AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #1 Del Skrevet 24. januar 2012 Jeg er ei jente på 20 år, som til daglig bruker "normal/naturlig" hverdagssminke. Når jeg drar hjemmefra i 8-tiden på morgenen ser sminken bra ut (naturlig nok siden jeg nettopp har tatt den på..), men når jeg kommer hjem igjen på ettermiddagen ser det ikke ut som om jeg har sminka meg i det hele tatt. Snakker nå om foundation/pudder osv., generelt huden. Jeg har langt i fra perfekt hud og syns dette blir lite flatterende utover dagen. Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å få sminken til å sitte lenger? Evt. produkter som holder seg lenge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest redstar Skrevet 25. januar 2012 #2 Del Skrevet 25. januar 2012 Primer er tingen! Selv er jeg veldig fornøyd med Primer`n til The Body Shop(anti matte it - siden jeg får blank hud men det finnes andre også) Veldig behagelig og drøy i bruk:) På øynene bruker jeg Urban Declay sin øye primer, anbefales:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chocoholic Skrevet 25. januar 2012 #3 Del Skrevet 25. januar 2012 Som den før meg sa, så er primer et god måte å få sminken til å sitte. Men fordi de fleste ansiktsprimere gir meg urenheter eller irriterer huden, bruker jeg kun primer til øynene (UDPP). Jeg avslutter med å spraye over urban decay all-nighter setting spray, og denne skal få sminken til å sitte i 16t, og det synes jeg den gjør. I tillegg fordi den sprayes over sminken kommer den ikke i direkte kontakt med huden (foundationlag i mellom) og jeg har ikke merket noe til urenheter. DEn kommer også i andre finisher, matt finish, dewy etc. Er et samarbeid med skindinavia som visstnok var det merket som ble brukt på lady gaga sin verdensturnee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 25. januar 2012 #4 Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg sliter med det samme som deg! Huden min ser alltid ganske flott ut når jeg stikker hjemmefra om morningen, men utpå dagen når jeg ser i speilet blir sminken lett blank og forsvinner litt. Har prøvd en drøss forskjellige foundationer også, så vet ikke helt... Jeg bruker Photo Finish Oil Free primer fra Smashbox, men synes egentlig ikke den fungerer noe særlig. Har prøvd Urban Decay sin All-Nighter Setting Spray som ble anbefalt over her - og det var bare bortkastede penger for meg. Ser ingen forskjell i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 26. januar 2012 #5 Del Skrevet 26. januar 2012 husk å ikke ta deg så mye i ansiktet. Jeg lener meg ofte fremover og lener hendene i ansiktet, og fjerner det uten å tenke over det... http://files.brandflakesforbreakfast.com/uploaded_images/broker-with-hands-on-face-777298.jpg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtra_lilje Skrevet 26. januar 2012 #6 Del Skrevet 26. januar 2012 Jeg har prøvd mye rart, men har i grunnen kommet frem til at det beste er en å freshe opp sminken på badet innimellom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophia. Skrevet 26. januar 2012 #7 Del Skrevet 26. januar 2012 Jeg sliter med akkurat det samme. Min løsning til nå har rett og slett vært å freshe opp sminken i løpet av dagen, men det er jo ikke allitd man har mulighet til det heller. Kanskje jeg burde prøve en primer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armitage Skrevet 26. januar 2012 #8 Del Skrevet 26. januar 2012 Primer. Mange har på for mye primer og sminken vil da ikke sitte like godt. En liten dært på fingeren er nok. En god foundation. Kanskje en som virker matterende om man har litt fet hud. Revlon Active Colorstay eller bare Colorstay er en veldig god foundation som sitter godt. Denne har jeg stresstestet:P Husk å pudre. Mange skryter av TheBalm Sexy Mama Anti Shine Powder. En settingspray kan også være tingen. Ser at den fra UD er nevnt ellers liker jeg den fra Ben Nye som du kan kjøpe på Visage i Oslo. Kan være lurt å pudre i løpet av dagen om man føler at sminken begynner å glinse. Ha alltid pudder i veska:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pandabear Skrevet 26. januar 2012 #9 Del Skrevet 26. januar 2012 Urban decay makeup setting spray Har lest mye bra om den, og etter at jeg fikk prøve venninen min sin var jeg solgt, så den er hvertfall på vei hjem i posten til meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomst83 Skrevet 15. februar 2012 #10 Del Skrevet 15. februar 2012 Etter at jeg oppdaget art deco øyenskygge base har hverdagen min forandret seg fullstendig.Øyenskyggen sitter like fint hele dagen. Den er drøy,koster ikke sjorta og det beste av alt, vannfast.Anbefales på det sterkeste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firestarter Skrevet 15. februar 2012 #11 Del Skrevet 15. februar 2012 Urban decay makeup setting spray Har lest mye bra om den, og etter at jeg fikk prøve venninen min sin var jeg solgt, så den er hvertfall på vei hjem i posten til meg Signerer. Den er helt fantastisk. Denne sprayen i kombinasjon med Makeup forever sin HD primer er uslåelig på min hud. Sminken holder seg på plass til jeg velger å fjerne den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #12 Del Skrevet 15. februar 2012 Jeg ser det er flere som nevner UD setting spray, er det noen som har prøvd skindinavia setting spray? For det er vistnok de samme som lager sprayen til UD, men den er billigere (i det minste etter de prisene jeg har sett). Jeg lurer litt på om det er merket man betaler for på sprayen til UD, eller om den faktisk er bedere enn skindinavia sin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pandabear Skrevet 15. februar 2012 #13 Del Skrevet 15. februar 2012 Signerer. Den er helt fantastisk. Denne sprayen i kombinasjon med Makeup forever sin HD primer er uslåelig på min hud. Sminken holder seg på plass til jeg velger å fjerne den Hvor har du kjøpt denne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkeliky Skrevet 15. februar 2012 #14 Del Skrevet 15. februar 2012 Jeg pleide å bruke primer så foundation og så pudder. Ble likevell blank og "sliten" utover dagen. Primer får jeg også uren hud av. Jeg vet det har vært mye skryt her inne fra før, men må bare si det: Nå bruker jeg MD facelotion som fuktighetskrem også Dior Forever foundation over. Ikke noe mer.... Sminker jeg meg kl 0800 er ansiktet like fint klokken 1800, det er helt sant og det har jeg aldri opplevd med noe annet merke. Foundationen ser også naturlig ut, matt og fin. Ingen primer, ingen pudder og ingen urenheter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #15 Del Skrevet 16. februar 2012 Primer skal man ikke bruke hver dag - da det tetter porene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbull Skrevet 16. februar 2012 #16 Del Skrevet 16. februar 2012 Ser mange så sprayer hårspray i trynet........ Ikke det at jeg har prøvd det selv men Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pandabear Skrevet 16. februar 2012 #17 Del Skrevet 16. februar 2012 Ser mange så sprayer hårspray i trynet........ Ikke det at jeg har prøvd det selv men Det er hvertfall det dummeste tipset jeg har hørt! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I-AM-Nicole Skrevet 16. februar 2012 #18 Del Skrevet 16. februar 2012 Det er en form for spray som er ganske refreshing som man sprayer i ansiktet - får sminken til å sitte bedre. Får på bodyshop, parfymeri, mac osv... Kommer an på kvaliteten man ønsker =P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måndagsbarn Skrevet 16. februar 2012 #19 Del Skrevet 16. februar 2012 Jeg er med på at Primer er et godt produkt, men det er ikke en mirakelkur og for meg høres det kanskje ut som du må litt mer drastisk til verks:) Du nevner at du ikke har så fin hud, og iom at du sier sminken forsvinner antar jeg at du har litt fet hud pga talgproduksjon/kviser/urenheter eller rett og slett hudtypen din. Om dette er tilfellet vil jeg anbefale deg følgende: *Bruk en god, naturlig facial scrub. Selv bruker jeg faktisk Neutrogena sin, den er billig, ren ingrediensmessig, oljefri og den kan jeg bruke hver dag uten at jeg får tørr/ekkel hud. Om du vil ha en dyrere/annen, sjekk at den er fri for olje og prøv å finne en som er så allergivennlig og har så få ingredienser som mulig. Da er du på rett spor. Jeg bruker min scrub på kvelden da mitt problem gradvis har blitt mye bedre, men den kan også brukes på morgenen før du tar på deg sminke. *Kjøp et ansiktsvann og/eller en god, oljefri fuktighetskrem. Jeg bruker dr.hauschka, men en tonic/ansiktsvann på kvelden eller morgenen er veldig deilig og kommer IHVERTFALL ikke til å gi deg flere problemer. *Unngå produkter med olje for alt i verden! Om sminken renner, gnis av, blir blank eller huden din er fet - IKKE BRUK OLJE I NOEN FORM i produktene dine! Du gjør deg selv en skikkelig bjørnetjeneste. Dette gjelder forøvrig alle, spør du meg, men all slags olje er bannlyst her i huset:) *Finn renest mulig produkter. Bruk mineralfoundation i pudderform. Holder ikke ett lag mineralfoundation - ta på to eller finn et pudder! Anbefaler www.tikei.no, denne bruker jeg. Sjekk ingredienslisten! Flytende foundation er murder for dårlig hud, du kommer til å merke forskjell etter bare noen dager med ren, fin, pudderfoundation. Ta med deg pudderet ditt når du går hjemmefra, touch ups tar 1 minutt og du kommer ikke engang til å trenge det om du blir flink til å gi huden din det den trenger av fuktighet, skrubbing og næring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #20 Del Skrevet 16. februar 2012 *Finn renest mulig produkter. Bruk mineralfoundation i pudderform. Holder ikke ett lag mineralfoundation - ta på to eller finn et pudder! Anbefaler www.tikei.no, denne bruker jeg. Sjekk ingredienslisten! Flytende foundation er murder for dårlig hud, du kommer til å merke forskjell etter bare noen dager med ren, fin, pudderfoundation. Ta med deg pudderet ditt når du går hjemmefra, touch ups tar 1 minutt og du kommer ikke engang til å trenge det om du blir flink til å gi huden din det den trenger av fuktighet, skrubbing og næring. Eeeehhh... snakk for deg selv! Huden min hadde dødd av TO lag med mineralfoundation! Jeg tåler INGEN av mineralfoundationene, har prøvd alt. Det blir helt feil av deg å si at all flytende foundation er murder for dårlig hud. Det kommer helt an på huden din! Jeg bruker Dior og har aldri hatt så fin hud. Den er helt perfekt. Trenger hverken primer eller pudder oppå. Den holder hele dagen. Da jeg prøvde Tikei klødde huden og jeg fikk vabler og kviser. Rådene dine hørtes så "proffe" ut, men de er bare helt feil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå