelder kanskje ikke for alle typer abonnementer - jeg har 4Mbit til 319,- pr kvartal). Prisøkning på 228 kroner pr år tilsvarer omtrent kostprisen for en ny boks _for_hver_kunde_hvert_år. Ryker ADSL-modemet hos alle kunder hvert år liksom? "Neida, men vi legger på prisen litt ekstra så vi tjener en del ekstra på det i tillegg til at det var innbakt i prisen tidligere..." Dette er sleipt. De later som om denne kostnaden plutselig dukket opp nylig. Da har de laget elendige kalkyler i forhold til at de har drevet med bredbånd i 10 år (jeg har vært kunde i ca 10 år). Hva med å fortelle dem hva du mener om dette - du også...? Det er flisespikkeri, det er en månedlig økning på 19 kroner. Det kompenserer ikke engang for konsumprisindeksen totalt sett med tanke på at nettleverandører øker prisen på eksisterende produkter ganske sjelden pga. stor konkurranse.
slask Skrevet 30. januar 2012 Forfatter #11 Skrevet 30. januar 2012 Det er flisespikkeri, det er en månedlig økning på 19 kroner. Det kompenserer ikke engang for konsumprisindeksen totalt sett med tanke på at nettleverandører øker prisen på eksisterende produkter ganske sjelden pga. stor konkurranse. Ikke flisespikkeri. 19 * 12 mnd = 228,- og det kan man omtrent kjøpe seg ny router hvert år for. Hvor mange er det egentlig som får defekt router hvert år lurer nå jeg på. Neppe titusenvis som de hevder. En router koster ikke mange kronene og med storavtale får de bra rabatt. De får heller ta et engangsbeløp hver gang routeren faktisk ryker hos deg, ikke prøve å tjene gode penger på sleipe triks.
Mr.Omg Skrevet 30. januar 2012 #12 Skrevet 30. januar 2012 Ikke flisespikkeri. 19 * 12 mnd = 228,- og det kan man omtrent kjøpe seg ny router hvert år for. Hvor mange er det egentlig som får defekt router hvert år lurer nå jeg på. Neppe titusenvis som de hevder. En router koster ikke mange kronene og med storavtale får de bra rabatt. De får heller ta et engangsbeløp hver gang routeren faktisk ryker hos deg, ikke prøve å tjene gode penger på sleipe triks. Og særlig når man har betalt 299kr for routern allerede (jeg måtte det hvertfall) Det hadde jo tatt seg ut om en annen kjede hadde gjort noe lignende. F.eks at man hadde kjøpt en TV fra Siba, og så plutselig noen mnd senere fikk en regning på 50kr hver mnd for leie av TV
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå