Gjest "gjest" Skrevet 16. februar 2012 #21 Del Skrevet 16. februar 2012 Øyeskyggebase under øyeskyggene, primer under foundation og deretter pudder for å sette foundationen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firestarter Skrevet 17. februar 2012 #22 Del Skrevet 17. februar 2012 Hvor har du kjøpt denne? Jeg kjøpte min på Sephora i Paris, men det burde være mulig å kjøpe den på nett også. Ser den finnes på eBay i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måndagsbarn Skrevet 17. februar 2012 #23 Del Skrevet 17. februar 2012 Eeeehhh... snakk for deg selv! Huden min hadde dødd av TO lag med mineralfoundation! Jeg tåler INGEN av mineralfoundationene, har prøvd alt. Det blir helt feil av deg å si at all flytende foundation er murder for dårlig hud. Det kommer helt an på huden din! Jeg bruker Dior og har aldri hatt så fin hud. Den er helt perfekt. Trenger hverken primer eller pudder oppå. Den holder hele dagen. Da jeg prøvde Tikei klødde huden og jeg fikk vabler og kviser. Rådene dine hørtes så "proffe" ut, men de er bare helt feil! Det er fint mulig huden din "ser" perfekt ut med Dior-foundation, men har du gått igjennom ingredienslisten på produktet? Jeg personlig holder meg -langt- unna produkter med parfyme, parabener, mineralolje og kreftfremkallende ingredienser. Det blir vanskelig for deg å nekte for at Dior har noen av disse ingrediensene i sine produkter - det har de nemlig. Hvordan det er fysisk mulig å få kviser og "vabler" (hva nå enn det er, snakker du om vannblemmer her?) av et produkt som inneholder 5 rene ingredienser (titandioksid, mica, zinkoksid, boron nitride og jernoksid - look them up) høres veldig spesielt ut for meg. Enhver hudpleier vil kunne fortelle deg at om DISSE ingrediensene gjør huden din til et mareritt, ville du aldri kunne gå med noe så kraftig som Dior ihvertfall. Derfor går jeg utifra at innlegget ditt bare er et påfunn, det kan nemlig ikke stemme:) Jeg vet ikke hva slags "mineralfoundation" du har brukt, men sannsynligvis må du ha brukt noe som inneholder f.eks bismuth oxychloride som mennesker med sensitiv hud kan reagere på. Når JEG sier mineralfoundation, sikter jeg til merker som IKKE bruker denne ingrediensen. Jeg ville aldri hatt denne på huden heller. Når du mener det er feil av meg å si at flytende foundation er dårlig for huden, sikter jeg til TS hud. Min PERSONLIGE mening er at flytende foundation er generelt dårligere for alle enn EKTE mineralmakeup, men her har du altså overtolket det jeg skrev. Om det er slik at TS har fet hud, mener jeg oppriktig at flytende foundation er det dummeste (i de fleste tilfeller, om hun da ikke velger å bruke flytende foundation fra f.eks Organics som ikke inneholder mineralolje) hun kan bruke. Ihvertfall om hun ikke er så vel bevandret med ingredienser, noe de fleste ikke er. Ta deg en tur til nettsiden til Hilde Christina (en makeup-blogger, du finner henne via google) og les litt inngående om ingredienser, så får du en bedre innsikt om hvorfor mange har sluttet med usunne hudprodukter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #24 Del Skrevet 17. februar 2012 Det er fint mulig huden din "ser" perfekt ut med Dior-foundation, men har du gått igjennom ingredienslisten på produktet? Jeg personlig holder meg -langt- unna produkter med parfyme, parabener, mineralolje og kreftfremkallende ingredienser. Det blir vanskelig for deg å nekte for at Dior har noen av disse ingrediensene i sine produkter - det har de nemlig. Hvordan det er fysisk mulig å få kviser og "vabler" (hva nå enn det er, snakker du om vannblemmer her?) av et produkt som inneholder 5 rene ingredienser (titandioksid, mica, zinkoksid, boron nitride og jernoksid - look them up) høres veldig spesielt ut for meg. Enhver hudpleier vil kunne fortelle deg at om DISSE ingrediensene gjør huden din til et mareritt, ville du aldri kunne gå med noe så kraftig som Dior ihvertfall. Derfor går jeg utifra at innlegget ditt bare er et påfunn, det kan nemlig ikke stemme:) Jeg vet ikke hva slags "mineralfoundation" du har brukt, men sannsynligvis må du ha brukt noe som inneholder f.eks bismuth oxychloride som mennesker med sensitiv hud kan reagere på. Når JEG sier mineralfoundation, sikter jeg til merker som IKKE bruker denne ingrediensen. Jeg ville aldri hatt denne på huden heller. Når du mener det er feil av meg å si at flytende foundation er dårlig for huden, sikter jeg til TS hud. Min PERSONLIGE mening er at flytende foundation er generelt dårligere for alle enn EKTE mineralmakeup, men her har du altså overtolket det jeg skrev. Om det er slik at TS har fet hud, mener jeg oppriktig at flytende foundation er det dummeste (i de fleste tilfeller, om hun da ikke velger å bruke flytende foundation fra f.eks Organics som ikke inneholder mineralolje) hun kan bruke. Ihvertfall om hun ikke er så vel bevandret med ingredienser, noe de fleste ikke er. Ta deg en tur til nettsiden til Hilde Christina (en makeup-blogger, du finner henne via google) og les litt inngående om ingredienser, så får du en bedre innsikt om hvorfor mange har sluttet med usunne hudprodukter. Så så, nå må du ikke være for bastant her. Alle reagerer forskjellig, og det er fullt mulig å reagere på titanoksid og mica uten å reagere på mineralolje. Selv om Hilde Christina omtrent fremstiller mineralolje som livsfarlig er ikke det nødvendigvis sant. Ikke har HC noe særlig peiling på ingredienser (utenom at mineralolje og SLS er fyfy) heller, så jeg skjønner ikke hvorfor du linker til henne som en fullgod referanse. Jeg anbefaler heller deg å tenke litt selv og innse at verden ikke er svart/hvit i skjønnhetsveien heller, og slutte å følge det HC skriver slavisk. Gurudyrkning og hjernevasking er ikke sunt, i hvert fall ikke når man ender opp med å bli så påståelig som du er her. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måndagsbarn Skrevet 17. februar 2012 #25 Del Skrevet 17. februar 2012 Så så, nå må du ikke være for bastant her. Alle reagerer forskjellig, og det er fullt mulig å reagere på titanoksid og mica uten å reagere på mineralolje. Selv om Hilde Christina omtrent fremstiller mineralolje som livsfarlig er ikke det nødvendigvis sant. Ikke har HC noe særlig peiling på ingredienser (utenom at mineralolje og SLS er fyfy) heller, så jeg skjønner ikke hvorfor du linker til henne som en fullgod referanse. Jeg anbefaler heller deg å tenke litt selv og innse at verden ikke er svart/hvit i skjønnhetsveien heller, og slutte å følge det HC skriver slavisk. Gurudyrkning og hjernevasking er ikke sunt, i hvert fall ikke når man ender opp med å bli så påståelig som du er her. Jeg følger hverken Hilde Christina eller andre som blogger på nettet så slavisk at jeg ukritisk tar til meg informasjon som kommer derfra. At du derimot bagatelliserer noe som er bekreftet og bevist av myndigheter og forskere (ett av mange eksempler finner du her: http://www.forskning.no/artikler/2010/januar/239900 ) får du stå for selv. Når jeg "bastant" påstår at mineralolje og parabener ikke er bra hverken for deg eller miljøet, er ikke det Hilde Christinas påfunn. Det er et velkjent faktum som altfor mange ikke tar på alvor. Kunnskap om ingredienser har jeg lest svært mye om, og holder fortsatt stadig på med dette, blant annet i mitt eget yrke som oversetter. At du anbefaler meg å "tenke litt selv" er en dårlig hersketeknikk, av oss to er jeg villig til å påstå at det er jeg som tenker mest selv, som har lett opp og lest meg opp om hvilke stoffer jeg ikke vil hverken spise eller ha på huden min og tatt konsekvensen av dette, mens du tydeligvis velger å bruke et av verdens største og mest moteriktige merker. Om du vil ta debatten ned til det nivået kan jeg fortsette på denne linja, men jeg har ikke noe ønske om å belære noen som har bestemt seg for at sunt er dårlig, bare på grunn av at de ikke liker måten folk forteller det til dem. Jeg er ikke "påståelig", jeg vet hvilke ingredienser jeg ikke vil ha på kroppen min, og jeg deler gjerne av den forskningsbaserte kunnskapen jeg sitter på. Du kan mislike det så mye du vil, men om du ikke synes det er noe ålreit at andre engasjerer seg for miljø er det bare å overse det og leve som vanlig selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måndagsbarn Skrevet 17. februar 2012 #26 Del Skrevet 17. februar 2012 (endret) Så så, nå må du ikke være for bastant her. Alle reagerer forskjellig, og det er fullt mulig å reagere på titanoksid og mica uten å reagere på mineralolje. Selv om Hilde Christina omtrent fremstiller mineralolje som livsfarlig er ikke det nødvendigvis sant. Ikke har HC noe særlig peiling på ingredienser (utenom at mineralolje og SLS er fyfy) heller, så jeg skjønner ikke hvorfor du linker til henne som en fullgod referanse. Jeg anbefaler heller deg å tenke litt selv og innse at verden ikke er svart/hvit i skjønnhetsveien heller, og slutte å følge det HC skriver slavisk. Gurudyrkning og hjernevasking er ikke sunt, i hvert fall ikke når man ender opp med å bli så påståelig som du er her. Som et lite tillegg kan jeg fortelle deg at 4 av de 5 ingrediensene som finnes i Tikei-sminken også finnes i omtrent samtlige av Diors foundations etter en rask titt (i tillegg til alle konserveringsmidlene, parfymen og det andre spennende), så det gir fortsatt ingen særlig mening. Titandioksid og mica er stoffer som forekommer naturlig og brukes forøvrig blant annet i matlagning og tannkrem, solkrem og annet, så det må være enormt problematisk for deg i hverdagen om du er allergisk mot dette. Endret 17. februar 2012 av frøkenfryd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #27 Del Skrevet 17. februar 2012 Jeg følger hverken Hilde Christina eller andre som blogger på nettet så slavisk at jeg ukritisk tar til meg informasjon som kommer derfra. At du derimot bagatelliserer noe som er bekreftet og bevist av myndigheter og forskere (ett av mange eksempler finner du her: http://www.forskning.no/artikler/2010/januar/239900 ) får du stå for selv. Når jeg "bastant" påstår at mineralolje og parabener ikke er bra hverken for deg eller miljøet, er ikke det Hilde Christinas påfunn. Det er et velkjent faktum som altfor mange ikke tar på alvor. Kunnskap om ingredienser har jeg lest svært mye om, og holder fortsatt stadig på med dette, blant annet i mitt eget yrke som oversetter. At du anbefaler meg å "tenke litt selv" er en dårlig hersketeknikk, av oss to er jeg villig til å påstå at det er jeg som tenker mest selv, som har lett opp og lest meg opp om hvilke stoffer jeg ikke vil hverken spise eller ha på huden min og tatt konsekvensen av dette, mens du tydeligvis velger å bruke et av verdens største og mest moteriktige merker. Om du vil ta debatten ned til det nivået kan jeg fortsette på denne linja, men jeg har ikke noe ønske om å belære noen som har bestemt seg for at sunt er dårlig, bare på grunn av at de ikke liker måten folk forteller det til dem. Jeg er ikke "påståelig", jeg vet hvilke ingredienser jeg ikke vil ha på kroppen min, og jeg deler gjerne av den forskningsbaserte kunnskapen jeg sitter på. Du kan mislike det så mye du vil, men om du ikke synes det er noe ålreit at andre engasjerer seg for miljø er det bare å overse det og leve som vanlig selv. Jeg er ikke samme AB som bruker Dior og som du skrev det første innlegget ditt, bare så det er sagt. Jeg bruker verken parabener eller mineralolje selv, fordi jeg vet at huden min reagerer på det. Men jeg synes det var fryktelig bastant av deg å påstå at den andre brukerens innlegg bare var tull fordi hun reagerer på andre ingredienser enn deg. Forskningsartikkelen du linker til støtter deg ikke i å være så påståelig i det hele tatt. Det står ingenting der om at mineralolje er skadelig for alle, og at det er umulig å reagere på mineralsminke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måndagsbarn Skrevet 17. februar 2012 #28 Del Skrevet 17. februar 2012 (endret) Jeg er ikke samme AB som bruker Dior og som du skrev det første innlegget ditt, bare så det er sagt. Jeg bruker verken parabener eller mineralolje selv, fordi jeg vet at huden min reagerer på det. Men jeg synes det var fryktelig bastant av deg å påstå at den andre brukerens innlegg bare var tull fordi hun reagerer på andre ingredienser enn deg. Forskningsartikkelen du linker til støtter deg ikke i å være så påståelig i det hele tatt. Det står ingenting der om at mineralolje er skadelig for alle, og at det er umulig å reagere på mineralsminke. Det står i forskningsrapporten at parabener er skadelig i store mengder, jeg har ikke tenkt til å legge ut alle forskningsrapporter jeg noensinne har lest for å overbevise noen som ikke er interessert om at mineralolje eller parabener er skadelig, dette får folk gjerne lese om selv om de finner ut at de vil ha sunnere hud eller unngå kreft. Alle som bruker parabenbaserte kremer trenger selvsagt ikke få kreft, på samme måte som en som røyker 10 sigaretter om dagen ikke må få det heller. Sjansen er bare relativt mye større. Det er fryktelig bastant av meg å påstå at mineralmakeup er bedre enn flytende foundation. I 9 av 10 tilfeller (produkter) er det sant. At noen blir provosert fordi de er kunnskapsløse om ingredienser er helt greit for meg. Jeg forklarte også at det er fint mulig å reagere på mineralmakeup, men da skal det være et "mineralmakeup"-produkt som inneholder f.eks bismuth. Det ville jeg ikke anbefalt uansett, jeg reagerer selv på bismuth. Det jeg arresterte AB på, var at å påstå at man reagerer på et produkt som inneholder 5 ingredienser, men ikke på Dior-makeupen som inneholder (såvidt jeg kan lese meg frem til) samtlige av disse PLUSS masse andre ingredienser, da skurrer det. Det er faktisk ikke mulig. Endret 17. februar 2012 av frøkenfryd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #29 Del Skrevet 17. februar 2012 Det står i forskningsrapporten at parabener er skadelig i store mengder, jeg har ikke tenkt til å legge ut alle forskningsrapporter jeg noensinne har lest for å overbevise noen som ikke er interessert om at mineralolje eller parabener er skadelig, dette får folk gjerne lese om selv om de finner ut at de vil ha sunnere hud eller unngå kreft. Nemlig. I store mengder. Det er ikke store mengder parabener i en liten flaske foundation fra Dior. At noen blir provosert fordi de er kunnskapsløse om ingredienser er helt greit for meg. Jeg er ikke kunnskapsløs om ingredienser. Jeg kan helt sikkert minst like mye som deg, selv om jeg ikke er like paranoid. Jeg vet hva mineralolje er, jeg vet hva parabener er, og jeg vet hva minkeralsminke og ikke-mineralsminke inneholder. Men jeg vet også at selv om mineralolje ikke er bra for min hud finnes det folk som fint kan bruke Dior-foundation uten å reagere. Det burde du også skjønne, selv om du har lest en forskningsrapport om at store mengder parabener kan gi kreft. Det jeg arresterte AB på, var at å påstå at man reagerer på et produkt som inneholder 5 ingredienser, men ikke på Dior-makeupen som inneholder (såvidt jeg kan lese meg frem til) samtlige av disse PLUSS masse andre ingredienser, da skurrer det. Det er faktisk ikke mulig. Jo, det er mulig. Det handler om konsentrasjonen og sammensetningen av ingrediensene i produktet. Noen reagerer lettere på naturlige produkter med få, konsentrerte ingredienser enn mineraloljebaserte produkter, rett og slett. Dette har jo til og med O store Guru Hilde Christina forklart utallige ganger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #30 Del Skrevet 18. februar 2012 Det er fint mulig huden din "ser" perfekt ut med Dior-foundation, men har du gått igjennom ingredienslisten på produktet? Jeg personlig holder meg -langt- unna produkter med parfyme, parabener, mineralolje og kreftfremkallende ingredienser. Det blir vanskelig for deg å nekte for at Dior har noen av disse ingrediensene i sine produkter - det har de nemlig. Hvordan det er fysisk mulig å få kviser og "vabler" (hva nå enn det er, snakker du om vannblemmer her?) av et produkt som inneholder 5 rene ingredienser (titandioksid, mica, zinkoksid, boron nitride og jernoksid - look them up) høres veldig spesielt ut for meg. Enhver hudpleier vil kunne fortelle deg at om DISSE ingrediensene gjør huden din til et mareritt, ville du aldri kunne gå med noe så kraftig som Dior ihvertfall. Derfor går jeg utifra at innlegget ditt bare er et påfunn, det kan nemlig ikke stemme:) Jeg vet ikke hva slags "mineralfoundation" du har brukt, men sannsynligvis må du ha brukt noe som inneholder f.eks bismuth oxychloride som mennesker med sensitiv hud kan reagere på. Når JEG sier mineralfoundation, sikter jeg til merker som IKKE bruker denne ingrediensen. Jeg ville aldri hatt denne på huden heller. Når du mener det er feil av meg å si at flytende foundation er dårlig for huden, sikter jeg til TS hud. Min PERSONLIGE mening er at flytende foundation er generelt dårligere for alle enn EKTE mineralmakeup, men her har du altså overtolket det jeg skrev. Om det er slik at TS har fet hud, mener jeg oppriktig at flytende foundation er det dummeste (i de fleste tilfeller, om hun da ikke velger å bruke flytende foundation fra f.eks Organics som ikke inneholder mineralolje) hun kan bruke. Ihvertfall om hun ikke er så vel bevandret med ingredienser, noe de fleste ikke er. Ta deg en tur til nettsiden til Hilde Christina (en makeup-blogger, du finner henne via google) og les litt inngående om ingredienser, så får du en bedre innsikt om hvorfor mange har sluttet med usunne hudprodukter. Hei du! Det er meg du svarer i dette inlegget ditt. Joda, jeg kom over HC´s blogg for litt over 2 år siden. Jeg gikk fem på og handlet inn alle de flotte naturlige produktene hun anbefalte. Det som skjedde var at jeg gikk rundt med pereoral dermatitis i 5!!!!! måneder! Det er ikke særlig gøy å se ut som ei kjøttkake i trynet, det er helt sikkert. I følge DEG er dette da umulig, men der tar du GRUNDIG feil. Jeg har prøvd alt av mineralfoundation og tåler de IKKE! Og du tror meg ikke? Er du helt på trynet? Tar jeg på meg Tikei og blir litt varm i ansiktet så begynner jeg å klø noe infernalsk! Hvordan kan du si at det er umulig? Er du dum???? Jeg tåler ikke appelsiner eller bananer heller, de er naturlige frukter, så du mener vel at det er umulig også da? Jeg driter i om Dior bruker whatever i foundationen sin, den funker perfekt på meg. Jeg får porselenshud, blir ikke oljete og trenger hverken primer eller pudder over. Les deg litt opp før du påstår at "alle" tåler ting som er "naturlige", dette får deg bare til å virke umåtelig DUM! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 19. februar 2012 #31 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Dette kom veldig feil, gitt feil tråd osv. Endret 19. februar 2012 av norah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå